pc start automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.
alles is stofvrij. maar gisteren kwam ik met f8 eerst wel maar later niet meer in de veilige modus. kan ik via de bios wel in de veilige modus komen en hoe doe ik dat dan

Ik ken geen andere manier dan de F8 toets om in veilige modus van Windows XP te komen.

Je kunt ook met F8 in de BBS (Bios Boot Selector) komen, die wordt door sommige bios bakkers ook gebruikt, indien ja dan de keuze maken voor de harde schijf en weer gelijk F8 gebruiken.
Overigens kom je met F8 bij windows in het uitgebreide opstartmenu waar je ook kunt kiezen voor veilige modus.

ik zit nu weer in de veilige modus. ik heb bij opstartinstelingen het automatisch opstarten uitgeschakeld en dat doet hij niet meer nu. nu start ik de pc op en hij opent gewoon.

zogauw ik ies wil openen krijg ik een blauw scherm: windows afgesloten om schade te voorkomen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ik hoop dat jij hier iet aan hebt

ik zit nu weer in de veilige modus. ik heb bij opstartinstelingen het automatisch opstarten uitgeschakeld en dat doet hij niet meer nu. nu start ik de pc op en hij opent gewoon.

zogauw ik ies wil openen krijg ik een blauw scherm: windows afgesloten om schade te voorkomen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ik hoop dat jij hier iet aan hebt

Als het goed is staat er ook een STOP code bij en die willen we weten.

ja dat klopt de stopcode is:

0x0000000a (0x00000000, 0x0000001c, 0x00000001, 0x804fb09c)

0x0000000a geeft een hardware probleem aan en 0x804fb09c wijst erop dat er hoogstwaarschijnlijk iets met het fysieke geheugen aan de hand is.
Haal dus de geheugenbankjes eruit en blaas de sockets ervan goed schoon. Als je meerdere geheugenbankjes hebt plaats ze dan per stuk terug en start de PC ermee om te kijken of het probleem is opgelost. Zo kom je er achter welke eventueel het probleem geeft.

hallo

ik heb het allemaal gedaan niets helpt. ik heb de pc nu in de container gegooid en de laptop op het beeldscherm aangesloten. de laptop is een stuk nieuwer en weinig gebruikt.

bedankt voor de moeite en ik heb veel bij geleerd.

je mag voor de zekerheid nog wel dat adres van die tweedehands pc's geven als jij wil

Heb je wel je HD eruit gehaald?

't Is maar een hint ;)

Daar zal je even op moeten wachten tot Mik Zjegger er op reageert. Die zei een betrouwbaar adres te kunnen geven.

Ik wil hier geen reclame maken en als moderator moet ik op m'n tenen lopen maar dit is een betrouwbaar adres.
Er zijn er natuurlijk meerdere maar met deze heb ikzelf goede ervaringen mee, de uiteindelijke keuze is natuurlijk aan jezelf.

fijn bedankt voor de tip en voor de hulp. ik heb ook nog een andere pc staan met windows 7 die niet meer goed opstart. maar die heb ik eerst aan de kant geschoven, gebruik nu even de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan