PC sluit steeds af!

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
403
Mijn vader heeft een groot probleem met zijn pc.
Zodra hij verbinding maakt met internet (via telefoon) komt er al snel een melding dat het systeem binnen 1 minuut wordt afgesloten. Er wordt dan afgeteld.
Als melding komt er het volgende:
SYS afgesloten door NT Authority\System
systeemproces C:\\WINNT\System32\Isass.exe is
onverwacht gestopt met systeemcode 128.
Weet iemand wat dit kan zijn en of er iets tegen gedaan kan worden?
 
Nope, sasservirus.

type bij start, uitvoeren het commando shutdown -a in nadat de pc opgestart is. Let op de spatie na shutdown.

Dit geeft je de tijd om dingen te ondernemen. Nu sluit de pc niet meer af.
Installeer daarna een firewall en een goede virusscanner en update ze beiden. Update ook windows. Dan zou het virus weg moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Windows Update EN dan alle esentiele Updates ,moet het verholpen zijn
 
bedankt alvast

Bedankt voor de snelle reacties.
Het probleem is alleen dat windows (2000) updaten via een telefoonlijn erg lang duurt. Een virusscanner heeft ie niet omdat het bijhouden van de updates ook veel te lang zal duren. Is er misschien een programma waarmee ik dit virus kan verwijderen?
 
Je kunt hem met een online virusscanner (tijdelijk)verwijderen http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp, maar dat is water naar de zee dragen.

Je blijft toch iedere keer besmet worden. Virusscanner is toch echt noodzakelijk als je het net op gaat.

Volgens mij kun je ook de service packs van win2000 downloaden (via een andere pc met adsl) en op een cd zetten. Daarna installeren op deze pc.
 
Laatst bewerkt:
Blaster zou kunnen.maar zeker Sasser.
eerste sp4 downloaden.
tweede stinger van www.nai.com downloaden
derde win2k opstarten in vielig modes met F8
In deze modus draai je de stinger en als die virus uit is moet je de sp4 draaien. als je klaar bent. dat log maar in gewoon en haal de updates.:8-0:
 
oh ja vergeten shutdown /a moet je ook in uitvoeren.voordat je de updates van de internet ophalen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan