pc sneller:Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

1mounir

Banned
Lid geworden
9 feb 2008
hallo beste mensen,
tis gewoon om te vragen hoe ik windows Xp Sneller doe werken BV: bij het opstarten duurd het mega traag en ik wil dat het sneller gaat opstaan ...
bij het afsluiten is het een beetje sneller Maja...
kheb 1GB en een halfje
GreetZ Mounir1
en thank you verry much For your help!

Binnenkort komt SP3, die zou de computer sneller doen opstarten. Verder zijn er duizend manieren om de computer sneller te laten werken maar de grootste ergenis komt meestal doordat je te veel programma's geïnstalleerd hebt. Probeer die programma's in ieder geval te vertellen dat ze niet automatisch naar updates moeten zoeken en de internetverbinding niet mogen gebruiken. Er zijn programma's die je gemakkelijk en zonder veel risico laten instellen met welke services de computer wordt opgestart. Je zou ook Windows onderdelen kunnen weghalen als je die niet gebruikt (vereist enige kennis maar je kunt er een computerblad op naslaan). Dat kan bijvoorbeeld in Configuratiescherm Software. Microsoft Mesenger, wanneer je dat niet gebruikt, kan worden weggehaald door Tweak-XP Pro. Verdere tips: Zorg voor een bureauachtergrond dat een klein bestand is, defragmenteer, raak tijdelijke bestanden kwijt, scan op addware en spyware en maak het register vrij van fouten en optimaliseer het door een programma hiervoor te draaien. Ik heb ondervonden dat speciale optimalisatieprogramma's die Windows zouden kunnen versnellen weinig helpen maar wie het weet mag het zeggen. Laat anders iemand die er verstand van heeft naar je computer kijken, in de bios moet bijvoorbeeld niet ergens een te lage specificatie geselecteerd zijn. Ik zou meteen vragen welke videokaart jij gebruikt. Een nieuwe grafische kaart kan een slak van een computer namelijk als een raket laten gaan.

Ik heb de post van hiervoor niet helemaal gelezen maar wat er ook kan zijn is in de bios moet je kijken naar Quick Boot. ik weet neit welke bios je hebt maar als er achterstaand (Unable) moetje hem zette naar (eneble) dacht ik.. en je kan ook nog gewoon je pc overclocken maar wees met beide voorzichtig..

@ ErikvanDoorn

We denken in oplossingen EricvanDoorn en niet in problemen.

Laat 1mounir maar zeggen wat hij er van vindt en vooral wat zijn punt nou precies is. Overklokken is niet bepaald het eerste waar je aan denkt wanneer Windows langzaam wordt. Bovendien levert het nauwelijks enige snelheidswinst op. Bij Quick Boot wordt de geheugencontrole vereenvoudigd. Lang niet altijd laat dit een computer sneller opstarten, dat hangt van je systeem af. Zou de computer lang bezig zijn met het geheugen te controleren zoals computers dat vroeger altijd deden, dan wist de vragensteller daar vast wel iets over te melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan