PC Slaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.249
Beste mensen,
Even namens mijn schoonvader het volgende probleem.
Na wat problemen met zijn PC heeft mijn schoonvader Windows XP er opnieuw opgezet. SP2 staat er ook op en de Windows updates.

Nu wilde hij een aantal programma's installeren, PaintShop Pro 9 en Nero 6. Alles legaal en origineel.
Tijdens het installeren vanaf de cd worden in eens, random bestanden niet herkend. De ene keer het ene bestand, de andere keer het andere bestand. Gaat hij wat langere tijd verder, dan slaat de PC in eens zonder enige waarschuwing uit en herstart hij zich zelf.
De cd's heb ik na gekeken, geen enkel vuiltje,vlekje of krasje of iets dergelijks, alsof ze zo uit de verpakking komen.
Uit eindelijk heeft hij Paintshop wel erop gekregen, maar Nero blijft niet lukken.
Ik heb vervolgens de hele cd gekopieerd naar zijn harde schijf en zo vervolgens de installatie gedaan, nu ging hij wel door, maar halverwege de installatie sloeg de PC weer uit en herstartte zichzelf. De enige melding die we na het opstarten kregen was "Windows is hersteld van een ernstige fout".

Ik krijg zelf sterk het vermoeden dat het iets te maken heeft met de temperatuur van de PC. In Everest werd er aangegeven dat de CPU temperatuur rond de 70 graden was.
Ik heb de "die-temperatuur" van zijn processor opgezocht en die is 90 graden. Het is dus niet de processor zelf die er mee stopt.

De gegevens van de PC:
- Moederbord: MSI MS-6511
- Geheugen: 512 Mb (SDRAM)
- CPU temperatuur: (zonder belasting) tussen 68 en 70 º C.
- Processor: AMD Duron 1000 Mhz
- Windows versie XP HOME SP2.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak nog meer kan zijn dat de PC zichzelf automatisch uitschakelt en opnieuw opstart?

Groeten,
Olav
 
teon je windows installde, zat de netwerkkabel dan in de pc? ik denk dat je een virus hebt opgelopen of dat er iets is verkeerd gelopen tijdens de installatie, is het een mogelijkheid om opnieuw te beginnen?
 
heb je de instelling van de automatisch opnieuw opstarten bij systeemfouten nog aanstaan?


- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen
 
Geplaatst door skelle
teon je windows installde, zat de netwerkkabel dan in de pc? ik denk dat je een virus hebt opgelopen of dat er iets is verkeerd gelopen tijdens de installatie, is het een mogelijkheid om opnieuw te beginnen?

Geen idee, maar Norton Internet Security 2005 met zowel de virusscanner en de Firewall up to date staat er op en geen probleem. Geen virussen gevonden.

Olav
 
Geplaatst door killermenace
heb je de instelling van de automatisch opnieuw opstarten bij systeemfouten nog aanstaan?


- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen

Ik weet het niet eerlijk gezegd. Ik zal het hem vragen.

Groeten,
Olav

PS volgens Everest en mijn schoonvader is het geheugen niet 512 mb, maar 495 mb

Ik lees net nog eens de mail van mijn schoonvader goed door en ziet dat hij ook blauwe schermen heeft gehad, maar die niet leesbaar waren door de snelheid waarmee het gebeurt. (Waarschijnlijk staat die instelling dus nog aan)
 
Laatst bewerkt:
Is InCd van Nero misschien ook geinstalleerd?
 
Geplaatst door Elisa
Is InCd van Nero misschien ook geinstalleerd?

Zo ver komen we niet eens ;)
Deze Nero heeft als installatie mogelijkheid om Nero Suite (als ik het goed heb: Nero Burning Rom, Nero Media Player en Nero Wave editor) te installeren of onderdeel voor onderdeel.
Zowel met de suite als met Nero Burning Rom doen de problemen zich voor.

Olav
 
CPU temperatuur: ,
(zonder belasting) tussen 68 en 70 º C ??
dan vraag ik me af wat die woord met belasting :rolleyes:
lijk me verstandig om eens goede cool pasta te kopen,
zekker bij die dondervolgels
 
Geplaatst door Olav
Ik krijg zelf sterk het vermoeden dat het iets te maken heeft met de temperatuur van de PC. In Everest werd er aangegeven dat de CPU temperatuur rond de 70 graden was.
Ik heb de "die-temperatuur" van zijn processor opgezocht en die is 90 graden. Het is dus niet de processor zelf die er mee stopt.

Ik heb hetzelfde vermoeden. Installeer inderdaad de koeler opnieuw en doe dat met koelpasta.

Dat de maximum temperatuur 90 graden is wil nog niet zeggen dat de processor de kans krijgt om zo heet te worden. Misschien staat het zo ingesteld in de bios dat de pc zichzelf uitschakelt op het moment dat de processor de 80 graden bereikt.
 
Maak de pc eens schoon van binnen, met name het koelblok en fan van de processor. Gezien het moederbord en de processor is de pc al redelijk op leeftijd en kan deze behoorlijk vervuild zijn.


PS volgens Everest en mijn schoonvader is het geheugen niet 512 mb, maar 495 mb
Zit er soms een onboard videokaart van 16MB in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan