PC start continu opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruematov

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een pc(winXPhome) die om de ongeveer 2 minuten automatisch opnieuw opstart. Zeer irritant dus. Ik heb de schijf al geformatteerd en het besturingssysteem er opnieuw opgezet, maar hij blijft dit euvel houden. Is er iemand die weet wat er aan de hand is met mijn pc?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Groet,

Edwin
 
Ga naar start->(rechtermuisknop)deze computer->eigenschappen->geavanceerd->instellingen(bij opstart- en herstelinstellingen) en haal daar het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Je krijgt nu in plaats van een herstart een blauw scherm. Daar staat waarschijnlijk een fout op. Even opschrijven en posten:)
 
pc start steeds opnieuw op deel 2

hoi, rve123

Ik heb gedaan wat je schreef, maar de pc blijft hetzelfde doen. Nog andere suggesties misschien?

Groet,

Edwin
 
Wat voor moederbord heb? Wat voor harde schijf? Als we dat weten kunnen we beslissen of je de BIOS op "All Default" kunt gaan zetten. Of we kunnen kijken of je van de site van de fabrikant van je moederbord een update van je BIOS kunt ophalen. Aangezien je geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd hebt, zou dit misschien een oplossing kunnen zijn.
 
@ Boeing_737 Dat is wel erg rigoureus! Je gaat je bios pas flashen als er zware problemen zijn.

Een steeds opstartende pc kan ook en virus betekenen.
Ruematov, heb je al gekeken wat je pc in de veilige modus doet?
 
Elisa zei:
@ Boeing_737 Dat is wel erg rigoureus! Je gaat je bios pas flashen als er zware problemen zijn.
Hoi Elisa! Mmm...als TS een Intelmoederbord zou hebben, heeft Intel een BIOS-update die vanuit Windows met een exe-file uitgevoerd kan worden.
 
Hoi Elisa! Mmm...als TS een Intelmoederbord zou hebben, heeft Intel een BIOS-update die vanuit Windows met een exe-file uitgevoerd kan worden.

Als :p

Dit kan dus ook:
"Indien u last heeft van een steeds opnieuw opstartende computer, heeft u waarschijnlijk een W32-variant virus op uw computer.
Dit virus verspreid zich via internet en infecteert voornamelijk Windows XP, 2000, 2003. Koppel uw modem los en neem de onderstaande stappen door om het virus te verwijderen. Sasser virus verwijderen
Geïnfecteerde systemen:1 Download op een andere niet geïnfecteerde pc een patch om nieuwe besmetting te voorkomen. Let op dat u de juiste Nederlands of Engelstalige patch download afhankelijk van uw Windows versie. Hieronder een link naar de officiele microsoft site, waar u een patch kan downloaden.
Klik hier voor een microsft patch.2 Nu uw computer beschermt is tegen het virus, hoeft u alleen nog het virus te verwijderen. Het verwijderen kan u met een speciale Tool (programma) doen.
Klik hier voor een removal Tool (Verwijder programma)3 Let op dat u de bovenstaande Tools download vanaf een niet geïnfecteerde pc.
Zet de bestanden op een cd of memorycard/stick.
Instaleer dan eerst de "patch", daarna kan u het "removal tool" gebruiken om het virus te verwijderen.LET OP ! Leest u ook onze preventieve tips om in de toekomst virussen te voorkomen! "

Even een link parkeren.

Ik ben erg benieuwd of de veilige modus werkt :)
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
@ Boeing_737 Dat is wel erg rigoureus! Je gaat je bios pas flashen als er zware problemen zijn.

Een steeds opstartende pc kan ook en virus betekenen.
Ruematov, heb je al gekeken wat je pc in de veilige modus doet?

Absoluut mee eens, een BIOS upgrade enz doe je pas als je geen opties meer hebt!
Als je in de BIOS even zoekt naar opstart tijden en shutdown tijden, kan je daar mischien iets aanpassen. Waar het staat kan ik helaas niet zeggen omdat we niet weten welke moederbord je hebt.
Anders kan je ook de Defaults nemen (of fail safe seting) Let wel op dat je achteraf eventueel de juiste opstart volgorde neemt, (bv eerst floppy dan cd dan hardeschijf) zodat je later eventueel niet in de probleemen komt. En controleer ook je fan speed, als ze op fail safe staan, heb ik gehoord dat (vooral) Dell, de fan te traag laten draaien, dell staat nogal op stilte blijkbaar..
 
Pc start steeds opnieuw op deel 3

Hallo ben ik weer.

Alleerst bedank voor het meedenken.

Ik heb e.e.a. aan suggesties opgevolgt maar helaas.
De patch van windows geinstalleerd en een removaltool laten draaien, geen infecties gevonden. BIOS op default gezet. De pc in veilige modus op laten starten>>> het probleem blijft. Trouwens als de pc opnieuw opstart komt hij eerst in een schijfcontrole waarna hij doorstart naar windows. Nu heb ik sinds vandaag al een paar keer de melding tijdens het opstraten gehad DISK BOOT FAILURE, insert systemdisk. In de BIOS geeft hij dan ook geen harde schijf aan. Ik heb de kabels wat aangedrukt. Dat probleem lijkt vooralsnog verholpen.

Systeem: moederbord Aopen MX36LE R1.04, Intel Celeron 1 GHZ, Award Modular BIOS v6.00PG.

Ik hoop dat iemand nog een helder inzicht heeft. Ik wacht met smart.

Alvast bedankt.

Groet Edwin
 
Heb je wel al je drivers van het moederbord geinstalleerd?
 
ruematov, wat voor harde schijf heb je? Kijk ook even in Apparaatbeheer van Systeem wat voor IDE controllers je hebt. Heb je meer naar onderen ook nog SCSI- en/of Raid controllers? Je hebt de Setup CD van Windows begrijp ik? XP Home, heb je ook SP1 of 2? Geef alles op in je bericht.
 
Laatst bewerkt:
ruematov,
Het om de twee minuten "spontaan" rebooten kan drie hoofdgroepen van oorzaken hebben.

1. De temperatuur in je behuizing loopt te hoog op: CPU-fan defect, CPU-voltage te hoog ("overclocking"), voeding defect.

2. Een randapparaat, muis, scanner, printer, ander aangeloten (USB) apparaat veroorzaakt bij bepaalde toepassingen "kortsluiting", hetzij letterlijk, hetzij door conflicterende stuurprogramma's.

3. Als je SATA-controllers voor je HD hebt, moet je voordat de Setup van Windows vanaf de Setup CD begint, door het indrukken van de F6 toets aanmelden dat je SATA-stuurprogramma's van "derden"= niet Windows moet installeren. De Windows Setup zal dan even later vragen om de diskette van de fabrikant. Gebeurt dit niet, dan blijft het systeem zeer instabiel.

Vandaar mijn vragen.
 
pc start continu opnieuw op deel 4

Hallo allen,

Elisa: ja ik heb de drivers allemaal geinstalleeerd.

Boeing_737:

Het is een IDE HD: Via bus master controller.Verder geen controllers voor scsi of raid. De CPUfan draait, en de temp. komt na een half uur niet boven de 22 graden celcius( er draait dan verder geen programma)(Bios heb ik default gezet). Er hangt voor de rest geen randapparatuur aan de pc, enkel een ps2 muis, ps2 toetsenbord en een monitor. De pc start pas om de ongeveer 2 minuten opnieuw op als hij in windows is. Als ik hem bijv. in de bios open laat staan start hij niet opnieuw op. De software die bij de pc geleverd is bestaat uit een recovery setje van twee cd's. één met drivers en de andere met het besturingssysteem XP Home sp1. Ik heb deze recovery gedraait. Ik ga er dan vanuit dat hij de hd ook formateerd. Of zit ik er dan naast?

Wat overigens heel vreemd is, is dat als ik een bestand afspeel in windows mediaplayer en deze constant laat herhalen of bijvoorbeeld de demo van pinball laat draaien de pc niet opnieuw opstart. Stop ik deze programma's dan start hij na een aantal seconden weer opnieuw op.

Ik hoop dat jullie met deze info iets kunnen.

Alvast bedankt!

Groet,

Edwin
 
Ik heb deze recovery gedraait. Ik ga er dan vanuit dat hij de hd ook formateerd. Of zit ik er dan naast?

Als je al je gegevens nog had op de hd dan was het een repair/hersteloperatie.

Heb je in taakbeheer gekeken of er nog vraagtekens staan?

Start eens op met een Windows98 opstartfloppy waar fdisk op staat.
Typ het commando fdisk /fixmbr
Als ik het goed zie staat er een spatie achter fdisk.
 
Elisa zei:
Ik heb deze recovery gedraait. Ik ga er dan vanuit dat hij de hd ook formateerd. Of zit ik er dan naast?

Als je al je gegevens nog had op de hd dan was het een repair/hersteloperatie.

De gegevens waren verwijderd, een frisse schone installatie.

Heb je in taakbeheer gekeken of er nog vraagtekens staan?
Ik heb in taakbeheer gekeken en geen vraagtekens te bekennen.
Start eens op met een Windows98 opstartfloppy waar fdisk op staat.
Typ het commando fdisk /fixmbr
wat gaat fdisk dan doen?

ps: nu heb ik al uren een track in de mediaplayer lopen en de pc start niet steeds opnieuw op. Stop ik het afdraaien van de track start hij binnen een aantal seconden weer opnieuw op. Das toch vreemd?

Groet, Edwin
 
Typ het commando fdisk /fixmbr
wat gaat fdisk dan doen?

Fdisk / fixmbr fixt het master boot record. Deze oplossing zag ik ergens staan bij iemand met hetzelfde probleem.
Alleen..........jij komt toch Windows in mits je de mediplayer laat draaien. Dat is op zich al zo vreemd dat ik er geen
touw aan vast kan knopen.
Heb je ook gescand op trojans. Download anders Ewido.
Wat kan er nou in vredesnaam alleen rustig gehouden worden door de Mediaplayer :confused:
Mediaplayer houdt waarschijnlijk je verbinding open?
Zit je op die pc nu op Helpmij? Als dat zo is valt die verbinding af.
Mediaplayer werkt met je geluidskaart.

Download de bijlage. Hernoem de extensie door zip weg te halen en er vbs van te maken. Het is een registerscript. Bij je virusscanner moet je het script autoriseren. Klik op het script. Je krijgt de vraag of je het aan het register wilt toevoegen. Kies ja. (bewaar de zip, het is handig)

Ga nu naar start/uitvoeren/msconfig. Schakel eens (vinkje weghalen) zoveel mogelijk uit wat je zeker kent. Twijfel je bij iets zoek het dan op het net op of vraag het hier. Nadat je dit gedaan hebt klik je 1 keer op het script. De wijzigingen worden nu direct opgenomen.
Start hierna opnieuw op.

O, nu je er toch bent, kijk even bij bootini in datzelfde msconfig.
Klik eens op opstartpaden controleren.

Je hebt toch niet toevallig InCd op die pc gezet?
Weet je ook echt echt zeker dat je geen virus hebt.
 

Bijlagen

  • Msconfig vastzetten.zip
    2,6 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan