pc start niet, beeldscherm doet niks PLEASE HELLUP !

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
hallo allemaal
groot probleem
ik heb hier een pc van een klant van me
deze pc heeft hij net besteld, en ik heb win 2000 erop gezet drivers geinstalleerd enz.
werkt goed, maar toen zag ik bij het opstarten Processor-1100 mHz
en tis een 1700
dus ik ga naar de BIOS, en zet hem op 1700 in
ik startte hem opnieuw op, hij startte windows op en hij sloot meteen weer af
sindsdien als ik de computer weer aan doe zie ik geen beeld en zie ik ook geen lampjes knipperen dus veel activiteit is er ook niet aan de gang.
het beeldscherm is nogal oud, en is 14 inch (een Compaq Presario 14SV, die klant wil geen nieuwe aanschaffen)
weet iemand hoe dit komt ?
PLEASE HELP !

Lijkt me beter dat je eerst met de jumpers op het mobo deze reset en dan opniew opstart, ga gelijk naar het bios en stel het opnieuw in.

pci draait op 33 en agp op 66mhz.

bij het verhogen van de frontside bus van de processor moet agp wel op 66 blijven draaien.

is vaak een kwestie van een jumper op het moederbord.

auto/ 2:3/ 1:1

denk dat je videokaart nu een te hoge fsb krijgt.

haal even de batterij uit het mobo om de default bios settings weer te krijgen.

pe.

Laatst bewerkt:
ik heb de batterij eruit gehaalt, en er weer terug in gezet maar hij doet nog niets...

Laatst bewerkt:
Waar de reset jumpers zitten, hangt af van je mobo, zie de handleiding hiervoor.

Ja die dingen ja, als ik me er even mee mag bemoeien.

Je moet eerst de handleiding van dat moederbord te pakken krijgen. Hier in zal vermeld staan hoe en welke jummper setting je moet hebben om de juiste snelheid va je processor te bepalen.

Het type moederbord staat vaak tussen de slote op je pc in witte letters. Als je dat invoerd bij google heb je grote kans dat je hem vind.

succes

groet
Harmen

op het kleine boekje staat "M810 series quick guide"

ok ik heb net me pc-mannetje gebeld die zegt hetzelfde en dat er bij de batterij 3 pinnetjes moeten zitten met één jumper over 2 ervan
ik heb van alle combinaties gedaan, over de 1e en 2e, 2e en 3e, helemaal eraf maar het werkt echt niet
HELLUP ?

zie nog even mijn eerdere antwoord.

moederbord kan tot 100 fsb
processor kan tot 133fsb

jij hebt de processor op 1700 gezet

dat is 11x154 aangezien je de multiplier niet kan verhogen zonder verdere truken.

gevolg : moederbord/geheugen en/of processor kapot.

pe.

Laatst bewerkt:
Je cmos clearen doe je door de jumper even te verzetten en dan weer terug te zetten op zn oorspronkelijke plaats. NIET opstarten met de jumper op de andere setting.

Er was dus duidelijk een rede voor dat je processor op 1100 stond. De reden is duidelijk uitgelgd door Pete, had het zelf niet beter kunnen doen ;-)

zorg dus dat je alles in oorspronkelijke staat terug zet en hoop dat ie het weer doet............

succes

groet
Harmen

gedaan maar werkt nog niet
overigens, mijn eigen pc stond in het begin ook op 1150 mhz deze heb ik ook verhoogd naar 1800 en mijne werkt perfect.......
maar ik denk dat pete gelijk heeft en dat ik het een beetje *BOEM* het laten doen...naja, geluidloze *BOEM* ;)
toch, bedankt allemaal !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan