Pc start niet door!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchjaspers

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Hallo,

Als ik mijn pc opstart dan krijg ik het scherm te zien van het moederbord en dan gaat hij naar het boot menu en links boven knippert een streepje en dat blijf maar knipperen.
als ik mijn boot cd (H.Boot CD 10) gebruik voor mijn hd te repareren dan start hij gewoon op! maar als ik hem uit zet en de volgende dag weer aan zet dan moet ik weer de H.Boot cd gebruiken.

Wat ik al heb geprobeerd:
De HD geprobeerd te repareren met H.Boot CD 10.
ik heb hem al op virussen laten controleren (m.bam, eset online scan, en met mijn eigen virusscanner, wat gevonden en verwijderd)
In het logboek staat niks van fouten van de HD.

Besturingssysteem: Windows XP pro

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Moederbord batterijtje leeg?

haastige conclusies!.
loopt je tijd de laatste tijd achter of voor?

ook als je het internet van de pc afhaalt? utpkabel er uit, wlan uit. misschien dat windows de tijd automatisch goed zet middels een tijdserver ;)

Hoi,
jouw probleem (knipperend streepje) is wss het geheugen, het feit dat Hirens wel opstart is dat die geen gebruik maakt van je RAM. Haal er eens een reepje uit en dan evt. het ander. Dan kom je er achter welk reepje stuk is.

Hoi Mik,

ik heb de reepjes er uitgehaald maar dat is het ook niet.
het werkgeheugen heb ik ook al eens getest maar er zaten geen fouten in.

Voeding gecontroleerd? Draait alles gewoon als je opstart? Fans, HDD e.d.?

ja alles draad zoo als het hoort!

als ik de h.boot cd heb gebruik voor de HD te repareren en hij is klaar dan haal ik de cd er uit en dan start die van zelf op (XP)

Een op dood na stervende schijf ? Hoe oud is e.e.a.? Gemiddeld gaat een schijf +/- 5 jaar mee, alles wat je er langer mee doet is meegenomen, maar eens houdt het op.

maar de harde schijf is nog goed.
ik heb een programma dat laat je hd zien hoe goed hij nog is (Hard Disk Sentinel)

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan