PC springt steeds uit, heel irritant

Status
Niet open voor verdere reacties.

paf007

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Als ik mn pc opstart, dan vloept hij na een paar minuten
zomaar uit, heb ooit wel eens dat virus gezien
waarbij er een klokje naar 0 gaat en dan je pc opnieuw opstart dat is het niet, hij schakelt gewoon helemaal uit

er is geen tijd om de pc via norton en adware te scannen, heb geprobeerd hem via de veilige modus
op te starten maar ook dat weigert ie :(

verder zie je als je internet opstart steeds dat hele
vervelende portal www.24start.com ofiets dergelijks
in beeld komen...

ook gaf hij een aantal keer trojan.mscache aan als bericht

zou iemand mij misschien kunnen/willen helpen
begint een beetje irritant te worden, want kan helemaal niets doen

thx alvast

Bar

Laatst bewerkt:
Als het niet lukt in de veilige modus, kies dan voor systeemherstel ( nee aanklikken). Je krijgt die mogelijkheid in dat venster aangeboden. "JA" is veilige modus en "NEE" is dan systeemherstel. Kies dan vervolgens een datum uit toen pc nog goed werkte.
Succes.

Welkom op Helpmij!

Ik denk dat het allemaal door spyware komt aangezien je ook een rare start portal hebt.

Als het je lukt om de pc zo lang aan te houden zou ik adaware en spybot downloaden en je pc op spyware scannen. (edit, zie dat je daar geen tijd voor hebt, doe dan alleen een hijackthis log in het volgende topic)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144016

Hier kun je hijackthis downloaden http://www.snapfiles.com/download/dlhijackthis.html

Vermeld in dat topic dan ook even dat je door omstandigheden niet kunt scannen, dan weet hij ervan (degene die je log nakijkt)

Laatst bewerkt:
Aanvulling.

Als Systeemherstel gelukt is, doe dan het volgende in de veilige modus:

*Verwijder de inhoud Temporary Internet files.
*Run Ad-aware.
*Als je geen waarde hecht aan herstelpunten zou ik die ook verwijderen.
*Start pc weer op.

*Voer een Virusscan On-Line, hier te vinden:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

*Plaats een HijackThislog om het te laten controlleren.

Laatst bewerkt:
Misschien is het handig om even te vermelden welke windowsversie je gebruikt. Niet iedere versie heeft namelijk een systeemherstel.

Je zou ook nog kunnen kijken of je in apparaatbeheer vraagtekens of uitroeptekens hebt staan waardoor je conflicten hebt en mogelijk daarom problemen hebt.

Ok, dat is dan duidelijk. Heb je verder al iets kunnen doen wat betreft de tips van L. Slaats en mij?

dat van inloggen op een eerdere datum,
dat gaat helaas niet, als ik het scherm met veilige modus
opstart, dan kan ik kiezen uit:

veilige modus,
veilige modus netwerkmogelijk heden
veilige modus, nog iets....

normaal opstarten

en een regel zoals jij omschrijft, maar dan kan ik
geen datum invullen en na een tijdje slaat de pc
dan toch nog uit....

gewoon een @#$@#( pc is het

Dat je pc zich uitschakeld na een paar minuten heefd natuurlijk een oorzaak maar welke?

Controleer dit eens:

*Zitten de kabels nog allemaal nog goed ingeplugd?
*Staat in Energiebeheer: beeldscherm en vaste schijf op nooit uitschakelen?
*Geen vraagtekens en uitroeptekens zoals Tanja1968 al naar vroeg?
*Krijg je totaal geen foutmeldingen? anders deze posten. Kijk ook in je logboek onder toepassing en systeem.

Succes.

* de kabels zitter er nog prima in
* in energiebeheer klopt ook alles net als in logboek
* geen uitroep - en vraagtekens
*helemaal geen andere foutmeldingen

als ik hem in de veilige modus wil opstarten
dan hoor je hem wel bezig zijn, maar het beeld blijft zwart op een knipperend streepje links bovenin na...

verder als ik norton opstart en da scannen
heel vaak valt hij dan precies bij de 50000 files uit

echt heelll vaaag en behoorlijk irritant an het worden

Paf007 is vriend van me en we komen er echt niet uit.
Het virus heet "Trojan" maar het scannen met Norton lukt dus niet...Laatst had ik een paar files met Norton in querentine gezet, maar de PC ging nog steeds uit.
Hoe kan ik het Trojan virus verwijderen?

(sorry van de 2x posten, computer boven is erg sloom :) )

Laatst bewerkt:
Paf007 is vriend van me en we komen er echt niet uit.
Het virus heet "Trojan" maar het scannen met Norton lukt dus niet...Laatst had ik een paar files met Norton in querentine gezet, maar de PC ging nog steeds uit.
Hoe kunnen we het Trojan virus verwijderen?

Veilige modus.

Start ---> Uitvoeren ---> msconfig ---> OK.

Vink daar aan /Safeboot zoals in bijlage en klik op toepassen en Ok.
Er verschijnt een systeemconfiguratie venster. Klik dan op "Opnieuw opstarten"

Als je uit de Safe mode wilt komen dan uitvoeren zoals hierboven beschreven.

Laatst bewerkt:
We hebben zonet de online virus scanner gebruikt van Tiscalli. Hier werden 10 infected files gevonden die niet cleanable waren.
Kan het kwaad als ik deze bestanden delete en is het virus dan verwijdert van mijn computer?
Zie bijlage:

virus_tiscalli.jpg

Groeten,

kuipie en paf007

(Er is ook gescand met NoAdaware en hier werden veel bestanden gevonden, deze zijn alleen niet te verwijderen tenzij je gaat betalen, dit ben ik niet van plan. Zie bijlage:
virusscan.jpg

Scannen met het programma Adaware lukt wel, maar daarna loop het programma zelf vast)

Na het verwijderen van 11 trojans gaat de comp nog steeds uit :(
We kunnen de virusscan ook niet helemaal uit laten scannen omdat de pc anders uit gaat...we hebben de virusscan dus halverwege gestopt en de files verwijdert. We hebben al een keer zo'n hijack file op het forum gezet, maar zal het vandaag nog maals doen.
Wat ook opvallend is, is dat de computer een hoog geluid maakt als hij aanstaat, deed hij voor het virus nooit.
We zullen vandaag kijken of we verder kunnen komen...

Vandaag hebben we de PC terug gekregen uit de computerwinkel. Deze zou kijken of het virus te verwijderen was. Dit was niet mogelijk waardoor het virus nog steeds aanwezig is op de computer.
Het enige wat we nog kunnen doen is de recovery CD installeren of de computer te formatteren. Helaas, maar kan niet anders. We gaan nu dus de computer ff backuppen, hopen dat het lukt in 20 min :confused:

Ik zie in je plaatje die je erbij hebt gedaan (van die virussen) dat die virussen in de systeemherstelbestanden staan. Dan zou je systeemherstel moeten uitschakelen, opnieuw opstarten, en dan weer inschakelen. (start, configuratiescherm, systeem, tabblad systeemherstel, en dan een vinkje neerzetten dat je systeemherstel op alle schijven wilt uitschakelen. Na het opnieuw opstarten dus weer inschakelen)

Dan ben je die virussen zeker kwijt en misschien je problemen ook.

PS. Ben je niet bang met backuppen dat je het virus ook meeneemt?

Laatst bewerkt:
Zal kijken wat ik hiermee kan, eerst de PC weer aansluiten
Geplaatst door Tanja1968
PS. Ben je niet bang met backuppen dat je het virus ook meeneemt? [/B]
Jawel, maar ik ga niet formatteren zonder te backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan