PC slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don1987

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Ik heb sinds kort een vaag probleem.
Ik kan firefox opstarten, dan is er niks aan de hand voor een aantal seconden, maar als ik dan iets doe bijv ik ga naar een andere website en probeer dan iets in te klikken werkt het niet en dan slaat het scherm vast(ik kan bijvoorbeeld geen kruisje inklikken van afsluiten en het kruisje licht ook niet op). Mijn cursor kan ik wel bewegen . Als ik taakbeheer opstart en dan alt-tab dan doet de browser het weer even en dan slaat hij weer vast.
Ook als ik iets naar de prullenbak wil slepen blijft het hangen en gebeurd er niks.
Ik heb mijn harde schijf geformatteerd en het probleem is er nog steeds.

Ik heb alleen nog nooit een blauw scherm gehad of een andere foutmelding, maar ik heb toch een soort gevoel dat er iets met de hardware aan de hand is. De temperaturen zijn goed.

Rig:
Asus P5N-E Mobo
XFX 8800 GTS 320mb
Buffalo Firestix 2x 2048mb 800Mhz
e6750 Core 2 Duo @ 2,66Ghz

Weet iemand wat het kan zijn, wat ik moet doen of hoe je het kan oplossen?
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een proces van trial-and-error:
1. PC opnieuw installeren
2. Firefox testen en ook dat prullenbak verhaal
3. 1 extra stukje software of driver installeren
4. Terug naar 2. om te testen

Stap 3. net zolang uitvoeren totdat je achterhaald hebt welk programma of driver voor het gedrag verantwoordelijk is.

Tijs.

Heb ik dus gedaan. Eerst gekeken als 1e actie in de nieuwe windows (xp) of ik de prullenbak kon verplaatsen, dat kan dus niet.
1e wat ik heb geinstalleerd is firefox waarbij hetzelfde probleem nog is.
Denk dat het een oppervlakkige(waardoor ik dus geen blauw scherm krijg) hardwarefout is, weet alleen niet welk onderdeel. Ik gok me mobo.

Laatst bewerkt:
Oh? Dus je hebt (na de installatie van Windows) direct dit probleem, dus nog vóór het installeren van andere software (zoals anti-virus, office etc.)?

Indien ja, dan is dat op zijn minst vreemd... Vertel eens wat meer over de Windows installatiedisk die je gebruikt hebt. Is dat een originele of gedownload? En welk besturingssysteem praten we over?

Tijs.

Ja vaag he, Het gaat om een orginele Windows XP. Geinstalleerd met een onbeschadigde cd.

Hmm... Dit is inderdaad vaag... Enige wat ik me nog hierbij kan voorstellen is dat je de drivers van het moederbord (ook wel chipset-drivers genoemd) moet updaten/installeren.

Verder geen tips; ik zou (als de chipset-drivers up-to-date zijn) inderdaad gaan vermoeden dat óf het moederbord óf het interne geheugen kapot is. Intern geheugen is te testen met een opstartcd van Memtest86 die je (na uitpakken) kunt branden met Nero (Recorder -> Burn Image) of met ImgBurn (Write image file to disc). Flink lang laten testen (dus minstens een uur of 2).

Succes,

Tijs.

Nic

Het kan ook liggen aan de netwerkkaart. Is dat bij dit moederbord ook Atheros L1?

Ik heb em maar naar een computerbedrijf gebracht voor onderzoek.
Toch bedankt.

Ik kan me voorstellen dat jouw eigen opties op zijn, en dus dat je een reparateur ernaar laat kijken.
Als je de resultaten van de reparateur hebt, post je dan nog even wat er aan hand was?

Tijs.

Ok ik had em dus naar dat bedrijf gebracht hadden me gebeld en zeiden dat er niks aan de hand was en ze em 5 dagen getest hebben, dus het moest aan me randapperatuur liggen. En dat klopte het probleem(pictogrammen en niet werkende browser) kwam door me MUIS:eek:. Kreeg van hun een oud toetsenbord en muis om te testen. Vraag niet hoe het kan want ik begrijp er niks van, ben iig blij dat het probleem is opgelost.

Kwam door een:
Logitech G5 (met blauw vulcanische print)

Ok ik had em dus naar dat bedrijf gebracht hadden me gebeld en zeiden dat er niks aan de hand was en ze em 5 dagen getest hebben, dus het moest aan me randapperatuur liggen. En dat klopte het probleem(pictogrammen en niet werkende browser) kwam door me MUIS:eek:. Kreeg van hun een oud toetsenbord en muis om te testen. Vraag niet hoe het kan want ik begrijp er niks van, ben iig blij dat het probleem is opgelost.

Kwam door een:
Logitech G5 (met blauw vulcanische print)

Edit:
Oja het kwam omdat me pa waar ik em aan uitgeleent had er een keer wijn overheen had gegooit, maar hij deed het nog op windows VISTA. Denk dat windows XP witte wijn niet zo lekker vind:)

Bedankt voor je terugmelding.

Zet je vraag nog even op opgelost: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan