Pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

laafje

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2001
Hallo allemaal

Ik heb een vraag ik heb een Compaq presario van 4 maanden oud die goed werkte tot gisteren.

Gisterenavond starte hij zomaar ineens op (ik was niet thuis) en niemand zat achter de pc.
Heel de dag heeft hij gewoon gewerkt en er is niks nieuw opgezet en mijn virusscanner is up to date.

Nou ik de pc aan gezet toen ik thuis kwam en ik kom niet verder als het zwarte beeld met het logo van Compaq en kan dan kiezen voor de Bios, Boot, Systeemrecovery, .
Als ik dan de Bios indrukt gaaft hij aan dat hij aan het laden is maar er gebeurt niks.
Ook kom ik niet in de veilige modus.

Ik heb hem ook van het netstroom afgehaald daarna weer geprobeert naar weer het zelfde.

De behuizing eraf gehaald ik heb gekeken of er een stekker los zat maar ook dat was niet het geval.

Ook heb ik de recoverycd er in gedaan maar die ziet de pc niet.
Ik weet het niet meer kan iemand mij misschien helpen hoe ik verder moet, of is mijn harde schijf overleden.

Groetjes Roos

Hoi,

Hij is 4 maanden oud ik zou de garantie aanspreken bij de winkel.

Modag

Ja
Normaal zou ik dat ook doen, maar dan ben ik de pc denk ik een poosje kwijt.
En ik heb deze pc gehad als een kerstcadeau ,en ze hebben hem gekocht bij BCC nou dan weet je het wel toch.

Groetjes Roos

Hoi,

Als je opstart zie je dan in het zwarte beeld nog wel je hd staan?

Modag

Ja ik ben in het bezit van de 3 back up dvd's van Compaq.

Nee ik zie mijn hd helemaal niet de pc start op en gelijk een zwart beeld met het logo van Compaq, met daaronder 3 keuzes

Bios ( als ik die aanklikt blijft er steeds staan entering Bios)
Boot die doet hetzelfde als boven
Systeemrecovery ( die kan ik andrukken wat ik wil maar reageert niet)

Ik kan dus niet in de bios komen of de setup.

Groetjes Roos

Ja ik ben in het bezit van de 3 back up dvd's van Compaq.

Nee ik zie mijn hd helemaal niet de pc start op en gelijk een zwart beeld met het logo van Compaq, met daaronder 3 keuzes

Bios ( als ik die aanklikt blijft er steeds staan entering Bios)
Boot die doet hetzelfde als boven
Systeemrecovery ( die kan ik andrukken wat ik wil maar reageert niet)

Ik kan dus niet in de bios komen of de setup.

Groetjes Roos

Jah als je dat niet kunt heb je echt niet zoveel keuze meer :confused:
Aangezien je toch nog garantie hebt zou ik hem toch opsturen en er niet meer aan (proberen te) prutsen.
Ik weet dat het niet leuk is om dat een tijdje zonder of zonder die goede pc te zitten maar als je het gratis gerepareerd wilt zien zal dit waarschijnlijk toch de enigste optie zijn denk ik dan want gezien het probleem je beschrijft lijkt er mij al iets mis te gaan in het bios of met het moederbord...

hoi jelle

Bedankt voor je antwoord .
Ik heb dan geen andere keuze.

Ik blijf het vreemd vinden dat het ineens zomaar kan gebeuren maar goed het blijven dingen he.

Groetjes Roos

hoi jelle

Bedankt voor je antwoord .
Ik heb dan geen andere keuze.

Ik blijf het vreemd vinden dat het ineens zomaar kan gebeuren maar goed het blijven dingen he.

Groetjes Roos

Ja ik denk toch dat je er beter afblijft dan...
Misschien weet iemand anders op dit forum nog een andere oplossing, maar als je uiteindelijk aan de oplossing geraakt, kom je dat dan ook even hier vermelden aub? :thumb:

Hij is gemaakt topic kan op slot

Hoi luitjes

Nou mijn pc is weer gemaakt.
Afgelopen maandag gebeld met Hp, dinsdag opgehaald en gisteren werd de pc weer thuis bezorgt.

Mijn harde schijf is vervangen, en r is een Bios-update gedaan en mijn videokaart/ Firmware udate uitgevoerd.

Hij loop weer als een trein.

Groetjes Roos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan