pc start niet als hij van de stroom af is geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo allemaal,
Ik heb hier een pc die niet start nadat hij helemaal van de stroom af is geweest, pas na herhaaldelijk de power knop indrukken en resetten start hij normaal op.
Het opmerkelijke is dat als je de pc opstart zonder dat hij van de stroom af is geweest hij geen enkel probleem geeft, dus zolang er spanning op het moederbord is geeft hij geen probleem.

Hoi,

Meestal komt dat door een slechte of aan het kapot gaan van een voeding misschien een andere om te proberen?

Datum staat nog wel goed als hij is opgestart?

Laatst bewerkt:
Dat probleem had ik vorige week ook. Bleek inderdaad de voeding te zijn. Nieuwe voeding erin en alles loopt weer als een zonnetje :-)

PAS OP. Het kan ook een probleem met het moederbord zijn (meestal capacitoren). Er is geen garantie dat een andere voeding dit probleem gaat verhelpen.

PAS OP. Het kan ook een probleem met het moederbord zijn (meestal capacitoren). Er is geen garantie dat een andere voeding dit probleem gaat verhelpen.

Ja, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar nu zit ik dus met een perfect functionerend extra moederbord omdat het toch de voeding was.

Opgelost, idd de voeding, gelukkig had ik die nog op voorraad :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan