PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo,

Ik deed vanmorgen mijn PC aan, maar het enige wat ik direct te zien krijg is een leeg scherm met daaronder de opties:
Press (ESC) - Switch Screen - (F2) BIOS Setup - (F8) Boot Device

Deze knoppen werken niet.

Wie weet wat er aan de hand is en wat kan ik er aan doen?

groetjes,

Robin
:confused:
 
Geft de Pc nog wel een opstartpiep te horen,of gaat hij direkt over op dit scherm?
 
Geef eens even wat meer info. Welke hardware, welk besturingssysteem, onlangs nieuwe hardware of software geinstalleerd?
 
Oke, hier nog wat meer informatie.

De pc geeft eerst nog een piep en daarna komt meteen dat scherm.
Pc draait op XP, AMD Atholon. Heb onlangs 2 spellen geinstalleerd, nl. Splintercell en Emergence episode 1.

Sinds 1 december begonnen met downloaden via een pay-server waarvan de overdrachtssnelheid wisseld, soms 300 kb soms 850 kb. Ik denk dat dit ligt aan een drukke kabel (UPC)?
Heb nu nog 20 GB ruimte over.

groetjes,

Robin
;)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de Pc laten we zeggen bevriesd,en je niet het toetsenbord kunt gebruiken en dus ook niet kunt gaan opstarten via de cd kom je zo niet echt verder.

Heb je nog verschillende kaarten in de pc zitten,video,netwerk,geluid etc,deze er even uit halen,misschien heb je geluk en start hij nu wel door.
 
Beste Marcel,

voordat ik mijn laatste bericht intikte startte ik de pc weer op en ca. 4 minuten later, startte ie door. Kreeg een melding van microsoft dat de pc hersteld is van een ernstige fout. Vervolgens toeval of niet een mededeling dat ik JAVA kon gaan uptdaten, heb dit maar meteen gedaan.

Snap er niet veel van maar de pc werkt weer en blijft dat doen hoop ik.

Marcel en Mrmusic bedankt dat jullie zo snel reageerde en dat op kerstdag!

groetjes,

Robin

:thumb:
 
Helaas..............het probleem is er toch nog steeds. De pc blijft nog steeds hangen en nadat ik op Escape geklikt hebt na ca. 15 minuten start ie door. Nu alleen met de melding "couldn't find Macro Medida Flash" .

Heb zonet eerst maar een hijacklog geplaatst bij Nucia, misschien biedt dat uitkomst.
Ik zal in ieder geval het resultaat melden. Het kan 72 uur duren.

groet,

Robin
:rolleyes:
 
Hallo, hier ben ik weer.
De Hijacklog is goed bevonden, maar het probleem dat de opstarttijd 15 minuten duurt blijft een probleem..

Ik heb e.a. gelezen dat je via msconfig vinkjes weg kan halen bij tabblad opstarten.
Hier huiver ik een beetje voor, omdat ik misschien iets wegvink waardoor de pc of essentieel programma het helemaal niet meer doet.
Uit proberen is niet zo erg, maar elke keer een kwartier wachten met opnieuw opstarten is ergelijk.
Wil iemand mijn opstartlijstje (via Starter.exe gemaakt) eens bekijken en zeggen wat in ieder geval niet perse mee opgestart hoeft te worden? Dat scheelt denk ik veel tijd met het uitproberen.

groetjes,

Robin
:rolleyes:
 

Bijlagen

  • startlijst.txt
    5 KB · Weergaven: 14
Kan via "start"-->"uitvoeren" typ daar msconfig,dan krijg je een menutje met een Tabblad
opstarten daar kun je "gerust"alles uitschakelen!hierdoor ontstaan geen probleemen hoor!

Pc opnieuw opstarten,en kijk dan nog eens!
 
Na alles uitgevinkt te hebben, pc opnieuw opgestart. Helaas het opstarten duurt nog steeds 15 minuten.

Nog ideeen?

groet,

Robin
:(
 
Hallo, nog even een actuele stand van zaken:

Probleem is dat het opstarten van de PC 15 minuten duurt en -weet niet of dat er wat mee te maken heeft- ik krijg de melding dat de "macromediaflash" niet gevonden kan worden

-Had 2 weken geleden een Hijack- en een AVGlog geplaatst bi j Nucia. Daar werdt niks bijzonders gevonden, log was clean.
-bij msconfig alle opstartitems uitgeschakeld
-vanmorgen schijf weer gedefragmenteerd, CCleaner, Hitman Pro 2 laten draaien
Dit alles helpt het probleem niet

pc gegevens en gebruik:
-xp home (origineel)
-4 gebruikersaccounten
-netwerk met ander pc via sitecomrouter (niet draadloos)
-nu nog 30 GB schijfruimte over
verdere gegeven verwijs ik naar de bijlage.

Ik hoop echt dat iemand een oplossing weet?

groetjes,

Robin
:D
 

Bijlagen

  • Report.txt
    23,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ik zit nog aan twee andere mogelijkheden te denken:

1) sofwarematig: heb je misschien een speciale screensaver geinstalleerd staan, dus iets anders dan de standaard Windows-screensavers?

2) hardwarematig: welke voeding heb je en hoe oud is deze?
 
Hoi,

Ik heb altijd een gewone screensaver gebruikt "mr. en mrs.Jones" . Wat die voeding betreft..............hoe kom ik daarachter, ik weet echt wat je daarmee bedoelt?

groet,

Robin
 
Wat betreft die Mr en Mrs Jones, is dat een screensaver of bureaublad achtergrond?
Als het een screensaver is, probeer die dan eens via configuratiescherm - software - verwijderen eraf te halen en daarna de pc opnieuw op te starten
 
Helaas, opstart tijd blijft 15 minuten. Alle 4 de gebruikersaccounten hebben de screensaver op standaard windows xp staan.

groet,
Robin
:(
 
Er is nog iets opvallends.............wanneer ik het spel SOFT2 online ga spelen en ik bij een server binnen wil komen, gaat ie de maps downloaden. Ik druk dan meteen op escape en ga opnieuw bij dezelde server connectie maken. Dan download ie niks, geen probleem.
Zodra ik SOFT2 afsluit en ik start deze weer op, is weer dezelfde procedure die ik moet volgen.

Het spel is origineel. Kan IE misschien de oorzaak zijn voor de trage start van de PC ?

Misschien slaat het nergens op, maar wil toch de vraag stellen.

groet,

Robin
:rolleyes:
 
haal eens de kabel voor te internetten van de pc en start dan opnieuw op.
ik heb het idee dat de pc op het internet iets is aan het zoeken is.
succes, wimke
 
goedemorgen,

De PC opstarten zonder internetaansluiting maakt niks uit helaas. Kan het iets te maken hebben met de "services" in MSconfig of Norton?

Andere ideeen?

groet,
Robin
:confused:
 
ik heb jouw berichten nog eens goed doorgelezen en vermoed dat het helemaal niks met windows te maken heeft.
als je na de piep het betreffende scherm krijgt dan is de computer bezig met zijn post.
dit betekend dat alles wat op het moederbord is aangesloten wordt gekontroleert, hd,geluidskaart,geheugen,cdrom. vermoedelijk is hier iets mis mee.
als hij dit goed doorlopen heeft dan wordt windows pas geladen.
groetjes, Wimke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan