PC start heel langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.T

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Berichten
10
Sinds deze week heb ik een probleem met mijn XP-pc. Wanneer ik deze opstart keeg ik normaal gesproken binnen een halve minuut het aanlogscherm waarin je je account en wachtwoord in kan vullen maar nu duurt dat veel langer.
Eerst komt het scherm waarin bovenin iets staat over het scherm zelf en tegelijk staat er links onderin het volgende:
Press F1 or DEL to enter setup
01/24/2003-SiS-648-6A7I0M4MC-00
Na zo'n 1,5-2 minuten gaat de PC eindelijk verder met het opstarten van Windows. Vervolgens weer een zwart scherm dat ongeveer 1 minuut duurt en dan eindelijk het aanlogscherm. Vanaf dat moment gaat alles weer normaal.
Ik heb al een systeemherstel gedaan maar dat maakt niet uit.
Voorafgaand aan het probleem gebeurde het volgende (volgens Mrs. T)
PC stond aan en kreeg ineens een blauw scherm waarop stond dat er een fout was opgetreden (waar weet ik niet) en dat het systeem afgestopt zou worden. Dit gebeurde dus ook. Na het opstarten ging het dus allemaal traag. Toen ik thuis kwam stond er een scherm met rode letters met 5 keuzes over de BIOS. Ik heb toen de keuze escape gedaan, niet wetende wat de andere keuzes betekenden.
Wie weet wat er aan de hand is?
 
Dit is echt geen softwareprobleem hoor. ALs je goed leest, zie je dat hij al voor het laden van windows zeer traag is. Ik denk eerder aan een kapotte harde schijf ofzo, waarbji de bios blijft zoeken erachter. Geef je systeemeisen eens.
 
Ik ging eerst zeggen everest downloaden, maar met dat je niet in in windows geraakt...

Heb je geen documentatie bij je pc gekregen?

Wat ik nodig heb is het volgende:

processor of cpu:
moederbord
RAMgeheugen
Harde schijf(en)
voeding: wattage + merk
Aantal DVD(cd)rom-spelers(writers)
Videokaart
 
Je zou eens bij het opstarten op de DEL-toets kunnen drukken zodat je in de bios-setup komt. Sommige machines hebben de mogelijkheid voor 'fast power up' of iets dergelijks. Hierbij wordt de uitgebreide systeem test gepasseerd. Misschien heeft die altijd aan gestaan en staat die nu uit.
 
Medion Titanium MD 8008 (Aldi maart 2003)
Intel Pentium 4 processor 2,6 GHz
Seagate harde schijf 120 GB / 7200 t/min
Samsung werkgeheugen 512MB DDR 333 MHz
Sony DVD-ROM 16x - 1x DVD RW / 1x DVD ROM
ATI Radeon 9600TX - 128 MB DDR SDRAM 540 MHz
Dolby Digital 6-kanaals geluidskaart
Netwerkbesturing on board Fast Ethernet 10/100 MBit
Grafische A.G.P.-kaart :
 
StoneyCity zei:


je hoeft Hitmanpro niet zo erg af te breken, het probleem is dat er zoveel uitgebreide software is die door hitmanpro modules niet gekend is & daardoor uitgeschakeld wordt - ik gebruik het al een jaar zonder problemen op hopen pc's ...
maar als een pc al 6a7 keer gecleand is van spywares ... is de boel meestal zo overhoop - dat je met problemen blijft zitten - het weghouden van spywares van je pc begint namelijk bij jezelf !

over mr T zijn probleem : geheugen of Harddisk eens testen - aangezien traag : hoofdzakelijk harddisk
 
JaapJvanVeen zei:
Je zou eens bij het opstarten op de DEL-toets kunnen drukken zodat je in de bios-setup komt. Sommige machines hebben de mogelijkheid voor 'fast power up' of iets dergelijks. Hierbij wordt de uitgebreide systeem test gepasseerd. Misschien heeft die altijd aan gestaan en staat die nu uit.

Jaap, Heb ik gevonden en uitgeprobeerd maar de waarde staat al op enabled zodat ie al dingen overslaat. Helaas.
 
Serverdude zei:
je hoeft Hitmanpro niet zo erg af te breken, het probleem is dat er zoveel uitgebreide software is die door hitmanpro modules niet gekend is & daardoor uitgeschakeld wordt - ik gebruik het al een jaar zonder problemen op hopen pc's ...
maar als een pc al 6a7 keer gecleand is van spywares ... is de boel meestal zo overhoop - dat je met problemen blijft zitten - het weghouden van spywares van je pc begint namelijk bij jezelf !

over mr T zijn probleem : geheugen of Harddisk eens testen - aangezien traag : hoofdzakelijk harddisk
je ***t uit je nek hitman pro is niet goed meer man:evil:
 
skelle zei:
Draai es memtest86 gedurende enkele uren.
Harddisk heb ik via een keuzemenu al getest. Geen fouten gevonden.
Hoe test je het geheugen? Is deze memorytest een programma dat je moet starten. Kan je iets specifieker zijn?
 
start> uitvoeren> msconfig> daar moet je 't ergens kunnen vinden, en als je denkt dat 't niet gevaarlijk is uitzetten. als ie dan niet meer werkt, je computer, kun je altijd systeem herstel doen.
 
lollige zei:
start> uitvoeren> msconfig> daar moet je 't ergens kunnen vinden, en als je denkt dat 't niet gevaarlijk is uitzetten. als ie dan niet meer werkt, je computer, kun je altijd systeem herstel doen.

die snap ik niet ... waarover heb je het lollige ?
 
als je msconfig intypt bij uitvoeren, kan je alles dat tijdens het opstarten opstart, uitzetten of aanzetten. wat begint vanaf dat je je bureaublad ziet kan je uitvinken bij "opstarten" en bij autonogwat kan je zorgen dat de dingen die voordat je je bureaublad ziet niet opstarten of juist wel. ik kan hier ff niet precies kijken want ik zit op school en daar is msconfig geblokkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan