Pc start ineens niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter xSky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xSky

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik heb vanmiddag even een oudere pc kast van zolder afgehaald, die het nog helemaal deed. ( Ook helemaal van stof schoongemaakt ventilatoren uit elkaar enz. ) Windows XP staat erop. Ik heb de oude bestanden eraf gehaald en wilde er virusscanner enz. op gaan zetten. Maat toen net voordat ik dat ging doen, ging de pc ineens uitzichzelf opnieuw opstarten. De pc was opgestart en was net op internet, ging die weer uitzichzelf opnieuw opstarten. Ik weer wachten en ineens komt hij niet verder dan net voordat je het teken ziet met windows XP laden. Wat kan ik nu doen? Alvast bedankt!

Groeten Mark

Heb je al geprobeerd in Veilige modus op te starten?

Als dat zou lukken kun je een herstelpunt terugzetten.

Als íe uit staat en aan wordt gezet op de F8 hengsten totdat je een zwart scherm krijgt met witte letters waarin je (o.a.) voor de veilige modus kunt kiezen.
Start daarin op en ga naar apparatbeheer en vertel wat je daar zoal aan 'vreemde' dingen ziet (of niet).

Als íe uit staat en aan wordt gezet op de F8 hengsten totdat je een zwart scherm krijgt met witte letters waarin je (o.a.) voor de veilige modus kunt kiezen.
Start daarin op en ga naar apparatbeheer en vertel wat je daar zoal aan 'vreemde' dingen ziet (of niet).
Oké, bedankt!
Op F8 geduwt en toen geprobeerd veilige modus. Daarmee kwam er een lijstje en kwam de pc niet verder. Dus ik keek verder als je op F8 duwde. Ik zag ook staan: Pc juist opstarten. (Opstarten met de juiste instellingen) of zo iets. Iniedergeval, die deed het wel, en ik kwam gewoon bij het bureaublad. Maar ik doe liever niet elke keer met opstarten eerst op F8 enz. Wat moet ik nu veranderen? (Eigenlijk kan ik geen ouder herstelpunt aanklikken, ivm dat ik vandaag heel lang bezig ben geweest met alle overbodige programma's en alle oude bestanden eraf te gooien. Daar heb ik niet nog eens zin in!)

Ik had alvast een beetje vooruit geschreven. Pc was bijna bij bureaublad, (was toen ook met een groot proces bezig, had het moeilijk) gaat hij weer opnieuw uitzichzelf opstarten! Dus ik nog een keer wachten, is hij bij bureaublad met opstarten, loopt ie een klein beetje vast en toen helemaal vast gelopen. Ik heb toen op reset geduwd. Toen heb ik weer gewacht en nu gaat hij al uitzichzelf opnieuw opstarten na windows XP laden. Wat moet ik?

Groeten Mark

Laatst bewerkt:
Als de pc wel opstart nu, kan je misschien Malwarebytes draaien of iets dergelijks.????

Als de pc wel opstart nu, kan je misschien Malwarebytes draaien of iets dergelijks.????

Nee, de pc zegt dat er een hardwarefout ergens is. (Ik heb de meeste hardware gecheckt in veilige modus, via hardware.) Daarom sluit hij ook uitzichzelf af. Maar hoe kan ik nu die fout vinden? (Ook alle stekkertjes al opnieuw aangesloten aan pc en beeldscherm.)

Bijvoorbeeld en als dat niet lukt, format c:

Ik heb het probleem!
Nu geeft de pc ineens aan dat het bestand: /windows/system/vga850.fon beschadigd is of niet gevonden kan worden. Heb al even gegoogeld, veel over te vinden, maar snap er niet zo veel van. De XP-cd ben ik kwijt. Dus moet een andere oplossing hebben. Kunnen jullie helpen?

P.S. Ik kan nu niet meer bij het bureaublad komen met de manier van net. En de veilige modus doet het ook niet meer, dezelfde fout komt er dan te staan!

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je hebt toch echt een Win XP-CD nodig !

Dus: lenen,downloaden o.i.d.

Daarna opstarten van de XP-CD, kieze voor R(epair), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

Als je zover bent krijg laat het even weten en we geven je de juiste commando's.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je hebt toch echt een Win XP-CD nodig !

Dus: lenen,downloaden o.i.d.

Daarna opstarten van de XP-CD, kieze voor R(epair), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

Als je zover bent krijg laat het even weten en we geven je de juiste commando's.

Greetz,

Harry.

Kwam er net achter dat ik er wel een heb. Er staat op Windows XP Service Pack 2. Maar de cd driver doet het wel. Maar de pc pakt de cd niet. Wat moet ik nu?

Hoi !

CD-speler als eerste in de opstartvolgorde gezet ?

Duik in je bio, en kijk bij: boot, boot-sequency o.i.d.

Greetz,

Harry.

Hoi !

CD-speler als eerste in de opstartvolgorde gezet ?

Duik in je bio, en kijk bij: boot, boot-sequency o.i.d.

Greetz,

Harry.

Er staat bij mij niks met boot o.i.d.
Ik heb er wel een foto van gemaakt, maar kan hem niet uploaden.
P.S. wat bedoel je met opstartvolgorde?
Heb de foto's nu op mijnalbum.nl gezet. http://www.mijnalbum.nl/Album=IR834GLL
Hopelijk kan je mij verder helpen

Hoi !

Kijk onder: " Advanced Bios Features" naar: " Boot(sequency)".

Greetz,

Harry.

Hoi !

First Boot Device is nu a:; veranderen in CD-Rom-speler.

Dan Save &Exit, XP-CD in de D-speler,en op 'n toets trommelen als at op het scherm gevraagd wordt.

Greetz,

Harry.

Harry, denk jij dat de machine de CD speler gaat lezen als die op één wordt gezet? Ik twijfel daar ernstig aan, want met de huidige settings zou de CD ook al gelezen moeten worden. (Er zit immers geen diskette in de A-drive, dus de machine zou sowieso de CD moeten oppikken als ware de CD de 1st bootdevice.)

Hoi !

Is zeker mogelijk,maar niet geschoten is altijd mis.

Eerst maar eens wachten wat @TS nu te melden heeft.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Is zeker mogelijk,maar niet geschoten is altijd mis.

Eerst maar eens wachten wat @TS nu te melden heeft.

Greetz,

Harry.
Nee, geen resultaat, hij pakt de cd gewoon niet. Hij gaat gewoon zijn eigen gang.

Je drukt wel op een willekeurige toets kort na de opstart? (Anders wordt alsnog van hdd opgestart of geprobeerd op te starten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan