PC start na aanzetten stekkerdoos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sensite

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
De PC start meteen nadat ik de schakelaar op de stekkerdoos aanzet en niet aan de aan/uit knop van de PC zelf kom. Ik heb in de bios vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken om dit weer normaal te krijgen.

Wie heeft hier een oplossing voor?

het is niet aan te raden de pc via een stekkerdoos te schakelen... zo is mijn vorige moederbord aan zijn eind gekomen.

Hallo

Is er iets verandert aan deze configuratie of .... is dit symptoom zo maar gekomen...????

Blijft het drukknopje niet haperen , dat dit altijd is ingedrukt ????

Zo lang men de aarding zelf niet onderbreekt is er technisch niets verkeerd aan een stekkerdoos met schakelaar .

Peter

Het kan geen kwaad voor de hardware, maar het batterijtje van je BIOS gaat nogal snel leeg op die manier.. Dus ik vermoed dat melslenstra geen kaduuk moederbord, maar een leeg BIOS-batterijtje had.

In de bios moet ergens een mogelijheid staan "system after power loss" deze moet dus op "stay off" staan.

Geplaatst door the mailman
en ook als je de pc na het opstarten weer uitzet? of gaat ie dan wel gewoon uit

Ja, dan gaat de PC wel gewoon uit. Het gebeurt alleen als ik de schakelaar uitzet en dan weer aan.

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Is er iets verandert aan deze configuratie of .... is dit symptoom zo maar gekomen...????

Blijft het drukknopje niet haperen , dat dit altijd is ingedrukt ????

Zo lang men de aarding zelf niet onderbreekt is er technisch niets verkeerd aan een stekkerdoos met schakelaar .

Peter

Het drukknopje blijft niet haperen, maar ik heb wel laatst iets in de bios dingen uit zitten proberen, maar ik dacht alles goed terug gezet te hebben.

Geplaatst door maestro12
In de bios moet ergens een mogelijheid staan "system after power loss" deze moet dus op "stay off" staan.

Ik zal een kijken of ik dat in de bios terug vindt.

Geplaatst door arnhemmer
Het kan ook een jumper setting zijn op moederbord.

Daar ben ik niet aan geweest en eerst deed hij het wel goed. Toch iets in de bios denk ik.

Geplaatst door Steve
Het kan geen kwaad voor de hardware, maar het batterijtje van je BIOS gaat nogal snel leeg op die manier.. Dus ik vermoed dat melslenstra geen kaduuk moederbord, maar een leeg BIOS-batterijtje had.
nee hij was echt kaduuk (is doorgetest door div. pc zaken). ligt waarschijnlijk aan de stekkerdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan