PC Sluit vanzelf af na boot screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Berichten
191
Beste Helpmij'ers,
Ik zit met het probleem dat wanneer mijn PC opstart, dus voorbij het scherm van laden is(Waar Microsoft staat, die laadbalk) automatisch afsluit.
Vervolgens draait de koeler van mijn videokaart (ati radeon 4870 overclocked edition) opeens op 100%. Ik ken dat geluid dat hij dan maakt namelijk erg goed.
Vervolgens staat er op mijn scherm No-input en dan is de enige optie 2 keer opnieuw opstarten zodat de pc weer even 10 minuten werkt en daarna vervolgens weer no-input zegt.
Alle USB-kabels eruit gehaald, heb de PC van binnen helemaal stofvrij gemaakt (met de stofzuiger, speciaal voor PC's natuurlijk)
En alle aansluitingen gecontroleerd etc.
Video kaart er even uit gehad, geheugenkaarten nagekeken (heb ik pas een maandje of 2 ong), de HDD kabels gecheckt, noem maar op. Maar dat mocht niet baten.
Alle koelers in de PC draaien gewoon normaal.
En zelfs met de kast open sluit hij nog gewoon vanzelf af na de bootscreen.
Opstart problemen verhelpen van vista cd heeft ook geen nut.

Ik weet niet of het iets met mijn video kaart te maken heeft, maar het is behoorlijk vervelend.
Ik heb CHKDSK /F ook al gedaan.
Opstarten in Veilige Modus heeft geen zin.
Via de CD van Vista opstarten ook niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Alvast bedankt.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan.
Temps is niets mee mis.
Met de ATI CCC (catalyst control center) en dan bij ATI Overdrive staat alles op automatish, en de temps liggen +- rond de 55 graden, continu.
Als er meer activiveit wordt gedecteerd, gaat hij de ventilator sneller draaien en koelt hij ook gewoon weer netjes af.

Ook in de BIOS zijn de temps oké.
PC is van binnen gecleaned, alle ventilators werken gewoon, en hij valt ook met de kap open gewoon uit.

De temps zijn prima, koeling is er dan ook wel flink aanwezig.
Achterin uiteraard ventilatiegaatjes bij de video kaart, in de video kaart zit ook nog eens een eigen ventilator, op het moederbord zit een ventilator, helemaal aan de achterkant ook, en eentje die de lucht naar binnen zuigt (of naar buiten) ook nog.

Temps zijn gewoon oké..
Ik denk dat het toch echt ergens anders mee te maken moet hebben.
Drivers zijn het ook niet.
Heb de nieuwste voor mijn vid. kaart,
en alle windows update's zijn binnengehaald (inclusief SP1 natuurlijk).
Hij boot ook niet als je alle USB-Kabels eruit haalt, ik weet dat dat soms ook de oorzaak kan zijn, maar dat verhelpt het ook niet.

Hmmm...
Ik ben radeloos... :confused:
 
Hoi !

Je zegt dat de temp. van je graka oke zijn, maar toch gaat de koeler van die kaart 100 % draaien....

Dan zou ik es een tijdje een andere kaart proberen, mogelijk is de jouwe niet meer 100 %.

Greetz,

Harry.
 
Zou ik erg raar vinden.
Heb hem net een paar weken!
Had er in het begin ook al problemen mee.
Maar nadat hij geflasht was, werkte hij weer gewoon.
Dat was niet hetzelfde probleem, maar eerst viel het spel zonder pardon opeens uit.
En de control center werkte niet.
Nu krijg ik ook al weer telkens meldingen dat de control center "moet worden afgesloten..". als ik opstart.
Opstarten gaat nu gelukkig wel weer.
Maar het is best raar,
Want nadat hij helemaal in het begin als hij opstart ( dus dat je het logo van MSI ziet) en nadat hij een korte memory test hebt gedaan, valt hij ook al uit.
Het is dus soms voordat windows echt gaat laden met die laadbalk.
En dat is best raar.
In zo'n korte tijd kan hij toch nooit te warm worden, er werd uberhaupt bijna niks mee gedaan als je opstart natuurlijk.
Ook draat de koeler in de vid.kaart zelf ook gewoon netjes.
Heb er nog eens een extra ventilator bijgezet (grote) en nog valt hij helemaal in het begin zelfs uit.
Als hij na 5 seconden ong. al oververhit is, en dat hij dan de koeler van de video kaart sneller laat draaien, dat kan toch niet???
Immers hoor ik de HDD nog een paar seconden doortikken.

Hmmmm.... :(
 
Hoi !

Heb al eens een nieuwe kaart onder RMA aan @Alternate getourneerd wegens niet correct werken, dus je argument dat het ding pas 14 dagen oud is snijdt geen hout !

Ik zou de kaart dus gewoon terugbrengen/sturen en garantie claimen !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan