pc springt spontaan aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canyon

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
Berichten
95
Soms springt de pc spontaan aan. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Ik heb een XP 2200+ met 512DDR en gigabyte VAXP moederbord.
 
Als dit gebeurt i/d stand-by stand kan het zijn dat Wake up on Lan aan staat i/d BIOS.
Dus als je op de kabel zit en er komt mail oid. binnen dan springt de PC aan.
 
WOL

Voor WOL moet er een kabeltje tussen je moederbord en netwerk kaart zitten (geel/wit bij mij) die er niet standaard wordt in gedaan als ze de netwerk kaart / kabelmodem wordt geinstalleerd.

Ook heb je een speciaal programmatje nodig om dit te kunnen doen. Meestal kunnen alleen hackers en administrators dit..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
 
Re: WOL

Geplaatst door boxtebv
Voor WOL moet er een kabeltje tussen je moederbord en netwerk kaart zitten (geel/wit bij mij) die er niet standaard wordt in gedaan als ze de netwerk kaart / kabelmodem wordt geinstalleerd.

Ook heb je een speciaal programmatje nodig om dit te kunnen doen. Meestal kunnen alleen hackers en administrators dit..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
Wat je hier zegt is niet helemaal waar.
Tegenwoordig hoeft er niet een speciaal kabeltje MEER tussen te zitten.
Bij ADSL en KABEL stuurt de provider regelmatig een signaaltje om te controleren of deze verbinding nog nodig is, als WOL aan staat springt de PC idd aan.
Dit kan meestal zowel in de BIOS als in de setup van de netwerkkaart uitgezet worden.
De BIOS is in dit geval het beste.
 
ja ???

ik dacht dat je provider (kabel) alleen op het MAC adress van je kabelmodem kon pingen.. en niet naar je computer... mijn MAC adress hebben ze niet, ik heb mijn eigen netwerk kaar erin zitten.. en mijn computer is niet aangeraakt toen ze de kabel kwamen installeren.
 
Via je login, weten ze automatische je MAC adres. De IP geeft jou ook een IP adres, hierop kunnen ze idd pingen, en komen altijd bij jou terecht.
Het MAC adres herleiden ze via je login.
"Er zijn meer wegen naar Rome....."
 
Re: WOL

Geplaatst door boxtebv
Ook heb je een speciaal programmatje nodig om dit te kunnen doen. Meestal kunnen alleen hackers en administrators dit..

Valt wel mee. Een magic packet programmaatje dat jouw wol adapter doet wakker maken heb ik ook en heeft eigenlijk niets met hackers te maken (gelukkig). Ook is het zo dat andere applicaties geen gebruik kunnen maken van die functionaliteit.

Overigens kan er niet gepingd worden op mac adres. Dat gebeurt altijd op IP adres. Stel dat jij een andere modem koopt, dan zouden ze je niet meer kunnen pingen? Het ARP protocol in de tcp/ip suite koppelt je mac adres aan je ip adres. Voor zover ik weet is je login alleen nodig voor de toegang en heeft die niets te maken met de verbinding op zich.
 
Laatst bewerkt:
yo..

Begint een beetje off topic te raken..

Maar eeurm, ik bedoelde dat je dat alleen met administrator rechten dit kun doen, of hacken.. Het is ook niet heel speciaal dat programma, zit volgens mij ook standaard in sp1 van windows2000..

Hoe kunnen ze mijn kabelmodem (meterkast) dan pingen ? Hier zit toch geen ip nummer op.. Dat MAC adres van da kastje heeft hij wel opgeschreven.

Canyon, zie je in de eventviewer misschien een melding staan ?
 
Als jij contact maakt met je provider en je login klopt, dan krijg je van je provider een IP adres. Dit voor een bepaalde duur (de lease). Je kan ook een vast ip adres hebben, zoals kabelmodems dat eerst hadden.

Voor een verbinding met je ISP moet er dus een IP aan jou toegekend worden. Aangezien je dat van je ISP krijgt zal hij je daarop dus altijd kunnen pingen.

JE kan niet op mac adres gepinged worden, alleen op IP. Als je lease verlopen is en je maakt opnieuw contact, koppelt het ARP protocol je mac adres aan je IP adres.
 
Soms springt de pc spontaan aan. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Soms kunnen trojans daar voor zorgen :)
 
Geplaatst door Elisa
Soms springt de pc spontaan aan. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Soms kunnen trojans daar voor zorgen :)
Niet vanuit de PC zelf, maar van buiten, en dannog moet WOL aan staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan