PC slaat uit en start opnieuw bij spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geeger

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Geacht panel. Als ik een spel wil spelen op de pc dan slaat de pc uit en doet dan een herstart. Het lukt mij gewoon niet om een spel te spelen. Oudere spellen of recente het maakt niet uit. Tekens slaat de pc uit op het moment dat ik het spel start en gaat dan weer herstarten. Mijn gegevens zijn pc 2,83 GHz, 512 mb intern, 160gb hd. Os: win XP home ed. Resolutie beeldscherm 1024x768 en 32 bits kleur Gaarne uw hulp.

Mijn idee is dat de videokaart niet zo blij wordt van spellen. Wat voor een videokaart heb je? Heb je de laatste drivers ervoor gedownload?

Dat opnieuw opstarten kan je alsvolgt uitschakelen klik met je rechtermuisknop op deze computer,eigenschappen,geavanceerd,opstart en herstelinstellingen,instellingen haal het vinkje weg bij pc automatisch opnieuw opstarten bevestig met toepassen en ok. Ga vervolgens naar uitvoeren typ daar dxdiag druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er onder naam bij apparaat staat. Vertel mij ook de info onder datum bij stuurprogramma's. Worden er problemen gemeld? Zoja welke. Doe ook de directdraw en direct3d tests? Zijn alle direct x functies ingeschakeld? Worden er problemen gemeld op het tabblad direct x functies?

Nielsvds zei:
Dat opnieuw opstarten kan je alsvolgt uitschakelen klik met je rechtermuisknop op deze computer,eigenschappen,geavanceerd,opstart en herstelinstellingen,instellingen haal het vinkje weg bij pc automatisch opnieuw opstarten bevestig met toepassen en ok. Ga vervolgens naar uitvoeren typ daar dxdiag druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er onder naam bij apparaat staat. Vertel mij ook de info onder datum bij stuurprogramma's. Worden er problemen gemeld? Zoja welke. Doe ook de directdraw en direct3d tests? Zijn alle direct x functies ingeschakeld? Worden er problemen gemeld op het tabblad direct x functies?

Ik heb het opnieuw opstarten uitgeschakeld. dxdiag gaf het volgende resultaat.Onder beeldscherm staat: radeon 9200 Se 1024-764 75 hz, beeldsch. plug en play.
onder stuurprog staat; versie O datum:--- ondertekend:---, mini Vdd:---, Vdd:---Ddi versie:--
Direct draw: Ingesch. Direct 3d versn. niet beschikb. Agp opp. versn. niet beschikb.
Als ik de direct draw test doe dan slaat de pc uit en verschijnt een blauw scherm met de waarschuwing dat windows is afgesloten om schade te voorkomen. Voor het overige draait de pc goed doet alles naar behoren maar laat geen spellen toe. DirectX functie is ingeschakeld DirectX 9. Direct 3D versnell. niet beschikbaar.

hangmat zei:
Mijn idee is dat de videokaart niet zo blij wordt van spellen. Wat voor een videokaart heb je? Heb je de laatste drivers ervoor gedownload?
Zal ik proberen te doen.

Als daar niets staat wil dat zeggen dat er bij jouw iets misgelopen is tijdens een driverinstallatie. Geen drivers kan niet want dan zou er ook bij naam onder apparaat niets gestaan hebben. Ga naar configuratiescherm,software, ati software uninstall utility of anders als je iets ziet met ati of catalyst drivers verwijder deze. Annuleer nog even het heropstarten. Download hier de laatste drivers: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27 je moet voor de international drivers kiezen. Herstart je pc en installeer de drivers.

geeger zei:
Ik heb het opnieuw opstarten uitgeschakeld. dxdiag gaf het volgende resultaat.Onder beeldscherm staat: radeon 9200 Se 1024-764 75 hz, beeldsch. plug en play.
onder stuurprog staat; versie O datum:--- ondertekend:---, mini Vdd:---, Vdd:---Ddi versie:--
Direct draw: Ingesch. Direct 3d versn. niet beschikb. Agp opp. versn. niet beschikb.
Als ik de direct draw test doe dan slaat de pc uit en verschijnt een blauw scherm met de waarschuwing dat windows is afgesloten om schade te voorkomen. Voor het overige draait de pc goed doet alles naar behoren maar laat geen spellen toe. DirectX functie is ingeschakeld DirectX 9. Direct 3D versnell. niet beschikbaar.

Als de AGP versneller niet is ingeschakeld betekent dat je de chipsetdrivers van het moederbord ook moet installeren, en die vind je op de site van de chipsetbakker of mobobakker, waarvan de eerste de recentste zijn.

hangmat zei:

Radeon 9200 se

Voor laatste drivers zie link in mijn vorige post. Probeer ook uit wat Lange Pier je aanbeveelde. Met jouw kaart kan je nog games spelen hoor behalve als het games zijn die een direct x 9.0 kaart of pixel en vertex shader 2.0 kaart vereisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan