PC speaker vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar een andere winkel gaan.
Ik weet het.
Ik dacht om het makkelijk te houden vraag ik hier advies.

Pasklaar advies van mij luidt:

- élke set in een vergelijkbare prijsklasse is goed.
- wélke set het beste klinkt bepalken jouw oren.
- je geluidskaart bepaalt hoevéél speakers je moet hebben.

Ik heb een geluidskaart voor 7.1, maar daar zijn maar 2 7.1 setjes voor en dat is van Creative.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen 5.1 en 2.1

Dat hangt af van je pc speaker opstelling in de ruimte waarin de pc staat en wat je ermee wil gaan bereiken.

Ik wil er vooral lekker muziek mee kunnen luisteren en zo nu en dan eens gaan gamen.
Ze moeten minimaal 4 jaar mee gaan en ik wil echt dan wat goeds kopen waar ik over 4 jaar nog steeds plezier van heb.

denk niet dat de extra speakers achter je hoofd het geld waard zijn.
daarom zou ik voor een 2.1 gaan.

Ik wil er vooral lekker muziek mee kunnen luisteren en zo nu en dan eens gaan gamen.
Ze moeten minimaal 4 jaar mee gaan en ik wil echt dan wat goeds kopen waar ik over 4 jaar nog steeds plezier van heb.
Sluit dan de pc aan op je stereo, een beter geluid kun je niet krijgen.

Die heb ik hier niet staan en mijn stereo valt reuze tegen.
Dan kan ik hem beter aansluiten op mijn auto radio.

31 goede reacties op dit product, dus dit is een goede koop.

maar nog een optie, het mooiste volste geluid komt uit hoofdtelefoon, ik weet niet of je daar al aan hebt gedacht ,maar ik maak geen grapje.

hoofdtelefoon dan ben je nog wireless ook.

maar ik vraag me af waarom je eigenlijk een neiuwe set wilt als je al 5.1 hebt. is het geluid niet meer goed?

Laatst bewerkt:
Grappig die set hebben mijn broertje en zusje ook, alleen ik vind het geluid wel goed,maar ik wil beter hebben.

Er is een beetje een vaag probleem ontstaan in mijn 5.1 setje.
Ik heb sinds kort vista en doordat mijn geluidskaart op mijn moederbord vaag begon te doen heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht.
Nu ik deze heb zijn mijn boxen niet meer goed.
Uit bijna alle boxen komt geluid op mijn speaker links voor na.
Ik heb vervolgens met een koptelefoon de uitgangen getest en overal deed alles het.
Ofwel het probleem zit hem in de speakerset.
Toen ik vervolgens de plugs van links voor met rechtsvoor verwisselde op de subwoofer deed die boks van linksvoor die dus nu op rechtsvoor stond het wel.
Het probleem zat niet in de software, want dat staat allemaal goed ingesteld.
Ik heb ook met andere speakers (geleend van iemand om uit te proberen) nergens last van.
Dus vandaar dat ik nieuwe speakers wil hebben.

Laatst bewerkt:
Als je een andere geluidskaart hebt gekocht zou ik eerst even checken of dat goed is gegaan. Ik heb een k*tsetje van logitech waarmee je soms radio op kan vangen (nee niet als ik het wil :P) maar als er gewoon muziek aan staat hoor je er niets van. Over dit setje ben ik zeer tevreden, kan net hard genoeg, alleen mijn ouders hebben er soms last van. En ben ook even reeel.. hoe hard wil je wel niet muziek gaan spelen in je huis. Kan je beter meer inversteren in je auto!!!

Ik ben aan het nadenken gegaan en het moet een 2.1 setje gaan worden wat het liefst THX gecertificeerd is en als ik ooit nog weer eens wil gaan gamen dan haal ik een headsetje wat 3d geluid produceert.

Dan zat ik zelf aan de Z2300 te denken van logitech:

Of de Creative I-Trigue L3800

Ik denk dat de Z2300 het beste geluid heeft door zijn THX certificatie en daarom mijn nummer 1 keuze.
Ik ga zaterdag even naar de media markt om het geluid te testen en dan via internet te bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan