PC slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

e.h.severin

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Mijn pc slaat vast op willekeurige momenten.

Deze foutmeldingen heb ik gevonden in het logboek.:
De structuur van het bestuursyteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma chkdsk uit op Volume D. Gebeurtenis ID 55 (fout Service Control Manager)

Heb al heel veel malen Chkdsk uitgevoerd, maar deze geeft geen fouten aan. Wel staat er steeds dat Het Volume Niet Schoon is..

Ik heb een Samsungmonitor met het programma MagicTune. Gezien met googlen dat deze software ook vaak het vastslaan veroorzaakt. Dus MagicTune verwijderd. Ook uit het register.

De volgende foutmelding krijg ik ook steeds:
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen MagicTune. Gebeurtenis ID 7026.

Had ik dit programma niet mogen verwijderen misschien?
Zijn er hier knappe koppen die mij misschien kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt. mvrgr.G.Severin:confused:

Mijn pc slaat vast op willekeurige momenten.

Deze foutmeldingen heb ik gevonden in het logboek.:
De structuur van het bestuursyteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma chkdsk uit op Volume D. Gebeurtenis ID 55 (fout Service Control Manager)

Heb al heel veel malen Chkdsk uitgevoerd, maar deze geeft geen fouten aan. Wel staat er steeds dat Het Volume Niet Schoon is..

Ik heb een Samsungmonitor met het programma MagicTune. Gezien met googlen dat deze software ook vaak het vastslaan veroorzaakt. Dus MagicTune verwijderd. Ook uit het register.

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen MagicTune. Gebeurtenis ID 7026.

Had ik dit programma niet mogen verwijderen misschien?
Zijn er hier knappe koppen die mij misschien kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt. mvrgr.G.Severin:confused:

Het volume is niet schoon kan duiden op fouten in de hd zelf. Probeer eerst je harde schijf te testen om een hardwarematige fout uit te sluiten. Hiervoor kun je naar de webzijde van de fabrikant van de harde schijf gaan en een testtooltje downloaden.

Je kunt ook in windows zelf een controle uitvoeren (uitvoeren, nou ja aanzetten ;))
Rechtermuisknop op "deze computer" --> beheren
* selecteer schijfbeheer
* selecteer de schijf die je wilt testen
* rechtermuisknop eigenschappen
* tabblad extra
* selecteer "nu controleren" bij fouten controleren.
* Vink beide opties aan en reboot de pc.
* wacht lang ;)

Geef je chkdsk wel een parameter /f of /r mee?

Uitleg chkdsk.
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true
MagicTune startte waarschijnlijk tegelijk met de PC op en staat misschien nu nog onder "Opstarten".

Start > Uitvoeren type "msconfig" zonder de " tekens en enter.Dan tabblad Opstarten en kijk of je het daar nog kunt uitvinken.Nu opnieuw opstarten.

Om de schijf met een tool van de fabrikant te controleren.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Greetz

Geef je chkdsk wel een parameter /f of /r mee?

Uitleg chkdsk.
http://www.microsoft.com/technet/pr...ab9-a5e7-4de9-907a-0f172b5a6a4e.mspx?mfr=true

MagicTune startte waarschijnlijk tegelijk met de PC op en staat misschien nu nog onder "Opstarten".

Start > Uitvoeren type "msconfig" zonder de " tekens en enter.Dan tabblad Opstarten en kijk of je het daar nog kunt uitvinken.Nu opnieuw opstarten.

Om de schijf met een tool van de fabrikant te controleren.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Greetz

Bedankt voor je reactie.
JHeb nu geprobeerd de schijf te testen met het programma wat op de site staat. Je moet het progr. op een diskette zetten en daarvandaan laten testen.
Maar nu geeft die aan dat die de harde schijf niet kan vinden.
Weet je hier nog raad op?Het programma heet Shdiag.

Op wat voor diskette (welke bestanden staan daarop) heb je het proggie gezet?

Op wat voor diskette (welke bestanden staan daarop) heb je het proggie gezet?

Ik weet niet wat je bedoelt.

Gewoon zo'n kleine zwarte diskette met de grootte van ca. 1,4 ?

een vierkante die je in de A-lade doet.

Het programma Shdiag moest daar opgezet worden.

Je bedoelt dat alleen Shdiag op de diskette staat en geen enkel ander bestand?

Zo werkt dat niet m"n beste,er dienen wel opstartbestanden op die diskette te staan.

Formatteer die diskette en haal onderstand bestand op.Klik dubbel op het exe bestand,dan pakt het zichzelf uit naar de geformatteerde diskette.

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/utilities/drdos/drdflash.exe

Kopiëer Shdiag.exe ook naar de diskette.

Open vervolgens het autoexec.bat bestand op de diskette,door er met rechts op te klikken en bewerken te kiezen.

Zet Shdiag.exe onder de bestaande tekst en sla het op,zodat het er als volgt uitziet.

@echo off
cls
Shdiag.exe

Start daarna de PC op met de disk erin en Shdiag.exe zal opstarten.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan