PC start niet als video card aangesloten is

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem53

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hoi,
Met mijn AMD catalyst video card in de moederboard start mijn PC niet meer op ( deze card heeft jaren in deze pc gezeten en fuctioneerde altijd prima en de software zit in de PC ) als ik de card er uit haal en de beeldscherm kabel in de ingebouwde video card van deze PC steek... dan start de PC wel op... en heb ik ook beeld.

Heeft iemand een idee wat dit ken zijn

Laatst bewerkt:
In de bios staat de igp en pci-e beide op enabled?

Kaart al in een andere PC geprobeerd?

Wat was de reden om hem eruit te halen?

ik zette mijn pc uit, en de volgende dag zette ik hem weer aan en er gebeurde niets, hij starte niet op.
ik keek mijn pc na en dacht michien zit er ergens een zekering, dus haalde ik de kaart er uit om mijn moederboard beter onderaan te bekijken.
ik klikte eigenlijk zonder bedoeling op de start knop, nu de kaart er uit lag en plotseling deed hij het weer, ik blij natuurlijk.
Maar toen ik de kaart er weer in deed, starte de pc weer niet op.
Oh, ik heb een andere video card, maar geen cd-rom er bij...! als ik die card er in steek dan start de pc wel, maar geen beeld.

ps. waar ken ik de igp en pci-e vinden in de bios, ik heb gezocht maar zie ze daar niet

Laatst bewerkt:
Oh, ik heb een andere video card, maar geen cd-rom er bij...! als ik die card er in steek dan start de pc wel, maar geen beeld.
Drivers heb pas je in windows nodig maar de kaart zou gelijk al moeten werken, ook in windows zonder drivers.

Dan gaan alleen de voeding en de devices aan, je hebt dan ook geen beeld via de onboard of de insteekkaart?

Zoek het manual van het moederbord of is het een merk PC?

plug and play staat OFF << er staat een waarschuwing bij >> als je het veranderd kun je het systeem beinvloeden. kan ik het dus wel op ON zetten of beter maar niet ??
het punt is deze kaart is er nooit uit geweest hij heeft altijd in deze PC gezeten en altijd goed gedraait, dus in de bios kan er dus niks veranderd zijn, of wel ?
het is een ASUS PSQ - e m Moederboard
AMD catalyst video card

- via de onboard start de PC en heb ik beeld
-met de reserve card start de PC wel op maar geen beeld
- met mijn oude card start de pc van de ene op de andere dag niet meer op, tewijl hij het altijd wel gedaan heeft ( heeft software op PC )

bij jouw vraag of de IGP enabled is---- er zijn 5 options en deze staat aan geklikt >> PEG/IGD
en de PAVP staat disabled, dat is audio video is het niet ?

Laatst bewerkt:
Een Asus PSQ is er niet en een P5Q heeft geen video onboard, welk type is het wel?

"PEG/IGD" als die is geselecteerd is het goed.

De kaarten in een andere PC proberen, doen ze het daar wel zit het in de PCI-e controller.

Je kunt een bios reset proberen, wel weer opnieuw instellen erna, instellingen noteren anders dan default of foto's nemen.

ik zie ASUS P5Q-EM met grote letters op het moederboard staan,

Ik heb zojuist de kaart in een andere PC geplaatst en daar gebeurde het zelvde.
De PC starte ook niet op. dus is de video kaart kapot, lijkt me duidelijk.

Laatst bewerkt:
ik ben weer terug met het zelfde probleem, de oude video card is kapot dat was duidelijk maar nu heb ik er een nieuwe ingedaan en windows detecteer de cart niet eens.
Ik kan hem niet vinden bij aparaatbeheer. het beeld blijft ook zwart.
de analoge onboard plug werkt wel....Maar,de digitale plug niet ? ook geen bios, helemaal niks.
de nieuwe video card heeft alleen digitale aansluitingen...maar beeld blijft zwart, logies natuurlijk Windows detecteert de card niet eens
heeft iemand een idee ?
ik heb gisteren alle drijvers van het moederbord vervangen en de nieuwe zitten er nu in.
Ook de bios op default gezet
Maar, niks onboard digitaal doet niks en video card wordt niet gevonden
Nu weet ik het niet meer...Help !

Blz. 2-27 van het manual, zet eerst de optie op IGP/PEG, sluit af, zet de insteekkaart erin en sluit daar de monitor op aan en boot, indien die niet auto sence is voor analoog/digitaal zal die eerst op analoog blijven staan, kijk daar even naar.
Eerst de monitor via de DVI aansluiten op het moederbord en laten omschakelen kan ook, staat die vast in de goede modus.

hij staat op IGP/PEG en de monitor blijft zwart, ook na boot
er is alleen beeld via analoge conn.
Met de video card hoef ik die optie niet te proberen, hij staat niet eens bij apparaat beheer

vraag is dus, waarom detecteert Windows die card niet ?
en, waarom doet de digitale aansluiting op de on-board het niet ?
er zit geen optie op de monitor voor digitaal of analoog hij schakelt over op één van de twee naar gelang je de kabel op analoog aansluit of op digitaal.

Monitor van de spanning halen en de dvi aansluiten, stekker er weer in en aanzetten doet ook niets?

Hoe kom je aan die kaart, welk merk en type en doet die het wel in een andere PC?

hij komt uit een werkende pc en ik heb hem gekregen om dit probleem met mijn pc te verhelpen, maar....?

spanning er af gehaald, en nog steeds niks.
zou het aan de kabel kunnen liggen vraag ik me af, maar die heeft het altijd goed gedaan.

nou de kabel werkt die heb ik net gecheckt...de onboard digitaal doet nog steeds niks ook niet na ac. stekker er uit en er weer in
en....de nieuwe video card wordt ook nog steeds niet gevonden ...het is een game card welk merk weet ik niet hij wordt immers niet gevonden dus ken ik het niet lezen. en op de card zelf staat niks.

Laatst bewerkt:
ik neem de card mee naar een vriend en probeer hem in zijn pc , om alles uit te sluiten.
Maar hij komt uit een werkende PC dus hij is goed dat weet ik haast zeker.
het duurt ff want ik moet tot vanavond wachten voor hij thuis is

geforce 7300 gt 256mb is de video card.... die heb ik kunnen achterhalen via de code nr.

Well, er is nieuws \o/ ik heb nu 2 video kaarten hier, die allebei niet worden opgemerkt door Windows de kaarten worden wel warm en de fan draait ook op die kaarten, dus ze krijgen wel stroom.
Maar Windows vindt ze niet !
Wat nu ?

Vervelend, die 2e kaart toch meer testen in een ander systeem, doet die het daar wel dan zou het zomaar de PCI-e controller kunnen zijn die niet meer werkt alhoewel dat eigenlijk niet voorkomt.
Doet hij het daar ook niet..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan