pc sluit steeds af

Status
Niet open voor verdere reacties.

babywolf

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
hoi mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer:( en veel verstand van pc heb ik niet
onlangs heb ik een pc laten ineensteken met de volgende nieuwe onderdelen:
amd athlon64 3000
epox amd 64 8kda3j
80 gig HD
en de volgende onderdelen zijn overgebracht van de oude pc
herculles 7.1 geluidskaart,vidiokaart(vraag me niet welke want dat weet ik niet en 3x 512 ddr
apacer
take ms en iet met een M in een cirkel
deze pc zou een hele goeie moeten zijn volgens de winkelier maar vanaf ik hem heb ,start hij heel traag op hij blijft wel zeker na het xp scherm 20sec staan eer ik het welkom scherm krijg

terwijl ik bezig ben met de simpelste progjes sluit hij af en krijg ik eerst het blue scherm met die letters erop daarna start hij op en geefd aan dat hij hersteld is van een ernstige fout.
naar alles hebben we hier al gezorgd wat het zou kunnen zijn,nu hebben we alle geheugens er eens apart ingestoken en de take ms en die M die geven nog minder resultaat dan de apacer alleen
dus ben ik nu bezig met 512 ram.
maar ook sluit deze pc af
naar de winkel terug doen heefd geen zin want die gaf de reden dat het aan mijn dvd writer lag en er zit dus nu een nieuwe in waar hij ook mee vastloopt.
ik draai met xp prof originele versie,ook al geprobeerd met xp home hetzelfde resultaat.
ik vind dat deze pc heel traag is om programma,s te laden ,ook kan ik er maar eentje gelijk openen of hij sluit af.
hierbij de log van HijackThis

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe zit het met je koeling is die wel voldoende???

Dus je krijgt een blauw scherm te zien
Volg de instructies die op het scherm gegeven worden. Een stopfout doet zich voor wanneer er defecte hardware en of software op uw computer is gevonden.
Wat voor een foutmelding krijg je?????
Je kunt ook op Start klikken en vervolgens Help en ondersteuning openen. Klik ditmaal op Een probleem oplossen.
Ga ook even na of je over de meest recente versies van de hardwarestuurprogramma’s en het systeem-BIOS (Basic Input/Output System) beschikt:thumb:

foutmelding

Geplaatst door Johnny Boy
hoe zit het met je koeling is die wel voldoende???

Dus je krijgt een blauw scherm te zien
Volg de instructies die op het scherm gegeven worden. Een stopfout doet zich voor wanneer er defecte hardware en of software op uw computer is gevonden.
Wat voor een foutmelding krijg je?????
Je kunt ook op Start klikken en vervolgens Help en ondersteuning openen. Klik ditmaal op Een probleem oplossen.
Ga ook even na of je over de meest recente versies van de hardwarestuurprogramma’s en het systeem-BIOS (Basic Input/Output System) beschikt:thumb:
koeling is zeer goed johnny boy,die staat continu tussen de 30 en 32°
wat erop het blauwe scherm staat kan ik niet lezen zo snel sluit hij af ik krijg het dus maar even te zien,enkel na herstel krijg ik iets te zien dat met 0000 begint
de sofware die hier op staat daar heb ik met de andere pc ook mee gedraaid en daar was niks mis mee.
van hadwarestuurprogramma,s en systeem bios ken ik helemaal niets.van de foutmelding kan ik enkel een printscreentje nemen na herstel ,waar kan ik dit dan plaatsen????
:o toch al bedankt voor je antwoord johnny boy:thumb:

Check logboek van XP vaak is het systeem nog in staat hier de foutmelding naar toe te schrijven.

Start- Config. scherm- Systeem beheer- Logboeken- Systeem zoek in de kolom bron naar de vermelding save dump dubbel klikken en voila.

Laat even weten wat hier staat...

LEONEKE

ik heb het even geraadpleegd en dit kreeg ik te zien:

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x0000004e (0x0000008f, 0x00004467, 0x00004477, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini122604-01.dmp.

:o hier ken ik dus helemaal niets van ik hoop dat jij weet wat dit wil zeggen Leoneke
enne bedankt voor de uitleg want ik zou het anders niet gevonden hebben:thumb:

Laatst bewerkt:
voorlopig stabiel

met zwaardere voeding 550 watt ipv 400,
de pc geefd geen foutmelding meer en sluit niet meer af,draaid wel nog maar op 512 ram ipv 1,5 gig(waren verschillende geheugens)wisten jullie dat een amd 64 een ingebouwde anitvirus heefd???:confused: heb ik verleden week ondervonden toen hij steeds de verkenner afsloot omdat er een bestand inzat dat als virus herkend werd(niet door mcfee)maar door de prossesor:( vind ik helemaal niet goed wat vinden jullie daarvan????

Een STOP 0x4e duidt op problemen met het geheugen. Dat heb je overgezet uit de oude pc - maar is het geheugen wel compatible met het Epox mainboard?: dat is terug te vinden in de handleiding.

dank je Bavel

ja dat geheugen hadden we uit de oude pc overgezet omdat dit ook nog maar nieuw was,en eentje heb ik er nog laten bijplaatsen,2 van de 3 latten werkten helemaal niet met deze pc:( bij eentje starte hij zelfs niet op:confused: daarom draaid hij nog enkel met de apacher .toen we het geheugen eruit hadden gedaan en nog enkel op deze alleen draaide kreeg ik deze foutmelding ook nog al was het helemaal niet zoveel meer,daarom nu een andere voeding en hij draaid nu al een week zonder dat hij is vastgelopen of een foutmelding heefd gegeven:thumb:
ik zal een kijken naar die handleiding van het moederbord:) toch bedankt voor je antwoord nu weet ik wat die stopfout betekend:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan