pc slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Ondanks dat ik al van alles geprobeerd heb, blijft de pc vastlopen.
Windows XP en Firefox.
ik heb zelf gedaan:"
Cache leeggemaakt-Schijfcontrole-antivirus laten draaien-Adaware laten draaien.
Meestal blijft hij staan op het bureaublad al., maar soms ook als je al wat verder bent.
Geen muis is dan meer te gebruiken. Na het uitzetten en weer aanzetten gaat het soms wel goed.
Heeft iemand hier nog tips misschien?

Alvast heel erg bedankt.

gr.Gerda

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Lijkt mij overigens de videokaart, het geheugen en/of GPU wordt denkelijk te warm, is het een passief gekoelde kaart? dan kun je gaan denken aan een Zalman of Arctic koeler ervoor.

Ik heb hem zo ingesteld staan dat hij niet meteen opstart, maar het blauwe scherm weer geeft.

Maar hij slaat alleen vast, maar geeft geen foutmelding. het blauwe scherm komt dus niet.

Koeling lijkt me niet, want hij doet hetn soms al bij de eerste minuten.

Misschien heb je nog meer tips?

Drivers herinstalleren, wil dat niet werken denk dan toch maar eens na over die videokaartkoeling, wissel ze regelmatig voor dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan