pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo, ik heb hier een pc staan die niet doorstart, druk ik op de aan uit knop dan start hij op maar verder dan een zwart scherm komt hij niet. (hdd led blijft dan constant branden)
Druk ik reset dan heeft dat geen effect. Druk ik aan uit knop weer in dan start hij gewoon op en functioneerd normaal. Start ik dan weer op dan blijft hij het gewoon doen zoals het hoort. Het probleem doet zich voor als de pc bv 12 uur heeft uitgestaan, nog wel met spanning op het moederbord.
Zet ik hem nu uit en haal de spanning van het systeem en die er vervolgens weer op dan doet hij het ook zoals het hoort.
Wat kan dit wezen? Moederbord is vervangen. hdd is vervangen.

Krijg je wel beeld van het BIOS? (Van die standaard teksten, of een logo bijvoorbeeld?)

Mijn eerste ingeving is dan dat je videokaart kapot is. Maar kijk nog even de stekkers van het beeldscherm na (ook de STROOM bij het stopcontact (zo jammer als mensen dat vergeten)).
Sluit anders eens een ander beeldscherm aan en start de pc normaal op.

Luuk, als de videokaart stuk is doet hij het de eerste keer niet en de 2e keer wel? lijkt me niet.

het kan ook aan je harde schijf liggen, want daarop staan de video-drivers geistalleerd,

kijk maar even in je pc dat alles goed aangesloten is.

@luuk2512 sorry had daar even geen rekening mee gehouden. Heb je de afgelopen dagen iets "gek/spannends" gedownload, of bezocht? (Slecht gemaakte root kit virussen kunnen soms wel opstarten, soms niet). Probeer de tweede keer (dus na opnieuw op de aan uit knop te drukken (VOOR het opstarten van windows zelf)) eens op te starten in Veilige Modus (herhaaldelijk op F8 drukken (handigste is als je dit vanaf het begin doet).

Krijg je het uberhaupt wel voor elkaar om wél in de veilige modus op te starten?

Mannen, in mijn vraag staat hoe het kan dat het ding het niet doet na lang uit te hebben gestaan. en daarna helemaal geen problemen geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan