PC standaard laten uitschakelen na x aantal minuten onbeheerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Bij ons thuis bestaat er een nieuwe trend, namelijk effe 's-morgens internetten, mail checken, of whatever, en vervolgens de computer de gehele dag laten aanstaan, waar ik vervolgens de schuld van krijg (ouders gaan ervanuit dat ik ergens mee bezig ben, en laten hem dus aanstaan).
Bij mij op de HTS was het zo, dat indien je een halfuur wegbleef van een computer, hij vanzelf uitsprong (of iig resette, maar ik neem aan dat er ook een optie is om hem uit te schakelen). Mijn vraag is dus hoe ik dit thuis kan regelen. Ik draai WinXP pro, maar waarschijnlijk zal er een extra progje benodigd zijn....
 
Ja hoor, dat kan:

1 rechtsklikken op het bureaublad en in snelmenu 'Eigenschappen'
2 tabblad 'schermbeveiliging' en hier klikken op de knop 'Energie'
Hier kan je bepalen na hoeveel tijd de pc in de slaapstand moet .....
 
Bedankt voor je antwoord.
De slaapstand is het alternatief waar ik nu voor gekozen heb. Ik zou hem echter het liefst helemaal laten afsluiten...
 
Met dat progje kun je inderdaad een hoop instellen met betrekking tot voorwaardes of af te sluiten. Helaas niet met betrekking tot een bepaalde tijd van inactiviteit (of ik zie het niet)...
 
Als ik het goed gezien heb kan hij de comp uitschakelen op het signaal wat normaal gebruikt wordt om de monitor op standby te zetten........

Groetjes,
Martin.
 
Ik heb het progje gisteren effe gedownload en bekeken, maar kon niets als zodanig ontdekken.
Dit is een screenshot van het progje en de mogelijke instellingen:
dshutdown.gif


Opzich staan er een paar mooie opties tussen, maar helaas net niet wat ik zoek. Of misschien dat ik het over het hoofd zie, of een alternatieve toepassing van een optie niet doorheb? Zo probeerde ik het met 'if a pixel changes its color..", maar dat is gewoon letterlijk. Indien je bijvoorbeeld je browser afsluit (en je bureaublad tevoorschijn komt), begint hij al met aftellen.

Edit: bij nader inzien, zou het natuurlijk kunnen zijn, dat indien je monitor op standby gaat, er iets afgesloten word. In dat geval zou je gebruik kunnen maken van de optie'"shutdown at the end of a program". Maar welke van al die bestanden is dat dan? (dat is, als mijn redenatie al klopt. Immers, start dat bestand dan weer op indien je je muis beweegt en je monitor van de standby af gaat? Anders gezegd, is er wel sprake van een *.exe-bestand dat ervoor zorgt dat je monitor op standby gaat?).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan