Pc start heel langzaam op en werkt ook erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Goedenavond,

De laatste tijd heb ik een enorm traag opstarten van m'n pc. Als ik de pc opstart dan loopt dat blauwe balkje soms wel 35 keer langs voordat de pc doorstart. Als ie dan doorstart dan komt een zwart beeld (met muispijltje) en dat houd dan ook nog eens zeker een halve minuut aan. Ook de applicaties werken allemaal een stuk trager. Ik heb de pc laten scannen op ad-aware, virussen en wat nog allemaal meer wat niet deugt maar hij is totaal vrij van alle spy- en ad-ware en van alle virussen. Ik heb gescand met AVG 7.0, NAV 2004, Housecall en Spybot. Alles wat up to date. Waar kan deze vertraging nou aan liggen? Iemand een idee?

Processor: 900 Mhz
Video: Winfast A340 128Mb
Intern Mem: 512 Mb
Hdd: Totaal 120 Gb (7200 rpm)

Heb je je register wel eens laten opschonen met een goede registercleaner.
Mogelijk heb je ook een driverupdate uitgevoerd die misschien niet goed werkt.
Kijk wat je bij het opstarten aan overbodige proggy's aan heb staan, verwijder hiervan zoveel mogelijk welke je het minst gebruikt.

Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad. geen virus,geen spyware helemaal niets en toch een super trage pc. (p4 2.0, 2x80gb). Zelf naar de reperateur geweest kon ook niets vinden. Uiteindelijk heb ik een aantal services uitgezet die overbodig waren en wat zaken in de bios aangepast. En het proggie Bootvis gebruikt. Het meeste is allemaal te vinden op www.schoonepc.nl, maar gooi het eens in google en je komt een hoop tegen. zo heb ik het ook gevonden
Bij mij heeft dit toch wat snelheid opgeleverd, maar nog niet genoeg. Eerst schone installatie gedaan en toen alles opnieuw en nu is hij weer supersnel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan