pc slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo,

een kennis van mij een heeft pas een aldi pc met xp home erop gekocht nu was de virusscanner verlopen dus wilde hij norton 2003 erop zetten en deze bleef steken bij de live update en na resetten is de pc niet meer aan de gang te krijgen . ( ook niet in veilige modus )

Deze blijft nu steken op het intel p4 logo en verder komt de pc niet meer.

Wat nu te doen??

Hij blijft dus hangen bij de Power-On-Self-Test? Geen foutmelding?

nee geen enkele foutmelding hij blijft gewoon hangen en er is geen beweging in te krijgen. nog wel even vermelden dat de verlopen virusscanner geen norton was maar welke het wel was weet ik niet misschien dat hier de fout zit.

probeer ook eens met een bootdisk van '98 te booten...........

het lijkt mij trouwens redelijk onwaarschijnlijk dat het antivirusprogje voor zover ellende zorgt. De software wordt namelijk gestart als Windows is gestart en zover komt 'ie niet eens. Dus mogelijk is er iets anders (hardwarematig) aan de hand.

Dit zal niet meevallen want de pc is zonder diskettestation geleverd.

nee, oke :D

maar jij zou ook de bestanden die thuishoren op een bootdisk van 98se naar een schijfje kunnen branden........... en daar vervolgens een bootcd van maken.

Ik heb deze gekopieerd naar een cd en de first boot device op cd rom gezet maar de cd word overgeslagen ( wel gelezen ) heb ik hier iets fout gedaan?( even op mijn eigen pc geprobeerd! )

Maar als eventueel in het dos venster terecht kom wat moet ik dan verder doen om de pc aan de gang te krijgen want ik moet vanmiddag even gaan kijken en ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Het is "iets" meer dan alleen even de bestanden kopieren naar een schijfje........

Kijk hier bijv. eens.

als je dan in het "DOS" zou zitten vanmiddag E:>
(waarbij ik er vanuit ga dat E het station is van waaruit is geboot) en je kunt daar intypen

C:

en als antwoord zou de pc reageren met

C:>

en je kunt dan ook nog het commando

DIR

intypen (en enteren) en de pc reageert met een lijst met bestands en mapnamen die voorbij rolt, dan weet je in ieder geval zeker dat de hdd niet naar de kl**ten is.

IK zal het vanmiddag gaan proberen.

In ieder geval al bedankt voor de aangedragen oplossingen!

Ik kom er nog op terug!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan