PC sluit zichzelf af (met een alarm geluid)

• Onderwerp starter Onderwerp starter baldo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Heb sinds een maandje of 2 een probleem met een van onze PC's. Na een poosje sluit het systeem zichzelf af. Het is een AMD-2800 met 512 Mb geheugen, een 128 Mb videokaart. Er zit Windows XP pro op. Is er een manier om te kijken, waarom de PC dit doet. Weet iemand waar ik dit kan vinden ?

Alvast bedankt.

Probeer dit eens:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen

Als je dan een fout krijgt.. dan sluit je computer niet zomaar af, maar geeft een blauw scherm met een foutcode.. als je die hier kan plaatsen.. kunnen we misschien iets meer :)

Kijk ook even of de pc van binnen niet erg veel stof heeft.(Warmte probleem) Met name de fan en koelblok processor en videokaart.

Modag, Killermenace en Crash,

Bedankt voor jullie tips. Ga ze allemaal proberen.

De piepjes moet ik maar even gaan tellen. De opstart instelling na fouten heb ik aangepast en ik zal de kast even uitzuigen.

Bedankt eerst, kijken wat gaat werken.

Als je met een stofzuiger te werk gaat. Kijk dan heeeel goed uit. Je kan de contactpuntje beschadigen en kijk uit voor statische ladingen.

Je kan ook even gewoon heeel hard blazen. ;)

bij mij was onlangs door onverklaarbare reden de socket klem voor het koellichaam afgebroken (idem proc) waardoor deze te warm werd na 2min ook uitschakelde maarja met kabelbandjes kun je vanalles

Hallo,

Heb inmiddels begrepen van de kids dat de PC 4 maal piept en het is een Gigabyte bord. Inmiddels uitgevonden dat dit iets met RAM geheugen te maken heeft. Deze heb ik dus los gehaald en opnieuw erin gezet. Ook bleek de koelribben van de processor zo vol met stof te zitten dat de ribben geen mogelijkheid hadden om te koelen.

Hoop dat dit alles werkt. Zal het nu een paar daagjes aanzien.

Bedankt voor alle tips.

Martin

We zijn een paar daagjes verder, heeft het geholpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan