PC slaat zomaar af en tijd en datum zijn onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

frephi

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2006
Berichten
38
Een tijdje geleden kreeg ik met het probleem te maken dat de tijd en datum in de systray niet correct was. Iedere keer moest ik dat weer aanpassen. Twee weken geleden kwam daar bij dat de PC na enige tijd zomaar afsloeg alsof de stroom uitvalt, soms zelfs meteen na het indrukken van de aan/uit knop. Ik heb toen de binnenkant van de systeemkast en alle coolers schoongeblazen, daarna gecontroleerd of alle coolers goed werkten. De PC werd niet overmatig warm. Hiermee was het probleem niet weg, maar Ik de PC bleef in de veilige modus wel gewoon doordraaien. Ik heb toen uitvoerige scans voor malware laten uitvoeren en die vonden wel wat kleine bedreigingen, die netjes verwijderd zijn. Probleem was nog steeds niet opgelost. Een week gelden heb ik een schone installatie uitgevoerd en het probleem leek opgelost, maar vandaag is het weer mis, tijd en datum is niet correct en PC slaat steeds uit ook in veilige modus en soms ook meteen na het indrukken van de aan/uit knop. Het enige wat ik nu nog kan bedenken als oorzaak is dat de processor (Intel dualcore) toch niet goed gekoeld wordt, maar hoe zit dat dan met de datum en tijd? Moederbord en processor zijn ruim anderhalf jaar oud en PC draait op Windows 7 Ulimate.
Ik plaats deze vraag ook onder het item hardware, omdat ik niet weet of het probleem hardwarematig of softwarematig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan