PC sluit af en start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackRaven

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2003
Berichten
52
Hallo,
Sinds enige tijd is mijn systeem een eigen leven gaan lijden mbt afsluiten en opnieuw opstarten. In het begin was het af en toe, maar de laatste twee maand is het absurd. Bij het aan klikken van bv een lightbox script start de pc al opnieuw op. Zelfs als je te snel klikt met je muis wil het systeem soms vast hangen. De lol van werken achter dit systeem is snel weg.

Mijn pc specs:
MSI X58 PRO met i7 920
12 Gig DDR3 kingston geheugen
ATI Radeon HD4870 X2
2x hd 1 TB & 1x hd 2TB

Win 7 Ultimate x64

Temps afgelezen in Bios:
CPU: 32
IOH: 72 (!!??)
System: 34

Temps in SpeedFan 4.42
Local: -56 ??
Remote Temp: 72
Temp1: 23
Temp2: 61
Temp3: 40

HD0: 26
HD1: 26
HD2: 24

Core 0 t/m 8: varierend tussen 33 en 40


Systeem is schoon van binnen, schone installatie op nieuwe hd met alle driver updates ook van mobo. Voldoende Airflow op dit moment (kast ligt open).

Wie kan mij helpen???
Grtx Aran
 
Hoi,
al eens geprobeerd de geheugenbankjes te wisselen? M.a.w. begin 1 voor 1 opnieuw te plaatsen, telkens gevolg door een herstart en uitproberen enz.
 
heb ik nog niet geprobeerd, ga ik zometeen gelijk proberen, uitkomst zal ik posten
 
Ok ik heb alle geheugen bankjes gecontroleerd en er is idd 1 geheugenbankje dat een foutmelding geeft. Ik ga nu kijken of ik een beetje stabiel kan blijven draaien met de andere 10 gig (5x2)

Alvast bedankt voor deze reactie, ziet er naar uit dat het probleem getackeld is :thumb:
Fingers Crossed !!

Grtx Arjan
 
ok binnen 5 minuten na mijn bericht total freez van het systeem, kon niets meer openen afsluiten, bewegen oid, dus herstarten maar weer, probleem dus nog niet opgelost :(

anyone else???
 
Ja soms is het niet makkelijk een oorzaak te achterhalen, staat 't Bios ingesteld op "factory defaults" of zijn daar belangrijke opties veranderd? (geheugentimings e/o processorinstellingen)
 
Er zijn wel een aantal opties aangepast tov default settings, maar niet van processor en geheugen settings
 
Geeft Windows zelf geen fouten aan in de probleemoplosser? Logboeken? (run>eventvwr.msc>enter)
 
Dat is het vreemde in de logboeken is niets terug te vinden over kritieke stops oid.
Heb er al een It'er bij gehad die dit voor mij gecontroleerd heeft.
 
Je kunt ook niet achterhalen, via taakbeheer b.v., welk proces verantwoordelijk is als dit gebeurt? (taakbeheer open laten staan met actieve processen)
 
Helaas kan ik hier niets wijzer uit worden.
Het vastlopen gebeurt nu wel minder vaak, maar komt toch nog zo'n 3 a 4 keer per dag voor.
Ik ga nogmaals mijn geheugen testen in een andere pc vervolgens nogmaals in mijn eigen.
Zijn er ook betrouwbare testen voor je voeding??

Search continues :(
 
allereerst mijn excuses voor de late reactie.

PC draaid op het moment redelijk stabiel.
Heb geen uitvallen of reboots of rare schermen gehad in de laatste maand.
heb twee programmas verwijderd die ik niet meer gebruikte en sinds dien is het goed.

bedankt voor het meedenken
Grtx Arjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan