Pc slaat vaak vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Berichten
371
Wat zou de mogelijkheid kunnen zijn van het vaak vastlopen van mijn pc?

Het apparaat heeft deze verschijnselen al een paar weken de cpu staat dan op 100% en blijft daar dan op hangen.

Ik heb W XP home nl (legaal) de laatste tijd installeert windows ook niet alle updates meer !!

Waar kan ik naar kijken om dit toch vrij irritante probleem op te lossen?

Alvast bedankt en als er meer info nodig is dan hoor ik het wel.

Bedankt alvast.
 
Hoi, je kan proberen te scannen op spyware, Is het reeds lang geleden dat de schijf gedefragmenteerd is? Heb je een progje verwijderd waardoor mischien dll 's corrupt zijn of weg? Mischien dat dan een systeemherstel helpt. Zelf heb ik ME en als dat gebeurt dat de pc blijft hangen dan is de oplossing meestal een format c. Niet zo leuk maar dan start je wel met een zuiver systeem.

Groetjes
 
Ik heb op spyware en virussen gescand en die zijn niet aanwezig.
En met het verwijderen van proggie's ben ik altijd heel zorvuldig dus dat is het denk ik ook niet.

En om een vrij nieuwe pc nu al een format c te geven gaat me te ver, dus als je nog andere suggesties hebt graag.

Thanks in ieder geval
 
Geef eens wat meer info van je systeem.
Wordt ie niet te warm?
 
Spec's

Komt ie:

Micromaxx Professional computer Intel (R)
Pentium(R) CPU 4 2.53 GHz
Kloksnelheid 2.54 GHz
512 MB RAM -geheugen

Of is er nog meer nodig?
 
Ps:

Waar kan ik zien hoe warm het apparaat is? hij staat in een pc meubel en hij staat de geheledag aan, maar kan zijn warmte naar mijn mening goed kwijt.


Alvast bedankt mede P'ender
 
In de bios staan geen temperaturen aangegeven en de bovengenoemde proggies wil mijn pc niet installeren! en dat heeft hij met meerdere proggies en dat is ook niet normaal.

Nu weet bedenk ik me ineens dat enige tijd geleden mijn kastdeur (van de kast waar de pc in staat) is dichtgeklapt en dat de pc daarna enige dagen geluid maakte grr grr zoiets! maar dat is van zelf weer verdwenen, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Groeten
 
Dan zou ik de pc kast eens openmaken en eens kijken of de vetilator überhaupt nog wel draait, want door de klap kan er een stroomdraadje of iets dergelijks los gekomen kunnen zijn. Wat die progjes betrerft, die zouden zich zonder prob. moeten instaleren, maar kijk eens in het boekje van je moederbord of deze wel sensoren heeft. Welk moederbord is het trouwens?

Groetjes
 
Pc opnieuw opgestart en proggie geinstalleerd!!! werkt??

Fanspeed geeft aan: HD0: 47 graden
Temp 1: 41 graden
Temp 2: 37 graden

Type moederbord staat niet in het boekje!

groeten
 
37 graden is waarschijnlijk het moederbord en 41 graden is je processor (deze temperatuur is altijd hoger dan die van je mobo en verandert ook veel vaker)

Kijk eens met takbeheer welke applicatie zo veel CPU % vreet
 
Ok thanks gedaan, het proggie freeram xp stond daar nog in en dat stond niet meer bij de program files.

de rest van het verhaal ga ik op mijn gemakkie doen.

bedankt en ik laat het ff weten.

groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan