pc sluit traag af

Status
Niet open voor verdere reacties.

tverm

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Omdat mijn pc traag afsluit heb ik eens in het logboek gekeken en vond twee foutmeldingen:
1: Gebeurtenis-id: 1517

Windows heeft het register van gebruiker PEPIJN-PVW311EZ\Theo Vermeulen opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

2: Gebeurtenis-id: 7000

De %OWC_USBEHCD.DeviceDesc%-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Wat houden deze twee meldingen in en kan dit de oorzaak zijn van het traag afsluiten?

P.s. ik heb recentelijk een externe Sitecom Hub aangesloten en dacht de tweede melding hiermee te maken had.
Echter na afkoppelen van deze Hub bleef de melding terugkomen
In Apparatenbeheer zie ik geen foutmelding.
De VIA-driver heb ik inmiddels geupdate en opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.
Hopelijk dat iemand mij kan helpen.

Even voor je eerste probleem (andere weet ik niet direct wat je kunt doen):
Installeer UPHClean
Die zal het 'blokkeren' van het register verhelpen, en daarmee de eerst foutmelding voor je verhelpen.

Succes,

Tijs.

UPHClean was reeds geinstallerd.
Tijdens afsluiten zie ik in het logboek "Toepassing" eerst nog de melding:

Gebeurtenis-id: 1524
Windows kan het klassenregisterbestand niet uit het geheugen verwijderen omdat het momenteel door een andere toepassing of service wordt gebruikt. Het bestand wordt uit het geheugen verwijderd als het niet meer wordt gebruikt.

Een minuut later wordt UPHClean-service actief gevolgd door eerdergenoemde gebeurtenis-id:1517

Nu even de hamvraag: Zijn er services die je geconfigureerd hebt als inloggend onder het gebruikersaccount van Theo Vermeulen?
Zoals aangegeven gebruik je óf ingebouwde gebruikersaccounts, of maak je een apart gebruikersaccount (waar je verder niet interactief op inlogt) voor het draaien van services.

Tijs.

De services worden aangemeld als Locale systeemaccount

Hangt deze computer in een Windows-domein? En indien ja, worden zwervende profielen ('roaming profiles') gebruikt?

Deïnstalleer je anti-virus programmatuur. Test (ná een herstart) of het probleem dan weg is. Herinstalleer daarna opnieuw je anti-virus programmatuur.
Andere opties die je kunt bekijken worden (o.a.) hier genoemd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probleem bleef bestaan na uninstall/install virusscanner.
Ik heb met enkele cleaners het register opgeschoond waarna de ID's 1517 en 1524 niet meer in het logboek te zien waren.
Blijft over de melding van de USB-service (ID 7000).
Heeft iemand hiervoor nog een oplossing?
Bedankt Tijs voor de support tot nu toe.

usb-foutmelding

Ik heb de services ousb2hub.sys en ousbehci.sys gedisabled en daarmee was het probleem verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan