pc sloom als je iets op zet

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmanes

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
ik heb een dell dimension 5150
hij is altijd snel...ik hou bij updaten...scannen enzo
maar zodra ik een groot iets erop zet bijv. World Of Warcraft dan is hij echt ontzettend sloom!!!
de harde schijf is 160 GB waarvan ong 25 GB van vol is dus die zit nog lang niet vol.
wat kan het probleem zijn?

alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
nou wat ik bedoelde is dat als je de game ook gewoon niet aan hebt (bijv bij het opstarten van de pc) dat hij dan ook sloom is dus niet tijdens de game...tijdens de game gaat alles gewoon normaal:p

nope daarom snap ik het echt niet... de game is nog helemaal niet geactiveert ofzo....

dus ik moet de game instaleren en gelijk de schijf defragmenteren?

Kijk 's bij msconfig wat allemaal onder opstarten staat of maak er 'n screenshot van en plaats 'm hier.

dus ik moet de game instaleren en gelijk de schijf defragmenteren?

Onwaarschijnlijk inderdaad, maar het is wel een raar probleem.
En msconfig, ja als hij zegt dat het pas na iets groots er op zetten is dan lijkt het me stug dat het daar aan ligt.

De meeste software is geprogrammeerd om automatisch mee op te starten.

2ecn39x.jpg

Nou daar is volgens mij niet veel mis mee?

Gaat je virus scanner misschien niet aanslaan dat het daar aan ligt. Ik zie daar avg en dat kan met scannen de boel flink slomer maken.

avg die scant niet uit zichzelf heb ik ingesteld:P en dan ook helemaal nooit tot ik het zeg

avg die scant niet uit zichzelf heb ik ingesteld:P en dan ook helemaal nooit tot ik het zeg

Okee, dan is het best raar. het eerste idee is toch dat je page file geen ruimte meer heeft maar dat zou onmogelijk zijn omdat je zegt voldoende ruimte te hebben.

Ik zie behoorlijk veel processen die niet hoeven op te starten,hoeveel processen heb je draaien als hij is opgestart? (taakbeheer)
Al deze processen worden bij opstarten in het geheugen geladen,weet niet hoeveel geheugen dat je hebt,dus wordt je pc vanzelf slomer bij opstarten.Je BPM-studio wordt ook meegeladen zie ik,die kun je ook handmatig starten als je 'm nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is een goede. Page file is overflow voor je ram he, als je geheugen vol raakt dat ie gedeeltes op je harde schijf zet, maar dat is in te stellen in geavanceerde systeem instellingen en dan prestatie instellingen. en daar dan tab geavanceerd en dan wijzigen en daar zijn de instellingen voor page file. maar daar kan niet veel mis mee zijn. je kan het de pc automatische laten doen of hem het dubbelen van je geheugen geven.

ik weet niet of het helemaal duidelijk is voor je maar het is best laat vandaar.

Je kan het anders ook wel in de google matic stoppen :P.

Veel suc6 ik ga slapen.
Als je het oplost hoor ik het graag.

Ja, dat is een goede. Page file is overflow voor je ram he, als je geheugen vol raakt dat ie gedeeltes op je harde schijf zet, maar dat is in te stellen in geavanceerde systeem instellingen en dan prestatie instellingen. en daar dan tab geavanceerd en dan wijzigen en daar zijn de instellingen voor page file. maar daar kan niet veel mis mee zijn. je kan het de pc automatische laten doen of hem het dubbelen van je geheugen geven.

ik weet niet of het helemaal duidelijk is voor je maar het is best laat vandaar.

Je kan het anders ook wel in de google matic stoppen :P.

Veel suc6 ik ga slapen.
Als je het oplost hoor ik het graag.
Je pc is het snelst als je voldoende RAM vrij hebt,dus daar kun je snelheidswinst behalen.

beetje meer werkgeheugen mag wel.
Je hebt nu 512 Mb waarvan nog maar 140 Mb over is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan