PC start 9 van de 10 keer niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gangstergay

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Hallo,

ik heb hier een PC staan die 9 van de 10 keer blijft hangen tijdens het opstarten. Wat hij laat zien is dan alleen het scherm wat je als eerste krijgt. (waar je optie F2 en F12 kan kiezen voor BIOS en boot options).

Verder als hij opstart doet hij het verder ook goed. ik kan gewoon inloggen en alles.
In de BIOS staat alles nu op default. maar nog steeds kom ik niet verder.

Ik heb ook al geprobeerd om een of ander herstel te doen maar dat ging ook al niet.

wat kan ik nog meer doen?

Hoi !

Opstarten van de Windows XP-CD, kiezen voor R(eparatie), dan kom je in de herstelconsole: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naae " de herstelconsole gebruiken e.v .)

Achter de prompt trommel je de volgende commando's, alle gevolgd door: "enter":

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

Exit.

(Let wel de chkdsk kan even duren !)

Normaliter zijn nu je problemen verholpen.

Zo niet: heb je 'n hardware-probleem.

Greetz,

Harry.

Dankjewel voor het antwoord,

ik heb de PC nu via CD opgestart en ik heb nu een diskette nodig met de naam "Windows - Automatisch systeemherstel".

Kan ik deze zelf maken?

Hoi !

Dan is er wat niet goed gegaan.

Uit de link in m'n vorige post:

# Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.

Selecteer eventuele vereiste opties voor het opstarten van de computer vanaf het cd-rom-station, als hierom wordt gevraagd.
# Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
# Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
# Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
# Typ bij de opdrachtprompt de juiste opdrachten voor het opsporen en herstellen van problemen met uw Windows XP-installatie.

Hierna dus de commando's zoals vermeld in m'n vorige post.

Greetz,

Harry.

Het probleem is dus dat ik de optie (R)epareren niet krijg. Je kan ook gewoon F2 of F6 drukken, ben het zo even vergeten. En daarbij krijg ik de de herstelconsole. Daarbij heb ik dan ook die diskette nodig.

Hoi !

Dan heb je geen "gewone" Win XP-CD maar 'n z.g. OEM-disk.

Daarmee gaat het dus niet.

Welk merk PC heb je ?

Greetz,

Harry.

Het is een Fujitsu Siemens, al vrij oud.
Ik heb ook opgemerkt dat de voeding nogal raar doet.
Kan het daar ook aan liggen?

Hoi !

Tja, dat had je wel even in je eerste post kunnen vermelden dat het om 'n OEM-PC ging, dan had ik me moeite kunnen besparen !

Inderdaad is slechte voeding 'n mogelijke oorzaak.

Greetz,

Harry.

ik moet nu aangeven bij welke windows-installatie ik me wil aanmelden. maar ik weet niet wat ik in moet vullen

wat moet ik hier doen?

oh wat dom :p

geprobeerd te repareren maar daarna toch maar gekozen om windows XP in zijn geheel opnieuw te installeren.

Heeft nog steeds niks geholpen!

Moet ik nu aan een hardwareprobleem, zoals ik al zei misschien de voeding gaan denken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan