pc staat zomaar vast na overklok?

Status
Niet open voor verdere reacties.
me mobo word igg niet warm. 33 graden onder stress!
en me geheugen wordt gekoeld door een corsair dominator airflow fan.
al het spul zit in een recom behuizing. maar let op .ik heb me cd drive in de bovenste 5.25 inch bay gedaan en daaronder nog een extra casefan (de oude van me mugen er zitten nu tricools op) en aan de voorkan heb ik nog wat luchtgaten gemaakt om lucht vandaan te halen. dus het zit wel goed volgensmij:thumb:

Dat zit wel goed. :)

Ongeveer het zelfde als ik heb (zie mijn systeem).
Heb ook dvd brander bovenin en daaronder een 51/2 naar 31/2 omzetblok.
Zodat m'n hardeschijven boven in de kast komen + gekoeld met fan.
Hierdoor heb ik beneden in de kast ook een stuk meer ruimte.

Prime goed gelopen? Wat was de max temp van de cpu combined? en wat per core?

ik heb geprobeerd me cpu de hele nacht te laten lopen met prime. maar hij maakte me wat te veel lawaai dus daarom heb ik hem uitgezet na een uurtje of anderhalf:( maar me temps waren toen max van de cores: 63 voor de een en 65 voor de ander. en voor me cpu zelf iets van 57 graden:love: maar ik heb ondertussen de vcore nog ff verlaagt (wel 1 stapje omlaag) scheeld me wel weer een graad of 3 a 4. maar ik laat hem vandaag gewoon ff tijdje stressen. want vandaag ben ik er toch niet:p

EDIT: maar zoiezo geen errors in de tijd dat die gelopen heeft

Laatst bewerkt:
Top dat ziet er dan goed uit. :thumb:

Dat is dus de truck van overklokken.
Je pc stabiel krijgen op de gewenste kloksnelheid, met een zolaag mogelijke Vcore spanning. Dit scheelt veel in de temperatuur.

ik heb hem net 2.5 uur laten lopen en kreeg dus een bsod (heb wel de voltage verlaagd en nu weer verhoogt)

stop: 0x0000000A

0xFFFFFA8084Ac2B98 0x0000000000000002
0x0000000000000000, 0xFFFFF800024551D1

en weet je wat dit betekent? gewoon te lage voltage zeker:p

Ik zou het niet weten, let nooit op teksten in bsods.

Waarschijnlijk idd te lage spaninng, 1 stap omhoog en opnieuw starten.
Ps laat je pc voor de rest mee rust he :) gewoon laten stressen en niets anders.

heb nu een uur gta 4 gespeeld en er is niks aan de hand:cool: dus ik denk dat dit een geslaagde overklok is :)
hij draait nu op 1.24V:rolleyes:

EDIT: me cpu temp is idle 32 graden en stress iets van 50 :D alleen me cores zijn wel wat warmer maar zal ik gewoon naar de cpu temp kijken en nog hoger clocken of naar de core temp?

Laatst bewerkt:
Veel hoger draaien heeft toch geen zin. :) Tis alleen mooi voor de benchmarks.

Als je je pc nog sneller wilt maken in games, zou je eerder naar een andere videokaart moeten kijken ipv je cpu omhoog krikken :)

Je merkt wel goed verschil tussen 3 of 4 Ghz, maar igg niets tussen 4 en 4,5.
Alleeen dat je waarschijnlijk je vcore een stuk ophoog moet draaien en je mobo een stuk zwaarder belast word.

Maar als je nu deze bios instellingen onder profile 1 opslaat in je bios.
Kun je ff verder prullen met instellingen. Wordt het dat onstabiel of je weet niet meer hoe het stond, kun je gewoon profile 1 laden en je draait weer op 4

naa. ik heb al geprobeerd naar 4.5 ghz maar de voltage moet dan op 1.3 staan dus ind e bios op 1.34.. dus dan wordt me cpu een beetje heet:p

maar idd als ik in games sneller wil zijn moet ik een niewe graka. dit was ik ook van plan in de zomervakantie als de single pcb van de GTX295 uit is:evil:

ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen want ik heb nu dus weer het zelfde probleem.
ik heb mijn sb op 1.4V gezet en mijn cpu nu weer op 4.05ghz icm 1.26V en hij loopt nu soms gewoon bij het opstarten vast:eek:
kan dit niet misschien een virus zijn :confused: want ik vind dit wel erg balen eigenlijk.:(

Misschien als eens er aan gedacht dat je gewoon op je maximale overklok zit? Zoals aangegeven zul je die paar Mhz extra geen verschil mee merken.

daar heb ik al wel eens aan gedacht ja. maar ik vind het alsnog raar dat hij nu oppeens wel begint te zeuren (dat hij dus vastloopt) en eerst deed hij dat niet:confused: en ik heb hem toen ook getest (± 10 uur) met prime95 en die zij dat hij stabiel was. en nu loopt hij binnen 5 min vast:shocked:

ik heb mijn sb op 1.4V gezet en mijn cpu nu weer op 4.05ghz icm 1.26V

Je hebt hem weer op 4Ghz gezet. Waar stond ie voorheen op dan??
Heb je nog meer verandert?

Je hebt hem eer min 10 uur geprimed en geen problemen gehad. Dus toen stond ie goed.

Die 1,26V is dat in de bios of de waarde die je bv in pc-probe ziet.
Je moet altijd uitgaan van je ingestelde waarde, in de bios dus. De rest moet je niet eens opletten.

En zoals ik al eerder aangaf:
Je merkt goed verschil tussen 3 en 4 Ghz, maar amper iets tussen 4 en 4,5

laat maar zitten trouwes:p ik heb hem nu op 1.231 lopen in bios op 3.9 en nu trekt die het wel:rolleyes: dus ik hou het wel zo:o

niet echt een probleem ofzo. maar kan ik ook gewoon zomaar me latencys verlagen naar 4-4-4-12? en zal ik dat verschil ook merken ipv 5-5-5-15?:p

je kunt het proberen, je laat je geheugen als waren sneller werken.
Dus wordt ook meer belast. => kan een onstabiel worden.

Je merkt niet echt een verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan