pc start bij aanzetten printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Hoi,

Wonderlijk verhaal.
Bij het aanzetten van de printer: HP PSC 2355 all in one, start de pc automatisch ook, hoewel deze niet in stand-by of slaapstand, maar geheel uit staat.

Weet iemand de oplossing, of is dit bekend bij deze printer?

kijk bij netwerk instellingen van je pc of vinkje bij "pc van af netwerk opstarten" aan staat, als zo is doe dan vinkje weg en kijk of pc nu ook opstart als je printer aanzet

Kijk in je bios settings, en zoek naar iets dergelijks als "Wake on" en dan "USB" of "LPT1" (of hoe je printer vast zit aan de pc)

kijk bij netwerk instellingen van je pc of vinkje bij "pc van af netwerk opstarten" aan staat, als zo is doe dan vinkje weg en kijk of pc nu ook opstart als je printer aanzet

Hoi, ik weet niet waarover je het hebt, want een dergelijke optie is nergens te vinden.
Graag een verdere uitleg, want misschien is dit de oorzaak ..... ????? :shocked:

Paul: bij welk type/merk BIOS vind ik dit? Niet bij de pc waar het om gaat.
Ik heb alle 'standby' opties van USB apparaten uitgeschakeld. Het maakt niets uit.

Kan het iets met de instellingen van de HP2355 te maken hebben? Ik heb het echter niet kunnen vinden.
Moet ook eerlijk zeggen dat dit voor het eerst is dat ik het meemaak. Sterker nog: hij schakelt bij het uitzetten van de printer zelfs de pc weer uit ..... :evil:

Ik heb ondertussen de batterij voor de BIOS verwijderd en weer teruggeplaatst ..... nada

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de bios bij power management.

Ook al een andere USB kabel geprobeert?
En staat er geen vreemde zaken in apparaatbeheer?

Ga bv via apparaatbeheer naar je netwerkkaart - eigenschappen - tabblad energiebeheer

Geldt echter alleen voor opstarten uit Standby, maar proberen kan geen kwaad. Gewoon terugzetten als het niet werkt

Hoi,

Als jullie opgevolgde adviezen ten spijt, het lukt me niet om dit vervelende problemen 'uit de lucht' te krijgen.

Het gaat om een Packard Bell pc en de genoemde all-in-one printer.
De printer gedraagt zich dus eigenlijk als een aan/uit knop

Ik heb inmiddels de software van de hp verwijderd, de usb-connecties uit hardware verwijderd .... NADA!

Wellicht wat erg ver gezocht, maar hangen de printer en de PC aan hetzelfde stopcontact met dezelfde aarding?

Ron

Hoi Ron,

Ja, dat klopt. Maar ..... ik zal de situatie even uitleggen:

Ik heb een recovery gedaan op genoemde pc en hierna alle updates gedraaid.
Vervolgens de randapparatuur weer aangesloten op de voor het betreffende apparaat geëigende manier (dus ook voor de printer).
De klacht deed zich voordien niet voor; de apparaten zijn zoals voordien aangesloten op dezelfde contactdoos.

Hoi Ron, nogmaals ...

Wat zou het verschil zijn als ik de printer - of pc - op een andere contactdoos aansluit?
Ik blijf het een bizar probleem vinden: de aan/uit knop van een printer, die functioneert als de aan/uit-knop van de pc .....

En wat het type van de Packard Bell?

Ik heb de handleiding van de PSC 2355 inmiddels doorgelezen en als daar de instelling voor het scannen staat dat hij het gescande object naar de image-zone moet zenden kan het inderdaad gebeuren dat de pc aangaat, echter dan zal in de bios wel het 'wake on...' gebeuren aan moeten staan. Ik kan er nog niet helemaal achter komen, maar het zou ook nog zo kunnen zijn dat de PSC 2355 een powerbutton op het toetsenbord emuleert, maar ook dat zal dan in de bios uitgeschakeld moeten worden.

Hoi M12 ..

Dank voor je reactie.
Probleem is dat ik alle power-on instellingen van de usb-poorten heb uitgeschakeld in de BIOS. Weet jij of er in de software voor de printer, óf in de instellingen op de printer zelf iets te wijzigen is? Ik heb zelf niets kunnen vinden.
De mensen bij wie ik het probleem trof, zijn deze week weg, dus een verdere reactie volgt .... later ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan