Pc sluit kort na afsluiten af - moederbord probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
56
Hoi,

Ik heb ergens in juni vorig jaar een nieuwe desktop in elkaar gezet met o.a de volgende onderdelen:

Processors Intel Core i5 3570K Boxed
Moederborden MSI Z77A-G43
Videokaarten Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
Geheugen intern Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Solid state drives Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Nu is hij bij het schoonmaken een keer omgevallen. Sinsdien start hij eerst probleemloos op, maar hapert hij vervolgens en valt hij vervolgens na 2-15 min uit. Als hij uitvalt doet hij dit heel plotseling, na eerst een 'blurry' scherm te geven en een vertraging van hetgene wat voorheen bezig was.

Mijn vraag aan jullie: aan welk onderdeel/onderdelen denken jullie dat dit ligt, en hoe er mee om te gaan?

Ik woon in Utrecht, kennen jullie daar toevallig nog goede computer zaken?

Mvg,

Derville
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Neem aan dat je wel alles weer even hebt aangedrukt zowel de stekkers als het geheugen en de videokaart?
 
Controleer of dat alles nog goed vast zit en monteer de koeler van de processor even opnieuw (en dus ook een nieuw laagje koelpasta aanbrengen). Mogelijk is er gewoon iets wat niet helemaal lekker zit van een kabeltje ofzo.
 
Ik heb alles inderdaad gecontroleerd. Afgezien van het geheugen (bedenk ik me nu) en het moederbord. Koeler had ik geremonteerd, maar geen nieuwe koelpasta aangebracht (was aangeleverd via een stickertje). Essentieel om opnieuw te doen?
 
ja, essentieel anders klapt je pc eruit vanwege de temperatuur.
 
Okay, dus elke keer dat ik processorkoeler vanaf nu hermonteer nieuwe koelpasta aanbrengen? Dan ga ik eerst even wat halen bij de mediamarkt. Welk spul raad je aan en moet ik het aanbrengen op een speciale wijze (kwastje oid?)
 
gewoon goed schoonmaken en koelpasta ter grootte van een rijstkorrel in het midden van de processor plaatsen, vervolgens koeler er in 1 keer op monteren.

Geen idee wat voor koelpasta ze verkopen bij de mediamarkt (uberhaupt geen idee of ze dat verkopen), maar Artic Silver 5 of MX-4 van Arctic Cooling zijn wel goed.
 
Hoi,

Volgens mij verkoopt mediamarkt geen kpoelpasta tenminste nog nooit gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan