PC sluit niet af!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

scofield

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
hallo,

sinds paar dagen sluit me pc niet af hij blijf hangen bij ''windows wordt afgesloten''
ik kan hem alleen via de power knop uit zetten.

Komt er in je beeld wel te staan dat je de pc nu kunt uitschakelen?

Hoi
Sinds een paar dagen schrijf je,systeemherstel een optie?
Heb je de laatste dagen iets veranderd?
scannen op spyware of virussen wijzen niets uit?
Dit kun je ook nog checken of dit goed staat:

Het kan zijn dat bij het afsluiten van windows de computer niet uit gaat en de melding "u kunt de computer nu uitschakelen" blijft staan. Dit kan meestal opgelost worden door APM (advanced power management) in te schakelen. Open daartoe Energiebeheer in het Configuratiescherm. Klik op de tab Geavanceerd energiebeheer, klik op Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik vervolgens op Toepassen. De tab Geavanceerd energiebeheer is niet beschikbaar op computers die voldoen aan de ACPI-standaard. ACPI schakelt automatisch Geavanceerd energiebeheer in, waardoor de tab Geavanceerd energiebeheer wordt uitgeschakeld.

ik heb geen amp staan bij energiebeheer
en die link van Trustno1 die heb ik al geprobeerd maar werkt niet

Laatst bewerkt:
Die APM moet je eerst inschakelen, maar die heb je alleen als je geen ACPI computer hebt geïnstalleerd, te enablen in power menu in de bios.

Je kunt, indien je verborgen apparaten weergeven hebt aangevinkt, deze vinden in apparaatbeheer, indien je geen gebruik hebt gemaakt van ACPI, te zien bij computer, ook in apparaatbeheer.

Laatst bewerkt:
Wat ga je daar dan doen? die ACPI, staat die nu aan of uit? bij de power management in de bios, daar staat ook de apm.

Maare, die moet je ook aanzetten in apparaatbeheer, als de acpi niet is ingeschakeld, zie mijn vorige reply.:confused:

ik heb hem niet in bois bij power gevonden:(
ik zie nu wel acpi bij aparaatbeheer

Laatst bewerkt:
heeft iemand een andere oplosing want ik heb van alles geprobeerd en niks helpt.

Dit staat erin, dus die key aanmaken met die sleutel, in het register

De sleutel,
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Eventueel deze key aanmaken, met deze keywaarde REG_SZ
PowerdownAfterShutdown

Met de waarde 1

Onderstaande in notepad kopieëren, en de extensie veranderen in reg i.p.v.txt, en erop dubbelklikken.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"ClearPageFileAtShutdown"=dword:00000001

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="1000"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan