Pc Sneller Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

K-Tedious

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Besturingssysteem
W10
Hallo,

ik heb een pc maar ik wil hem tog ietjes sneller hebben
wat is nu echt belangrijk wat ik nodig heb om het te versnellen?
Een andere moederbord ? meer geheugen ? of tog een andere Processor ?

Moederbordnaam: MSI G31M (MS-7379)
CPU Type: DualCore Intel Core 2 Duo E4500, 1200 MHz (6 x 200)
Systeemgeheugen: 2038 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Harde schijf:.D MAXTOR STM3250820A (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Harde schijf:C WDC WD800JD-22MSA1 (74 GB, IDE)

alvast bedankt voor de moeite.. :thumb:

Je schrijft niets over eeen videokaart.

Op basis van wat je wel schrijft zal primair een andere processor al prestatiewinst opleveren (een veel hogere dual of anders een quadcore)
1 giga intern erbij zal ook iets schelen.
Mogelijk ook een andere videokaart.

Ligt eraan hoeveel geld je te besteden hebt, ten eerste wat nieuw intern geheugen kan geen kwaad, daarna je processor, en over je video-kaart weten we nu niets..

Heb je de programma's die mee worden opgestart al eens opgeschoond?

Ga eens naar Start - uitvoeren - typ msconfig - enter - tabblad opstarten. Ga dan naar deze website en zoek alle items op die je in de opstartlijst ziet staan. In de kolom status zie je of je het item nodig hebt of niet:
"Y" – aan laten staan
"N" – niet per sé nodig, kan ook handmatig gestart worden wanneer je de functie nodig hebt
"U" – eigen keus, zie omschrijving. Je bepaalt zelf of je het nodig vindt of niet.
"X" – zeker niet nodig; meestal virussen, spyware e.d.
"?" - Onbekend

Over het algemeen kun je 80% uitvinken. Dit bespaart je aardig wat opstarttijd en zal ook invloed hebben op de prestaties tijdens het werken met de pc. Laat wel je virusscanner aangevinkt staan! Sowieso geldt dat alles wat je uitvinkt niet verdwijnt; mochten er ergens problemen ontstaan, dan kun je ze zo weer aanvinken.

ik dacht dat de videokaart er niks mee te maken heeft om een pc sneller te maken

Video kaart Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family (256 MB)

dus dit is de volgorde om me pc te versnellen:
1: Geheugen
2: Processor
3: videokaart

tog ?

ps: Geld is geen probleem

Hey , ik denk misschien ook dat je processor is "underclocked" de E4500 staat volgens google op 2.2 mhz en niet de 1.2 die jij heb..kan dat ?

En kijk eens in je bios of je RAM wel op de max snelheid staat (dat was bij mij het geval een keer)
En volgens mij kan het ook dat door jouw RAM de processor niet hoger kan,misschien ddr2 800mhz erin ? je moederbord kan dat aan (ik heb gegoogled lol)

EDIT : 11 x 200 = 2200 ..je zou dat in je bios kunnen instellen maar je heb kans dat je pc gaat hangen als je cpu het niet kan ...

Laatst bewerkt:
ik dacht dat de videokaart er niks mee te maken heeft om een pc sneller te maken

Video kaart Intel(R) G33/G31 Express Chipset Family (256 MB)

tog ?

ps: Geld is geen probleem

ik denk dat de volgorde is:
1. videokaart
2. processor
3. geheugen

nee mijn eigenschappen geeft aan:

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU
E 4500 @ 2.20GHz
Kloksnelheid: 2.20 GHz, 1,99 GB

en.. een videokaart kan mijn pc sneller maken ??
en wat voor 1 heb ik dan nodig

Videokaart is onboard nu , dus als je een pci-xpress kaart haalt zal dat zeker schelen:cool:

i

Veel is afhankelijk wat je met je PC doet....

Ik doe veel grafisch werk, dan is de videokaart opeens erg belangrijk.

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht... de grafische kaart was één van mijn beweegredenen bij de keuze die ik uiteindelijk heb gemaakt. Mijn laptop heeft een GeForce 9600m GT.. en ja, er zijn nog betere kaarten, maar het moet een beetje leuk blijven (lees: betaalbaar blijven).

Rob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan