PC start alleen op in Veilige Modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sietze Terpstra

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2001
Hallo,

Sinds mijn vrouw een spelletje speelde,afgelopen vrijdag, van Bubble Shooter (de verloren wereld)
Start mijn PC alleen nog op in de veilige modus.

Een paar keer systeem herstel geprobeert,maar hij start steeds weer in veilige modus op.

Ik heb Windows XP

heeft er iemand advies?

alvast bedankt

Wel eentje ja: ga in de veilige modus eens naar apparaatbeheer en vertel wat je daar ziet.

@Sietze Terpstra: voer eerst de door Terrarabo genoemde optie uit voordat je naar apparaatbeheer gaat, wellicht is je probleem dan al opgelost en hoef je niet meer naar apparaatbeheer. (dom dat ik daar zelf niet eerst aan heb gedacht)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt alvast voor de snelle reacties.

In Apparaatbeheer staat: bij bluetooth een rood kruis door,MSI USB Bluetooth Device.
bij diskettestationcontrollers staat een rood kruis,

Voordat we dat gaan (proberen op te) lossen, de Terrarabo tip al geprobeerd?

Machine uitzetten, opnieuw aanzetten en tijdens het starten herhaaldelijk op de F8 toets drukken (2x per seconde). De machine start dan in de veilige modus op en op een zwart scherm met witte letters kun je die optie activeren.

hallo,

Gedaan zoals aanbevolen,opgestart met laatste configuratie.

Komt weer in de veilige modus uit.

Nog andere oplossingen?

Ja, naar apparaatbeheer gaan en achtereenvolgens op de 'foute' apparaten gaan staan en dan een rechtse muisklik geven. Welke (popup) menu opties worden je dan aangeboden?

Hoi gast0225,

Pop up menu:
Stuurprogamma bijwerken
Inschakelen
Installatie ongedaan maken
Zoeken naar gewijzigde apparaten
Eigenschappen

Oké, bij beide apparaten kiezen voor : "installatie ongedaan maken". Als je er één hebt gedaan zal Windows mogelijk voorstellen opnieuw op te starten. Dit niet doen maar eerst bij beide kiezen voor installatie ongedaan maken. Windows zal ook waarschuwen dat wanneer je de optie uitvoert, de apparaten mogelijk niet goed meer werken, die waarschuwing negeer je want ze doen het nu toch al niet. Daarna pas opnieuw opstarten. Ik ben vanaf 14.45 uur 2 uurtjes weg dus ik hoop nog voor 14.45 uur te lezen of het probleem is opgelost of dat het er nog steeds is.

Laatst bewerkt:
hallo gast0225,

Gedaan zoals je voorstelde.

Opnieuw opgestart en kom weer uit in de veilige modus.

.......en Windows heeft niet 'nieuwe hardware gedetecteerd en geïnstalleerd', oftewel in apparaatbeheer staan ze nu helemaal niet meer ?

hoi,

ja Windows heeft nieuwe hardware gedetecteerd.

Ze staan nu weer in apparaatbeheer,maaaaaaaaar zonde r rood kruis.

m.a.w. die hardware werkt nu goed? Dat kun je checken door op de 'eigenschappen' te klikken en te raadplegen op één van de tabblaadjes. Daar staat dan iets van 'dit apparaat werkt correct'.

Ik ga de komende 2 uurtjes, terwijl ik met de hond door de regen en in het bos loop, eens even nadenken wat je nu nog voor opties hebt.

hoi gast0225,

Bedankt alvast voor je hulp,lekker weer is het niet,tenminste hierbij ons,reeeegen.

Vandaag wordt ik 60 jaar,jaa hiep hiep en krijg nu visite.

Stop nu met de mail,maar hou mij aanbevolen voor suggesties,maar reageer even niet.

Nogmaals bedankt.

Om te beginnen gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb al wandelende met de hond in de regen nog wat kunnen bedenken:

om te beginnen moeten we wellicht de eliminatiemethode in ogenschouw nemen, d.w.z. :

het probleem ontstond na het spelen van een spelletje dus de kans dat er hardware kapot is gegaan, is nagenoeg nihil, m.a.w. het probleem moet bijna wel softwarematig zijn.

Vervolgens komt dan de interessante en cruciale vraag naar voren : "Welke software / driver(s) kunnen overstuur geraakt zijn"?
Bij bepaalde gaming worden niet zelden de videokaartinstellingen door de game tijdelijk aangepast. Dat zou dus ook bij jullie gebeurd kunnen zijn.

Om dit uit te sluiten ga ik je hetzelfde advies geven v.w.b. de videokaart als dat ik je gaf voor de diskdrive en het bluetooth gebeuren.

Ga wederom naar apparaatbeheer en verwijder daar de videokaart (installatie ongedaan maken). Start de machine opnieuw op.

Ik ben benieuwd.................

Laatst bewerkt:
hallo gast0225,

Ben ik weer.

Gedaan zoals je zei,Videokaart installatie ongedaan gemmakt.
Start weer op in veilige modus.
En de kaart is weer terug

Ik heb ook ontdekt dat ik geen geluid meer heb.
Er zit een realtec '97 geluidskaart in,deze weer gedownload en geprobeert te installeren.

Zegt hij de, systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden gedaan.

Maar de systeembeheerder ben ik,raar vind ik dit of is dit in de veilige modus altijd zo dat je niet alles meer kan doen!

hopelijk kan je hier wat mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan