PC sluit af tijdens het renderen van een video?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo:

Sinds een paar dagen sluit mijn pc af tijdens het renderen van een video, dit gebeurt vooral aan het einde van de dag. (dus als de pc al 6 uur aan heeft gestaan)
Hij sluit niet af tijdens het renderen zodra ik hem opstart, en direct begin met renderen. (dus als hij ook een paar uur uit heeft gestaan) Maar hij sluit wel weer af als ik bezig ben met de 3e video.

Verder heb ik nooit last gehad van dit probleem, en heb inmiddels ook mn pc al 2 jaar. (1 keer is de koeling vervangen, bijna een jaar geleden, omdat die kapot was)
Ook tijdens het gamen heb ik hier geen last van, okal speel ik crysis 3 op de hoogste settings.

Ikzelf denk dat de processor te heet wordt, maar hoe kan ik dit fixen.

Hier zijn verder nog de specs van de pc:
AMD Athlon II X4 3.4 GHz
Asus M4a78LT-M
XFX HD 6870 Black edition (dual van)
Een kast met 4 koelers

Alvast bedankt:

Nee, want tijdens het renderen ga ik altijd video's kijken op youtube en / of skypen.

check je windows logboeken eens, wellicht staat daar wel mogelijk een melding omtrent het afsluiten.

ok, ik weet nu het probleem al, ik heb even een aantal testen uitgevoerd en ik weet nu dat mn CPU oververhit raakt, waardoor de pc uit gaat.

De testen die het bewijzen:
Bij gewone staat --> na 1 a 3 min gaat hij uit
Als zijkant (van de kast) er af is --> Ook na 1 a 5 min gaat hij uit.
Als ik de zijkant er af is, met een enorme ventilator ernaast --> Blijft gewoon aan.

Ik zal in een nieuw topic vragen welke koeling ik het beste kan kopen.

Toch nog iedereen bedankt (:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan