pc snelheid weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
491
hallo ik was net bij een bekende en die heeft een laptop amd 2500+

eerst gaf hij aan bij computer eigenschappen dat er een kloksnelheid was van 1800mhz

maar nadat ik heel veel spyware heb verwijderd met de daarvoor geschikte programmas
en daarna weer keek bij pc eigenschappen staat er opeens bij kloksnelheid 533 of in die buurt

dit heb ik nog nooit gezien en vraag me af hoe dat komt en wat ik er aan moet doen

niet dat ik dadelijk meer schade heb aangericht dan verholpen

alvast harstikke bedankt voor de moeite
 
nou van spyware removen zal je dit echt niet heben.
duik de bios maar eens in en kijk bij cpu settings.
kijk of de fbs op 266 staat. zo niet zet hem daar op en save het.
 
Bij de mobile versies, wordt de cpu teruggeklokt naar 533, bij geen werk, om energie te bezuinigen.
 
en iemand die weet waar dat in te stellen is zodat ie dat dan niet meer doet ?

en overigens wel raar want voor mappen en zo te openen of bijv: op start drukken voordat menu tevoorschijn komt is het zeer langzaam naar mijn mening

hopelijk weet iemand raad

is toch vervelend ...opeens een derde van je kloksnelheid weg
 
Nou, nog maar een keer, dit al gedaan?
Wordt kloknelheid weer maximaal, hoor, en dat moet je juist zo laten, voor het sparen van de batterij.:confused:

nogmaals : ik ben nu op dit moment thuis dus gaat dat niet... en die laptop zit zowiezo altijd op de adapter

dus als iemand weet hoe ik dat uit (en aan) kan zetten zou ik ten zeerste kunnen waarderen
 
Kun je in je bios regelen zoek naar power now :)
 
Maare, door dat schoonmaken, is die stand toch niet veranderd?:confused:

Die stond al zo, waarom wil je dat dan nu ineens aanpassen, ikke nie snap.:eek:
 
Maare, door dat schoonmaken, is die stand toch niet veranderd?:confused:

Die stond al zo, waarom wil je dat dan nu ineens aanpassen, ikke nie snap.:eek:


Hij kan natuurlijk zo vol met spy/adware gestaan hebben dat de CPU zo hard moest werken dat die 'voluit' stond. :eek: :confused:
 
Hij kan natuurlijk zo vol met spy/adware gestaan hebben dat de CPU zo hard moest werken dat die 'voluit' stond. :eek: :confused:

PRECIES.. en als men iets beter leest Lange pier:confused: .. dan ziet men dat ik al eerder meldde dat hij eerst op 1800 stond :p

en waarom ik het wil omzetten is hier niet van belang....dacht ik ..(wat een rare vraag trouwens:shocked: ) en nogmaals: heb ik dit ook al eerder uitgelegd ...toch?
en iemand die weet waar dat in te stellen is zodat ie dat dan niet meer doet ?

en overigens wel raar want voor mappen en zo te openen of bijv: op start drukken voordat menu tevoorschijn komt is het zeer langzaam naar mijn mening

hopelijk weet iemand raad

is toch vervelend ...opeens een derde van je kloksnelheid weg

wat meer van belang is ..is HOE ik het moet veranderen maarja:(


en gekky kun je misschien iets gedetailleerder zijn want ik heb dit nog nooit gedaan..zou niet eens weten hoe je in de bios komt..

bedankt trouwens voor jullie reacties
 
Laatst bewerkt:
is er echt niemand die mij dit even stap voor stap kan uitleggen

ik moet zo meteen naar die gene toe en het zou reuzehandig zijn als ik zijn laptop naar wens kon instellen

wie WIL mij HELPEN... bij voorbaat dank
 
Zoals eerder gezegd, het zal ergens in de bios staan, misschien bij processor setup of bij power settings. Je zal in ieder geval op zoek moeten naar 'power now' en deze op disabled moeten zetten.
Hoe en waar precies is niet te zeggen, dit is allemaal afhankelijk van het merk/type bios.
 
Zoals eerder gezegd, het zal ergens in de bios staan, misschien bij processor setup of bij power settings. Je zal in ieder geval op zoek moeten naar 'power now' en deze op disabled moeten zetten.
Hoe en waar precies is niet te zeggen, dit is allemaal afhankelijk van het merk/type bios.

bedankt voor je antwoord

hoe kom je alweer in de bios?

ik zal het in ieder geval proberen

nogmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan