pc start koud heel moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
152
Wanneer de pc een paar uur(of langer) uit staat krijg ik hem zeer moeilijk weer aan de gang.
Als ik op de aan/uitknop druk zoemt de fan en het rode lampje brand.
Na ongeveer 15 keer aan en uit zetten "start" hij op.
Dan moet ik nog een paar keer opnieuw opstarten omdat hij nogal een paar keer vastloopt op het inlogscreen.
Terwijl hij aan het opstarten is piept de pc als een politieauto.
Eenmaal opgestart loopt de pc als een zonnetje een eventuele reboot voor een geinstaleerd progje ofzo levert geen enkel probleem op.
Ik laat dus de pc maar gewoon dag en nacht aanstaan, kan dat eigenlijks kwaad???

Wie o wie
 
Hmm dat is raar, wat zijn je Specs ??
en nee het kan geen kwaat als je je pc aan laat staan een nacht, heb ik net ook gedaan;)
 
Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 2
512 MB geheugen
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.00GHz
sound card SB Live!-waveapparaat
NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 | NetMeeting driver | RDPDD Chained DD
Moederbord ASUSTeK Computer INC. P4B533
Heb je hier wat aan??
 
Een kant en klare oplossing geven wordt moeilijk, wel zijn er enkele suggesties te geven.
Het gaat om een Award bios? Kijk hier dan eens wat die piepjes voor betekenis hebben.
Het kan ook een voeding probleem zijn omdat je aangeeft dat de pc wel goed functioneert maar moeilijk opstart als deze koud is.
Verder zou ik nog even in de kast kijken of alles goed aangesloten zit, de kaarten en de stekkers even goed maar voorzichtig aandrukken.
Controleer ook of de pc vrij is van stof en niet te warm wordt en of alle ventilatoren goed draaien.
Kijk wel even uit voor statische elektriciteit.
Je hebt geen garantie meer?
 
hmm die Video kaart is ook niet echt de nieuwste meer , de CPU kan nog wel , miss een nieuw videokaartje.
 
Alles zit goed aangesloten had ik al naar gekeken.
Stofvrij gemaakt.
Maar er schiet me wel wat binnen over de videokaart:
Voor een paar weken terug was ik alle drivers kwijt en had ik alleen kleurkwaliteit van 4 bit
en verder geen opties.
Drivers weer opnieuw erop gezet en toen geen probleem meer gehad.
Maar als ik rickyy goed begrijp zou de pc met een goede videokaart koud weer goed moeten opstarten(mits het natuurlijk aan de videokaar ligt).
Heb namelijk nog ergens een oude liggen en moet ik dat maar eens proberen.
Ik kom hier morgen weer op terug, moet straks helaas weg.
Eventuele andere oplossingen/adviezen zijn altijd nog welkom.
 
snap er niks van

Vanmorgen andere videokaart geprobeerd,veranderde niets.
Eigen kaart er weer ingezet>diverse keren aan/uit gezet op een gegeven moment kwam de foutmelding dat XP niet gestart kon worden omdat het bestand pci.sys ontbrak of beschadigd was >weer gereset pc start op (zonder gepiep) en loopt nu weer als een tierelier???????????????????
Heb ook nog even alles schoongemaakt in de kast alles goed aangedrukt maar dat had ook geen effect.
Heb ook nog een keer geprobeerd zonder harde schijf had ook geen effect.
Geprobeerd zonder de extra aansluitingen dus alleen scherm,toetsenbord en muis mocht dus ook niet baten.

Wie o wie
 
Dan blijft de voeding of het geheugen over?
Test eens je geheugen met Memtest, wel even menig uurtjes laten draaien.
 
we gaan het proberen

Ga de pc straks uitzetten en dan even proberen met een andere voeding.
Daarna proberen om te wisselen met het geheugen(heb twee latjes).
Als er nog niks uitkomt gooi ik de geheugentest erover.

Het probleem is steeds dat de pc enkele uren uit heeft moeten staan om goed koud te worden dus duurt het allemaal wat lang.

Ik kom terug met de resultaten.
Vooreerst bedankt.:thumb:
 
Meestal een soldeerpunt, die gaat uitzetten en contact maakt, als de boel een beetje opwarmt.

Die kan in de voeding zitten, te ondekken door een andere te proberen, of op het moederbord, waar ook bolstaande elco's hier debet aan kunnen zijn, hier even naar kijken, evenzeer naar de soldeerpunten van de voedingsaansluiting, en de spanningregelaars daaromheen, die zwarte platte gevalletjes, met 3 pootjes, waarvan er meestal 2 zijn gesoldeerd.
 
Hiep hiep................

" Meestal een soldeerpunt, die gaat uitzetten en contact maakt, als de boel een beetje opwarmt"

Dat zei de man bij de plaatselijke shop ook en wat denkt je........................
Nieuwe voeding geprobeerd en hij start als een nieuwe.
Dus even afgerekend nu net en de pc loopt weer prima.
Waarschijnelijk was mijn voeding "langzaam" aan het sterven,wist niet dat dat ook kon.
Wil nog even afwachten of er nog wat gebeurd als de pc echt een nacht uit heeft gestaan maar verwacht daar geen problemen meer.
Jullie horen morgen hoe de pc echt koud start.

Weer een pluim voor dit forum en de mensen natuurlijk.
:thumb: :thumb:
 
Pc start koud prima op maar..................................
Tot aan het "gebruikersveld" gaat het prima tot ik mijn wachtwoord ingevoerd heb en dan stopt de pc.
Ik start de pc op in veilige modus herstart weer in normale modus en er is gen vuiltje aan de lucht.
Ik heb de pc nu drie keer echt koud opgestart en drie keer dit probleem gehad.
Iemand nag tips.
Ik zet de logs van fouten in de toepassing en systeem er even bij misschien dat iemand hier iets mee kan.

Maar voor alle duidelijkheid de problemen waar ik hier mee kwam waren te wijten aan een stervende voeding en zijn nu verleden tijd.
 

Bijlagen

  • toepassing18-1.txt
    5,2 KB · Weergaven: 48
  • system18-1.txt
    8 KB · Weergaven: 68
Denk dat je beter een nieuw topic kan openen in XP, deze staat, overigens, als opgelost, dan kijkt er geen hond meer naar, conclusie, ben ik toch geen hond.:)

Maare, als je een volledige versie van XP op cd hebt, zou je het gemakkelijkst, een repair install kunnen plegen, moet je alleen weer alle updates weer doen.

Maar zou beginnen met een chkdsk /r, in de repairconsole, en daarna, een sfc /scannow, via uitvoeren.

Mocht het nog niet lukken, de eerste optie uitvoeren.
 
Sorry wist niet dat hij op slot zat.
In ieder geval bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan