pc slaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

smit654

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
hai,

ik weet dat dit onderwerp al een aantal malen besproken is maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

probleem: De computer slaat uit en niemand weet waarom.

ik heb dus hetzelfde probleem met de computer van mijn vriend..
zijn computer slaat uit.. maar gaat ook niet meer aan.
zelf moet hij hem handmatig weer aanzetten.
ons werd verteld dat het aan de videokaart kon liggen maar die hebben wij vervangen en nog steeds houden wij hetzelfde probleem. daarna hebben wij gekeken of het niet aan het geheugen lag en er dus een 512mb DRAM kaart bijgekocht en de oude met deze omgeruild. nog steeds slaat de computer uit en wij zijn ten einde raad..
ook een ventilator al geprobeerd maar deze geeft misschien 10 minuten vertraging waarna de computer weer uit slaat. Hij geeft geen foutmelding weer maar slaat wel uit.

kan iemand mij vertellen wat het wel kan zijn?

groetjes,
aurora

denk dat het toch te maken heeft met koeling van de pc,klinkt misschien heel erg dom!maar haal de zijkanten maar eens van de kast en probeer het dan nog maar eens.

hoi,

er staat dus al een ventilator aan de linkerkant te blazen op de pc en de kast is er dus al vanaf..??

je verteld dat je vriend hetzelfde probleem heeft,dus neem ik aan dat jullie gamers zijn die hetzelfde spelletje spelen.

wat zijn jullie systeem eisen van de bieide pc`s en welk spel spelen jullie..........of zit ik er nu compleet naast

denk dat het te maken heeft met de hitte...

zitten jullie op zolderkamers, je zou kunnen proberen de grens te verhogen van je CPU voordat hij uitgaat maar dat raad ik je ten zeerste af en is voor eigen risico!

Hai,

ik denk dat er een misvatting is..het gaat dus alleen om de pc van mijn vriend. Ik game nooit.. (het enige spel dat ik ken is patience) en mijn vriend download films. We wonen in een rijtjeshuis op begane grond. En het probleem deed zich al voor voordat de hittegolf begon.
Op zich wordt Roland (mijn vriend dus) zijn computer wel aardig belast met het downloaden en omzetten van rar bestanden naar film.
en toch heeft hij dit probleem ongeveer een maand terwijl hij al meer dan 5 maanden download en alles.

gr
aurora

Laatst bewerkt:
Hallo

Alle symptomen van een thermisch probleem hoor .

Kun je de temp. v/d c.p.u. controleren in de b.i.o.s.

Indien dit een systeem is met een a.m.d. c.p.u. , dan zit de kans er heel dik in dat de thermalpad die zich tussen c.p.u. en koelvlak bevindt is weggesmolten.

Deze dient dan uiteraard worden vervangen.

Uiteraard zijn alle ventilatoren stofvrij en draaien soepel.

P.s.:

Je zou als snelle diagnose alsnog de betrokken p.c. d.m.v. een d.o.s. bootdisk kunnen opstarten en het systeem zo eens een eindje laten draaien.

Zo sluit je in 1 klap software/driverkonflikten uit.

Peter

hallo peter,

het is vermoedelijk inderdaad een thermisch probleem.
we hebben net een bestron ventilator van 15 euro gekocht en deze vervangen voor de vorige ventilator die zijn beste tijd gehad had. Hij staat nu op volle toeren te blazen in de pc en deze is tot nog toe niet uitgeslagen.. zelfs nadat roland need for speed 3 had opgezet om te testen.. (vorige keer sloeg hij op dit spel ook vast..) en op wonderlijke wijze doet de pc het nog steeds.
Het zou best kunnen dat dat koelplaatje waar je over praat gesmolten is. Ik was zelf bang dat het aan de processor zou liggen en dat is toch een dure grap.
gelukkig doet de pc het nu weer eventjes en morgen zal roland de elementen even afgaan om te kijken of er niets gesmolten is en aan vervanging toe.

alvast bedankt,
groetjes
aurora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan