pc start na stekker in stopkontakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
pc start na stekker in stopkontakt ZONDER aan/uit knop te gebruiken .....

Hallo Geachte Lezer, zie probleem hierboven. Uitgezocht : Lithium back up heeft te lage spanning.

Kan BIOS hierdoor in de war raken ? :eek: Herkent iemand het probleem ? :D

Dank voor antwoord, hopenlijk is het nu gelukt om deze vraag te plaatsen ..... :confused:

Leon25 http://www.qsl.net/pa3gje :cool:
 
Jazeker, als de spanning van je batterij te laag is zal de bios geen instellingen meer onthouden en terugvallen naar de standaard instellingen.
Als je het biosbatterijtje vervangen hebt, kun je in de bios gaan zoeken naar de optie 'after powerloss'->daar staat nu waarschijnlijk 'return to last state' of 'boot-up', verander dat naar 'stay off'
 
reactie

Jazeker, als de spanning van je batterij te laag is zal de bios geen instellingen meer onthouden en terugvallen naar de standaard instellingen.
Als je het biosbatterijtje vervangen hebt, kun je in de bios gaan zoeken naar de optie 'after powerloss'->daar staat nu waarschijnlijk 'return to last state' of 'boot-up', verander dat naar 'stay off'

Met dank voor het helder en duidelijk antwoord ! De oorzaak is in ieder geval bekend, indertijd verkocht men mij een cr2032 backup als vervanger v d oorspronkelijke cel ..... Die vervanger levert veel minder stroom en heeft minder capaciteit, zodoende. Zogauw ik aan een nieuwe backup kan komen zullen we even testen. Nogmaals bedankt voor de duidelijke reactie !
 
Gebruik even de knop
reply.gif
.
Je hebt nu op de Quote knop geklikt. :)
 
Voor diegenen die interesse hadden in het probleem : vandaag had ik de beschikking over een backupbat Li en deze dus geplaatst. probleem is opgelost. Bios werd bijgewerkt door de betreffende win configuratie ( naar tevredenheid ingesteld ) .....

Ik laat hier alles nog even zo, dan weten anderen die dit nog zouden lezen dat bij sommige pc's ( sommige instellingen ) dit 'probleem' kan optreden en onder de gegeven omstandigheden normaal is ( pc werkt goed en is niet defect ;) ).

Leon25 :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan