PC sloom is sloom, "alles" al gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Iemand anders zijn PC zit ik nu achter.

P IV 2.53 Ghz
256 RAM
80 GB HD, 54.8 vrij

Errug sloom. Vlak na aanmelden +/- 10-20 seconden totdat je het bureaublad ziet. Dan nog 30-40 ongeveer totdat alles klaar is.

Zoals jullie mij kennen (;)) alle basic dingen al gedaan. Ook al een hijacklog bij Pieter Arntz neergezet maar het mocht niet baten. Ik heb het wisselbestand dat vlak na het opstarten rond de 220 MB zat terug weten te brengen naar 170 maar het mocht niet baten.

Wie helpt :)?

----------------------------
Edit:

Owhja, er ontbreekt zo'n 70 MB aan update's (stuk of 20-30 essencieel) dat is bekend. Met huidige verbinding niet te doen om op te halen.

SP I staat erop.

PC zelf (programma's etc) is nu wel sneller maar vooral het aanmelden/bureaublad procedure is langzaam.

Laatst bewerkt:
Zoals je zelf al schrijft heb je veel / alles gedaan:

en dit ..........?

wat te denken van juist een aantal dingen NIET doen...?

Kijk eens welke leuke / aardige / nuttige / grappige / moeilijke / interessante, nutteloze progjes / tools, allemaal door de eigenaar zijn geinstalleerd EN die dus mee moeten opstarten...............

waarbij ik denk aan allerlei fratsen als skinchangers, tempbewakers, instellingen van antiviusprogjes die bijv. eerst de C scannen bij een boot etc. etc.

Een aantal users is er meester in om een gigantische hoeveelheid applicaties zodanig in te stellen dat ze allemaal bij de start van Windows worden opgestart (e.e.a. in het kader van "lekker makkelijk, zijn ze snel toegankelijk........")
Nu is dat wel waar, maar elk progje dat moet worden gestart, heeft even tijd nodig, dus.........................

Laatst bewerkt:
Neeneenee, dan ken je mij niet:D:D.

Hij staat helemaal op Windows klassiek (mijn PC ook :)). Alleen Ad-aware, Diskcleaner, JV16Powertools en NAV op de achtergrond.

Zoals ik al zei:

Ik heb het wisselbestand dat vlak na het opstarten rond de 220 MB zat terug weten te brengen naar 170

Want het was een zooitje :eek:.

Laatst bewerkt:
ja, oke, maar de eerste drie van het rijtje van 4 dat je noemt, hoeft natuurlijk niet bij het booten mee te starten. Zowel adaware, diskcleaner en jv16 kunnen, indien nodig, tijdens een windowssessie geactiveerd worden voor een scan / bewerking, waarom resident ???

oh,

uit je vorige bericht meende ik te begrijpen dat ze mee opstarten.

Tja,
ik heb 't ook wel eens gehad op een van m'n machines. Het stuk voor stuk opnieuw installeren van met name de belangrijkste hardware (met bijbehorende -laatste- device-drivers) bracht toen de oplossing. Omdat ik het stuk voor stuk deed, kwam ik erachter dat de geluidskaart(software) bij mij de boosdoener was........

In een ander geval was ik vergeten om de Via4in1 drivers te installeren na een opschoonaktie, maar gelet op de processor zal DAT bij deze machine niet de oorzaak kunnen zijn.

Wisselbestand wel goed instellen natuurlijk.

256x2,5=640. Minimum dus 640mb evenals maximum. Liefst op een eigen partitie (om fragmentatie e.d tegen te gaan)

Ook al Bootvis gedraait?

-edit-

Maak ook ff partities aan als de hd nu nog maar uit 1 partitie bestaat.

Melvin,

dat bootvis is idd. een verrekt handige tool, maar meer dan 5 tot 15% snelheidswinst levert het ook niet op.

Geplaatst door gast0225
Melvin,

dat bootvis is idd. een verrekt handige tool, maar meer dan 5 tot 15% snelheidswinst levert het ook niet op.

Valt te proberen natuurlijk.

De hardware die je onboard hebt. BV: Creative LiveE/Audigy/ vragen systeemkracht en tijd van het systeem. SCSI/RAID/ULTRA ATA controllers moeten zich eerst hardwarematig aanmelden en dan nog eens softwarematig onder Win XP.

Ik geef het door :).

Wisselbestand staat al goed, bootvis valt te proberen (maar is vooral een winstrekker voor het booten van het systeem zelf).

in relatie tot dit bericht

Hallo,

Heel simpele vraag waarschijnlijk, maar hoe kun je zien welke progs allemaal mee opstarten en hoe kun je van progs voorkomen dat ze automatisch mee opstarten?
Groetjes,
Joep
PS: is dit de bedoeling of moet ik in het vervolg een nieuw topic starten?

Start, uitvoeren en dan msconfig intypen op OK drukken en naar tabblad opstarten gaan.

En ja het is verstandiger om een nieuwe vraag aan te maken ipv in iemand anders zijn vraag verder te gaan

thx

Dank je wel Zal voortaan een nieuw bericht plaatsen ipv voort te borduren op een ander.
gr
Joep

Ik gebruik er zelf Startup control panel voor (zie bestand in de bijlage).

De persoon zelf (DaGroove) reageert niet dus ja... Ik denk dat het is opgelost, ik verander de status maar :).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
thx maar ik krijg de bijlage niet geopend! Zal het thuis nog eens proberen, of...ligt het aan de bijlage/
groetjes
Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan