pc sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

crosser2007

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
sinds korte tijd heb ik last dat mijn pc niet meer deftig afsluit.
software sluit hij wel af, de harde schijven ook, maar de fans blijven draaien.
om hem compleet uit te zetten moet ik enkele sec op de aan/uit knop drukken.

dit is begonnen nadat ik mijn gpu vervangen heb naar een gtx 560ti

iemand bekend met dit probleem en of een eventuele oplossing?

Laatst bewerkt:
Hardwarematig uitschakelen is via de aan/uit-knop, en je zegt dat dat wel werkt.
Dus dan heb je geen probleem.

Groetjes, WDHBGS

ja ik bedoel eigenlijk wanneer ik de pc afsluit via start sluit deze niet helemaal af.
de software en de harde schijven worden afgesloten maar alle fans blijven draaien.
de enigste mogelijkheid heb ik dan om aan/uit knop enkele seconden in te drukken en dan valt de pc helemaal uit

Laatst bewerkt:
Zijn alle drivers geüpdatet en is Windows ook up-to-date?.

Hoi Crosser2007,

Ik heb bijna hetzelfde probleem nl. dat de pc wel afsluit, maar na een halve minuut weer opnieuw start.
Zelfs na een schone installatie doet t probleem zich ook voor, zodoende ben ik geneigd het aan de hardware te wijten, en met name de voeding, omdat de rest vrij nieuw is.
Kijk eens naar deze post:http://nl.hardware.info/forum/threads/247406-PC-start-opnieuw-op-na-afsluiten!
Ik ga morgen een nieuwe voeding uitproberen, en als dat lukt zal ik daar uiteraard over berichten.
Gr. Rick

Zijn alle drivers geüpdatet en is Windows ook up-to-date?.

ik heb net nog even alles bekeken en alles is geupdate.

Hoi Crosser2007,

Ik heb bijna hetzelfde probleem nl. dat de pc wel afsluit, maar na een halve minuut weer opnieuw start.
Zelfs na een schone installatie doet t probleem zich ook voor, zodoende ben ik geneigd het aan de hardware te wijten, en met name de voeding, omdat de rest vrij nieuw is.
Kijk eens naar deze post:http://nl.hardware.info/forum/threads/247406-PC-start-opnieuw-op-na-afsluiten!
Ik ga morgen een nieuwe voeding uitproberen, en als dat lukt zal ik daar uiteraard over berichten.
Gr. Rick

van mij start hij niet vanzelf op.
heb dit wel eens meegemaakt in het verleden, en toen was het moederbord defect.
de voeding is al van redelijke leeftijd.
ik zal morgen eens proberen met een andere voeding.

vandaag eens allles gecontroleerd.

alle schijven behalve de windows schijf, cd roms geheugen en dergelijke losgekoppeld en getest, dan 1 per 1 elk onderdeel terug monteren en weer testen telkens.
maar nog altijd hetzelfde.

dan met een andere windows schijf geprobeerd, nog steeds hetzelfde.
andere voeding, video kaart. nog hetzelfde.

dus het enige dat ik nu nog kan aan denken is het mobo.

Heb je er iets externs aanhangen?
Welke anti adware progjes en/of virusscanner gebruik je?

Als het probleem er eerst niet was, mogelijk de drivers voor die grafische kaart? miss een oudere driverversie uitproberen?

het is zeker het mobo.
vandaag eens geprobeerd met een ander mobo en het probleem was opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan