PC snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik wil een nieuwe pc gaan kopen ,
mn huidige systeem heeft een pentium 4 , en 512 mb geheugen

mijn vraag is eigenlijk
Wat bepaald de snelheid van een pc ?
is dat de procesor en het geheugen of zijn er meerdere dingen die de snelheid bepalen ?

Wat bepaald de snelheid van een pc ?
is dat de procesor en het geheugen of zijn er meerdere dingen die de snelheid bepalen ?

het heeft inderdaad met meerdere factoren te maken, en met de bewerking die je de computer laat doen. De procesor snelheid is in principe alleen de snelheid van het rekenen

aha

:confused: dus het kan zijn ( de kans lijkt me klein)
dat mn nieuwe pc langzamer is dan mn oude

De hoeveelheid geheugen doet erg veel. Beter meer geheugen dan een iets snellere processor (voor algemeen gebruik tenminste).

Het is eigenlijk de mix van Moederbord-chipset en geheugen wat het meeste doet, voorts komt er dan de processor nog bij, net als de videokaart
De harde schijf kán een storende factor zijn mbt snelheid

ok

ik heb ff een pc die in aanmerking komt , hier zijn de specs

PROCESSOR: Intel® Pentium® D 945 Dual Core Processor (3.40GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)

GEHEUGEN: 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512) Geheugen

mn ouwe had 512 mb
dan kan ik er dus gewoon vanuit gaan dat deze beter is ?
deze komt van dell.nl
dus lijkt het me dat de combinatie van chipset moederbord geheugen en preocesor toch wel goed is uitgewerkt al ?

Laatst bewerkt:
ja dies is beter een van de (of aller) nieuwste proccesor.

en ik ben jaloers:o

Snelste processoren:
- Pentium Core 2 duo
- AMD x2 en FX op socket AM2
Snelste geheugens:
- Matched pair, in dual channel opstelling, lage cl waarde.
Snelste video interface:
- PCI-e x 16
Snelste harddisk:
- WD Raptor
Snelste videokaarten:
- ATI x1900 xt
- Nvidia 7950

Alles draait om wat je met je PC wilt. Ben je een gamer, dan kan ik je zeker Core2 duo aanraden met een Crossfire of Sli Moederbord. Ga ook als gamer zeker nu niet teveel bezuinigen op een videokaart, er staat een nieuwe generatie games voor de deur met hoge systeemeisen. Ook geheugen is voor games aan te raden, ook met het oog op de toekomst om zeker 2 x 1024 MB te nemen. Een snelle harddisk als een Raptor is in principe niet nodig. Harddisken van 7200 Rpm met 16 MB Cache functioneren voor thuisgebruik / gamen net zo goed en heb je 2 x voor de prijs van 1 raptor en kan je evt. RAID 0 zetten, dan heb je ook performance.

Gewoon thuisgebruik (surfen, emailen, af en toe een spelletje) is 1024 MB ram en een midend videokaart echt wel genoeg op het moment en zeker geen snelle harddisken nodig.

Geef eens een budget op en vertel eens wat je met je PC wilt doen. Daarmee kunnen mensen een veel gerichter antwoord geven dan op wat je nu vraagt. Let bij je budget er wel op dat je vermeld of je alleen de PC, of ook alles er nog bij moet hebben als monitor/toetsenbord/muis.

k , thanx

intel dual core bla bla bla proccesor schijnt de beste te zijn maar ik hoef geen uitzonderlijke prestaties ,

keb ook niet zo''n indrukwekkend systeem nu
512 mb , pentium 4 , ati radeon x300 grafisch kaartje

het is niet geweldig maar ik ben niet meer gewend en ben dus snel tevreden

ok

wat ik ermee doe is idd wel gamen jah
in die nieuwe die ik net noemde zit een ati radeon x600 grafische kaart ;)

Ik speel niet zo heel veel games
waarschijnlijk toch wel een paar nieuwe die gaan uitkomen zoals c&c 3 maar ik ben niet zo veel eisend wat dat betreft
als het er maar een beetje fatsoenlijk op komt ;)

voor de rest is het gewoon voor internet/email/msn/soms een dvd';tje bewerken(ondertitels er onder zetten en dan branden) en word/exel/powerpoint

ik wil een complete pc , met monitor toetsenbord en muis en cd/dvd brander
"Hier nog ff alle specs van die pc die ik net noemde"

PROCESSOR Intel® Pentium® D 945 Dual Core Processor (3.40GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
GEHEUGEN 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512) Geheugen
HARDE SCHIJF 160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst cache
OPTISCH(E) STATION(S) 8x max. DVD+/-RW Drive
GRAFISCHE KAART 128MB ATI Radeon® X600 SE graphics card
MONITOR Dell 17" (43cm) Value Flat Panel Monitor, midnight grey - 176FP

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook intel en deze informatie komt ook van helpmij????
misschien kan je hier wat mee.

Pentium 4 sterft uit in februari 2007...

Intel wil af van de Pentium 4-architectuur.
Alle processoren die volgens het NetBurst-architectuur zijn ontworpen, waaronder de Pentium D en Celeron D, worden per begin volgend jaar uit de schappen gehaald.

Intel's Celeron D 350, 345 en 310 worden in september geschrapt, terwjil de modellen 340, 330, 325, 320 en 315 tot het eerste kwartaal van 2007 nog in de running blijven. Daarna zullen ook deze processoren verdwijnen.

De Pentium 4 is eenzelfde lot beschoren. De huidige modellen die nog te krijgen zijn zijn de 670, 660, 650, 640 en 630. Deze zullen ook in februari worden stopgezet. De Pentium 4 524 die vooral zijn weg naar OEM's vindt wordt in december al gestopt.

Blijven over de Pentium D en de Exreme Editions. De dualcoremodellen 830, 840, 930 en 940 worden in october definitief van de lijsten verwijderd en alleen model 805 krijgt nog twee maanden extra voordat ook deze voorgoed in het museum geplaatst mag worden. De Extreme Edition 955 en 965 kunnen voor het laatst in november besteld worden en vanaf januari 2007 worden ze niet meer geleverd

jah

maar uhm wat moet ik hier dan mee :confused: ?
wat betekend dit voor mij ?

Is de Maxtor Atlas niet sneller? 15.000rpm
Daar heb je gelijk in, hoewel voor thuisgebruik dat geen harddisk is die je veel zal zien (375€ voor 80 GB). De raptor wil nog wel eens in een Game systeem zitten en kost voor dezelfde opslag een derde van die prijs.

@glich

Wat voor games speel je? Wat is je budget? Want die videokaart is echt low-end en zeer waarschijnlijk snel aan vervanging toe als je nog wat nieuwere spellen wil draaien.

- 4 pixel pipelines
- 2 vertex shader pipelines
- 128-bit memory interface supporting 128MB !!! DDR1 !!! memory

tja

zoals ik al zei , ik ga er waarschijnlijk de nieuwe command & conquer op spelen ,
verder command & conquer generals en counterstrike 1.6/condition zero/source

als het om de nieuwe spellen gaat dan hoeft het er niet heel mooi uit te zien als het maar mogelijk is om het te spelen met die x600

zoals ik al zei , ik ga er waarschijnlijk de nieuwe command & conquer op spelen ,
verder command & conquer generals en counterstrike 1.6/condition zero/source

als het om de nieuwe spellen gaat dan hoeft het er niet heel mooi uit te zien als het maar mogelijk is om het te spelen met die x600

Ik neem aan dat je de nieuwe spellen wel wilt draaien. Daar zal je straks met die X600 een heleboel tegen gaan komen dat niet / zo slecht draait dat het niet leuk is.

Er zijn nu al games die niet meer draaien op die kaart.

Als je nou eens een keer antwoord wilt geven op het budget, dan kunnen mensen met je meedenken over welk materiaal binnen dat budget past en eventueel beter is voor je configuratie dan wat je hier voorstelt.

ok

Daar heb je gelijk in ok
mn budget is maximaal 1200 euro
ik heb ook zelf al rondgekeken ,

nog even over die games
Ik heb even een andere geselecteerd

Intel® Core® 2 Duo® E6300 Processor (1.86GHz, 1066MHz, 2MB)

Operating System Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005

2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen

Dell Basis QuietKey USB Toetsenbord - US Intl (QWERTY)

Dell 17" (43cm) Value Flat Panel Monitor, midnight grey - 176FP

256MB ATI Radeon® X1300 Pro PCI Express graphics card

zal deze videokaart wel voldoende zijn ?

Intel® Core® 2 Duo® E6300 Processor (1.86GHz, 1066MHz, 2MB)

Operating System Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005

2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen

Dell Basis QuietKey USB Toetsenbord - US Intl (QWERTY)

Dell 17" (43cm) Value Flat Panel Monitor, midnight grey - 176FP

256MB ATI Radeon® X1300 Pro PCI Express graphics card

zal deze videokaart wel voldoende zijn ?

Dit is zeker een systeem waar je een stuk beter mee vooruit komt dan wat je hiervoor gepost hebt. Heb je er toevallig ook aan gedacht om zelf samen te stellen ipv bij Dell een kant en klaar systeem te kopen. Je kunt het altijd gebouwd af laten leveren en voor 1200 euro kan je echt wat leuks bouwen hoor.

Kijk bij je Dell die je uitgezocht hebt ook even naar de garantie die je erbij kiest. Die staat standaard op 3 jaar, terwijl je op veel componenten dat sowieso als garantie hebt. Scheelt je ook nog een leuke 100 euro als je die op 1 jaar zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan