PC-speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
LS.,

ik zoek goede PC-speakers voor weinig geld, iemand een tip? Liefst met zo'n langwerpig stekkertje, want USB zit al zo vol.

Iig. zonder netvoeding. Heb ik nu maar die zoemen.

Waar moet ik op letten? Mag best eenvoudig zijn. Beetje Zoomen en zo.

gr
Peter

Laatst bewerkt:
heb je al in de Pricewatch van Tweakers gekeken?

Nee, hoopte op een tip, want daar staan er vast honderden.
Ikzelf lees daar vaak de reviews, en ik sorteer op de specificaties die daar worden uitgelegd.

Speakers zonder netvoeding voor een pc zal waarschijnlijk niet gaan, de meeste pc's hebben alleen een onversterkte line-out en dat is onvoldoende om speakers aan te sturen.
En speakers die zoemen...weet je zeker dat het aan de speakers ligt en bijvoorbeeld niet aan de audio kabel die te dicht langs netspanning loopt (220v snoer of trafo)??

O goed dat je het zegt. Ik dacht dat de PC-voeding voldoende was? Is dat niet zo? Veel typen hebben niet eens lichtnet.

Even nog een nabrander, bij USB gevoede speakers, kun je de voeding ook prima laten verzorgen door een telefoonlader.

Ik heb al jaren deze logitech-z150, destijds voor 2 tientjes gekocht, nu zijn ze nieuw vaak ca 3 tientjes.
https://www.informatique.nl/outlet/...+Midnight+Black+speakerset&utm_content=535766
Deze is uit de outlet, we krijgen ze ook toch wel geregeld bij "onze" kringloop en daar vliegen ze weg, ze zijn zeer geliefd. We verkopen ze vanaf ca 8 euro mits ze geen of weinig gebruikssporen hebben. Het is geen super HiFi maar ik vind het een duidelijk en prettig geluid om naar te luisteren.
Heb daar bij het testen nog nooit eentje gehad die bromt of zo... want zulke types verkopen wij niet (onze groep test ze iig). Ze hebben een eigen 230V voeding.
We krijgen ook wel luxere Logitechs af en toe binnen, het geluid daarvan is nog beter, hebben ook een eigen voeding, nooit een brom gehoord. Pas nog een net in de winkel was zo weg, voor 14 euro, ze zijn erg gewild, waar andere boxjes veel langer blijven staan en goedkoper zijn.

Laatst bewerkt:
Dank voor uitgebreide reactie. Moet in lichtnet zo te zien en dat wil ik niet

Laatst bewerkt:
Hallo

"Moeten in lichtnet zo te zien en dat wil ik niet "

Volgens mij kom je dan in het "spielerij" segment , en dat wil je heel zeker niet.

Voeding via u.s.b. , trekt ook op niet veel , en zou ik zeker niet willen.

Ga eens langs in een lokale winkel , waar je alles eens zelf kunt zien en eventueel eens uittesten.....

Op rommelmarkten of verkoopzalen of 2e hands kun je ook nog wel eens een koopje doen .... neem dan wel een geluidsbron mee om deze te kunnen testen (g.s.m. , mp3 spelertje ...)

Peter

Laatst bewerkt:
Leuk te horen wat ik wel en niet wil, maar dan kan je me slecht, wat ook niet zo gek is... ;)

Als ik naar Bach wil luisteren zet ik mijn koptelefoon wel op van 500 euro. Dit gaat om een beetje Zoomen, zoals ik al zei.

Hallo

"Leuk te horen wat ik wel en niet wil,"

U doet maar ....

Peter

Ik kreeg juist brom & ruis bij een Boom box, die op een oplaadbare accu werkt... dus die heb ik terug gestuurd....
Dus das ook geen garantie op een product zonder problemen.
Tis net wat VDK_P schrijft, test het gewoon ter plekke waar je het zou kunnen kopen.
In onze kringloopwinkel hebben we daar zelfs een speciale testtafel voor ingericht, zo'n Logitech heeft "
zo'n langwerpig stekkertje,".... ff in je mobiel of mp3 spelertje... en testen maar...
Hoeveel moeite is dat nu?
:confused:

PS: Bij het Zoomen heb ik juist vaker last van mensen die allerlei irritante achtergrond geluiden hebben dan iets dat uit mijn geluidsbox zou kunnen komen, wat niet het geval is.

Laatst bewerkt:
Veel moeite, want hier geen electronicazaken in de buurt.

Sowieso apart dat een forum je vertelt dat je naar de winkel moet voor advies...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan