PC start automatisch opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

JovanS

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb een nieuwe PC gekocht bij een jongen die hem inmekaar gezet heeft, nu is het zo hij restart soms ineenkeer terwijl ik er niet om vraag. Mijn specificaties:

Intel Pentium D CPU 2.80 GHZ
Asus P5VD2-MX SE moederbord
1024 MB Nanya Elixir DDR2/667 Dimm
Voeding is (maar?) 300 watt
Videokaart ATI Radeon X1600 PRO 512 MB
80 gb Samsung Harddisc

Nu doet hij dit opnieuw opstarten als ik een spel als Wolfenstein speel, dat ik supermakkelijk op allerhoogste details en resolutie speel. Maar soms ook zelfs als ik hem opstart en naar internet ga en een link aanklik dat hij laad en dan ineenkeer opnieuw opstart. Ik heb zelf niet superveel verstand van pc's maar wel de basis. Ik denk dat het aan de voeding ligt, maar voordat ik als een gek iets ga kopen wil ik kijken of niet iemand met mij stap voor stap kan kijken waar het aan ligt.

Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Oke, bedankt voor je reactie. Ik heb het uitgevinkt. Dus als het goed is krijg ik als ie het weer doet een error en daaraan valt af te lezen wat er aan de hand is ? Krijgt ie ook een error als de voeding te zwak is ?

Oke, bedankt voor je reactie. Ik heb het uitgevinkt. Dus als het goed is krijg ik als ie het weer doet een error en daaraan valt af te lezen wat er aan de hand is ? Krijgt ie ook een error als de voeding te zwak is ?

Correct.
Nee.

Ik heb dit nu dus gedaan, maar hij zegt nix hij doet precies hetzelfde. Hij gaat ineenkeer uit. Nu heb ik ook een 19" lcd gehaald met zon nieuwe digitale aansluiting en hij doet het schijnbaar nu vaker. Kan het zijn dat de voeding die kaart niet aankan ? En hoe kom ik erachter of dat zo is, is dat te testen ? Alvast bedankt.

De kaart heeft een enkele aansluiting, grootte diskette station. Dit doet mij vermoeden dat 300 WATT te laag is, inderdaad.

Kun je de kaart eruit halen en testen of het probleem zich nog steeds voordoet?

Staat er niets in de Windows logboeken?

Ja de kaart is een nieuwe zware. Uhm als je mij een beetje kan uitleggen hoe ik bij die logs kom en waar ik iets opvallends kan zien wil ik dat even bekijken. Dan test ik morgen even de pc zonder de kaart, maar dan kan ik toch niet op internet enz. Hij start alleen opnieuw op als hij iets laad soms ook bij youtube. Misschien met een slechtere videokaart proberen even morgen ? Thnx voor je reactie.

Dan test ik morgen even de pc zonder de kaart, maar dan kan ik toch niet op internet enz

Ik zie de logica niet? Heb jij een videokaart nodig voor internet?

EDIT: Als je bedoelt dat je geen beeld hebt: gebruik gewoon de videocontroller ingebouwd op je moederbord.

Laatst bewerkt:
Oke, ik ga dat morgen even doen. Maar hoe kan ik die logs bekijken en weet ik of er iets vreemds bij zit. Dan heb ik nog een vraagje. Als die videokaart eruit is en de pc werkt naar behoren kan het dan ook zijn dat de kaart stuk is, of is het dan zeker de voeding (wat wel al de heletijd voor de hand ligt).

Groeten

Nee, ik heb nog nooit een foutmelding bij deze pc gehad hij loopt heel soepel dus volgens mij is het gewoon de voedig. De videokaart is er nu al 2 uur uit en hij is niet opnieuw opgestart. Ook kon ik bij de logs geen errors vinden die steeds kwamen als hij opnieuw opstartte. Dus de pc deed het zonder error, betekend het nu dat de voeding te weinig is ? En hoe kan ik weten hoeveel ik moet hebben voor mijn systeem wat raden jullie aan ?

PS
Wat bedoelde je met de kaart heeft een enkele aansluiting ? Hij heeft er 2 die normale blauwe en die nieuwe digitale witte. Ik gebruik die witte bij mijn grafische kaart dat geeft digitaal beeld bij lcd.

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb nog nooit een foutmelding bij deze pc gehad hij loopt heel soepel dus volgens mij is het gewoon de voedig. De videokaart is er nu al 2 uur uit en hij is niet opnieuw opgestart. Ook kon ik bij de logs geen errors vinden die steeds kwamen als hij opnieuw opstartte. Dus de pc deed het zonder error, betekend het nu dat de voeding te weinig is ? En hoe kan ik weten hoeveel ik moet hebben voor mijn systeem wat raden jullie aan ?

PS
Wat bedoelde je met de kaart heeft een enkele aansluiting ? Hij heeft er 2 die normale blauwe en die nieuwe digitale witte. Ik gebruik die witte bij mijn grafische kaart dat geeft digitaal beeld bij lcd.
Aansluiting aan de binnenkant, voor je voeding. Al is het lastig zoeken, want als ik zoek op "ATI Radeon X1600 PRO" krijg ik zowel kaarten met, als kaarten zonder voeding.

Ben je zoiets tegengekomen op je kaart:
[smallimg]http://www.zive.cz/files/obrazky/2006/09zari/agpkarty/Sapphire_Radeon_X1600Pro_3D_pohled.jpg[/smallimg]
Helemaal bovenaan de kaart, rechterkant, zie je een wit dingetje met 4 metalen klemmetjes.
Dus waar een stekkertje in moest?

Ik zou voor minimaal 400 WATT gaan.

Aha, bedoel je aansluiting van de voeding, nee die zit er niet appart op. Maar tot mijn grote verbazing deed hij nu na 2 uur ofzo weer een keer opnieuw opstarte, wel minder erg nu dus zonder kaart maar hij doet het nog steeds ! Zonder iets bijzonders in de logs en zonder vooraf een foutmelding. Is de voeding niet gewoon stuk ?

Nee op het moment niet maar ik ga dat zeker regelen. Ik hoor nu ook nog dat het een virus kan zijn, maar dat kan toch niet dat er dan geen errors zijn elke keer als hij opnieuw opstart. Ik heb al gescanned maar nix, en ik ga nog scannen met anderen dus jullie horen het wel. Het is dus zeker hardware, maar kan het niet aan andere hardware liggen ? Geheugen ? Toen ik hier op de site wat doorlas zag ik dat het kan zijn door een kapot ledje in het geheugen ofzo. Nja iig bedankt voor de hulp tot nu toe.

Virussen veroorzaken blauwe schermen, geen uitvallende PC's zoals jij ze beschrijft :).

En het kan ook aan andere hardware liggen.. Je zou eigenlijk eens kaal moeten opstarten, HDD, CPU, één RAM-bankje en dan steeds zaken bijvoegen.
Voor geheugen zijn tests te downloaden maar die moeten wel 24 uur lopen (Memtest: http://www.memtest86.com/).

Ja ik weet zelf ook genoeg van pc's maar ik wordt zo onzeker omdat er zoveel mis kan zijn en bijna alles nieuw is. Mijn gevoel zegt gewoon hardware en met name de voeding. Ik ga nog proberen met een andere kabel en stopcontact. Als het de voeding is is ie kapot want hij deed het ook zonder videokaart erin. Maar geheugen, in hoeverre is dat uit te sluiten ?

EDIT
Aha, oke die test ga ik zeker runnen en dat 1 voor 1 erin doen ga ik ook doen en dan weet ik dus zeker wat ik moet vervangen. Thnx voor je hulp ik laat het jullie weten hoe of wat het afgelopen is.

Laatst bewerkt:
Tja het is altijd lastig met dit soort dingen. Helaas zie ik niet hoe die uitvalt, dat geeft je toch een soort "gevoel" met de situatie.

Nja ik zit nog grondig wat logs door te lezen. Ik denk dat deze er iets mee te maken kan hebben. Hij start voortaan ook ALTIJD opnieuw op als ik counterstrike opstart. En als ik youtube filmpjes bekijk ik denk dat het met iets van de grafische kaart te maken heeft.

0000000005: 2007-09-08 02:28:40:875 Exception <Removing ATI COM from ROT>: Het objecttype moet __ComObject zijn of zijn afgeleid van __ComObject.--Parameternaam: o
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Runtime.Runtime::NotifyExiting processID:00584 threadID:(HotKeyForm ) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Runtime, Version=2.0.2764.39438, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
************************************************************************************************************************

CCC is de Driver van ATI die ik op mijn pc heb staan geloof ik.

Laatst bewerkt:
Pc start opnieuw op, ATI Driver error ?

Naar aanleiding van mijn vorige topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=313463 heb ik een vraag. Mijn pc start dus geregeld opnieuw op, zonder dat ie een error laat zien. Hij doet dit altijd als ik Counter-Strike wil opstarten, nooit bij Wolfenstein. Hij dit ook als ik een youtube filmpje wil bekijken en soms gewoon tijdens het msnen. Ik ging dus bij de logs kijken en ik vond wat logs die waarschijnlijk zijn gemaakt als de pc opnieuw opstart, of als ie em afsluit of als ie opnieuw opstart. Ik heb een ATI Radeon x1600 pro 512 mb en de Drivers van CCC de nieuwste van internet (dat is dus ccc.exe). Maar ik snap de logs niet, ze hebben denk ik ermee te maken dat mijn pc opnieuw opstart hier komen ze:

0000000001: 2007-09-08 15:12:34:750 Failed to merge manifest file: C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\skins\ccc-skins.xml with exception: Kan bestand C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\skins\ccc-skins.xml niet vinden.
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Foundation.MergeManifest::ReadManifest processID:00228 threadID:( ) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Foundation.XManifest, Version=2.0.2729.30313, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0000000002: 2007-09-08 15:12:34:906 Win32 Language: Current culture language is not an inexact supported language either nl-NL
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Runtime.Runtime::SetTongues processID:00228 threadID:( ) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Runtime, Version=2.0.2764.39438, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0000000003: 2007-09-08 15:12:53:546 Exception <Load>: Kan bestand of assembly file:///C:\Branding.dll of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Exception Called by: ATI.ACE.LOG.Foundation.Implementation.Branding::LoadBrandingResource processID:00228 threadID:(CCCThreadNew:Systemtray) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(LOG.Foundation.Implementation, Version=2.0.2764.39729, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
************************************************************************************************************************

0000000004: 2007-09-08 15:12:53:578 Exception <atixcode.dll>: Het ophalen van de COM-classfactory voor het onderdeel met CLSID {981145A7-E08E-48F3-A1C4-52C28BCAAAF9} is mislukt vanwege de volgende fout: 80040154.
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared.TC_Component::CheckTrancodeComObject processID:00228 threadID:(CCCThreadNew:Wizard) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared, Version=2.0.2729.30264, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan